Air Seychelles (HM) har plassert nye seter i sin A320neo. De ser behagelige ut. https://www.airseychelles.com Kilde
Thai har byttet maskin og jeg er nedgradert fra First til Biz og Tallinn finner ingen ledig alternativ i First. Mitt spørsmål er da: Hvilket selskap ville dere reist med fra BKK til Europa og hvorfor?
SQ F via Singapore til Tokyo og NH F til London og så en sliten A319 hjem til steinrøysa, hadde sikkert også fungert greit for min del. Hvorfor? Fordi den raskeste ruten hjem ikke alltid har de bredeste setene.....
Jeg vil først og fremst reise med selskap som har ledig F når jeg skal reise. NH, SQ, TG og LH er bra valg. Alt. til F er SQ C og den nye NH C(the room).
Dette er sikkert et nybegynnerspørsmål men er det sånn at man ikke kan endre bookingklasse på hjemreise (C til F) ved t/r awardbooking etter at man har gjennomført utreisen?
Mange gode tips til F, som jeg forsåvidt visst om. Men problemet er at Tallinn ikke finner noen av de.... Dersom dere skulle velge selskap basert på C og ta utgangspunkt i BKK hvor havner valget? Ser på AF at TG, LX, OS og BR kan være ledig
Hvilke kriterier synes du selv er viktig ved en C reise? Sete? Lounge? Service? Mat? Tidspunkt? Reiselengde?
I long haul: så m.a.o. er SQ C kongen i C og bedre enn TK C, BR C, LH C, TG C, OS C og SK C(kun snakk om long haul). Kjekt å vite før en bestille MR turer videre for 2020. Beklager om besvart før. Slik en uerfaren deltager plassere dem: 1SQ C har er et bra produkt , intet å si mer på den. 2BR er tilnærmet F ifølge rapporter og Youtube. 3/4TK er nytt skrog og terminal, gode rapporter. 3/4SK skal en prøve for første gang til HKG.SAS solid produkt all over 5/6LH C lest om er helt ok 5/6TG C lest om er helt ok
Interessant, BR har jeg faktisk ikke tatt med i vurderingen engang når jeg booket neste tur. Kanskje jeg må se mer på dette og justere. Ville dere sagt BR C er bedre enn CA F?
Det som er sikkert er at CA F byr på mer plass enn BR C. Men det er kanskje alt? Jeg skal fly BR C 787-10 neste år og gleder meg masse.
Det er et ordtak her inne som lyder "F er F" Nå har jeg ikke flydd hverken CA F eller BR C, men som bombusen over sier så er det nok et mer romslig sete i tillegg til en mer privat kabin som går CA F sin favør. Rapportene her inne forteller likevel at CA F er et tålig produkt.
Borat flyr i stil på A321LR. Air Astana (KC) har fått første av 7 maskiner. Om du tenker på Kasakhstan og narrow-body, overrasker denne kabinen positivt. De har fint navn på bonusprogrammet; Nomad Club. https://kazakhstan.travel/
Har gjentatt det et par ganger tidligere i flere tråder om dette emnet. Har ikke flydd CA F, men har heller ikke nok poeng til å sløse bort som et eksperiment. Når man leser tripreports om lunken champagne, ser bilder av maten, og tross alt har besøkt F-loungen demmers, så er det ikke noe som frister for min del. Har dog flydd BR C et par ganger, og riktignok er sete, plass og lounge kun innenfor et habilt C-produkt, men servering (både nydelig mat og KRUG), service, pysjamas osv kvalifiserer nesten til F...
Og her svarer du vel på ditt eget spørsmål Det eneste konstant positive i rapporter med CA F er setedimensjonene. Service og mat virker høyst variabelt. Jeg ville heller gått for en god C-reise slik som du argumenterer for.