Der er så klart en smakssak noen føler det er litt klaustrofobisk å ligge med føttene inn i de små kubene. Selv har jeg ikke noe problem med det, men hadde nok valgt rad 9 i stedet for 7 i dette tilfelde. Litt mindre trafikk forbi der.
Turen er i november. Er nok ikke sol ut fra CPH, men vil man få den inn fra siden på sjenerende vis når man nærmer seg HKG? Har per i dag 4A, men kom til å tenke på om sola kunne bli plagsom når man nærmer seg...
Tenkte mer på tidspunktet på dagen Kan ikke si at jeg har vært plaget av solen på noen long haul flighter. Man kan kan lukke blinds'en. Jeg synes det er mer plagsomt når solen kommer inn på motsatt side, og hen som sitter der ikke lukker blinds'en. Bedre å ha kontroll selv.
Aha, slik å forstå ja... Avgang CPH er rundt 21:00, ankomst HKG er rundt 14:00 mener jeg å huske. Satser på at 4A er OK...
Sola står som kjent opp i aust, tek ein sving sørover og går ned i vest. Det betyr at du ganske sikkert er best posisjonert til å stenge sola ute om du vel H
Fant faktisk en side som "kalkulerer" dette med "solpåvirkning", og det kan faktisk se ut som om A setene er det beste i vinterhalvåret til HKG, mens H setene er de beste i sommerhalvåret for å unngå solen... http://sunflight.net Så jeg beholder mitt sete på 4A...
Den var gøyal! Men det fordrer jo at flyet følger akkurat den ruten, og det gjør det vel ikke. ? (Dette er helt klart flisespikkeri og I-landsproblemer..)
Skal fly til MIA om ein måned med 2 voksne og 2 born. Har no booka to rekker med seter, dvs 1 og 8 A;D;F;H. Har gjort dette med SQ før, og var nøgde når me kunne gå mellom D:F, og eg meiner å hukse at dette går bra? På utreise er det god plass, og me har no rad 1, men kan velge mykje etter rad 4. På heimreise der me har 8, så er det litt verre. Så då er det rad 8 eller rad 7 og 8 på seter F og D. Har eg gjort det beste valget eller finnes det betre løysingar?
Hvis ungene er i "skrikealder", er det greit å plassere de på rad 1. Er de i "kranglealder", kjører du splitt og hersk (én voksen + ett barn på rad 1, de to andre på rad 8). Om de er kuet og veloppdragen, lar du ungene få være med å bestemme selv.
Ungene er på 12 og 7, og bruker å vera beste venner på fly, og ganske greie å ha med. (Siste lh flight med SQ SIN-SQ, så satt dei på rad 4 og me(foreldrene) satt på rad 1, og det gjekk fint. Storesøster hadde lyst til å fly "aleine". Bilde under er situasjonen på flyet per dags dato, og no er rad 4 også ledig. (Me har rad 8 på to PNR. Ser av denne: https://insideflyer.no/hvilke-business-class-saeder-er-de-bedste-sas-nye-kabine/ så ser det ut som rad 8 har litt lenger seter en dei øvrige. Har dette noko å seie for meg på 194, eller har det ingen ting.
1. rad har definitivt best plass. Hadde 1H til og 2H fra HKG nå og det er meget merkbart dårligere plass til beina på rad 2-8
Skal høre i heimen om kva me skal gjera. Det er til MIA, og me har rad 1 på utreise og rad 8 på heimreise.
Tiltredes .. 1H hadde betydelig bedre benplass enn 4H, men samtidig sitter en mer privat på 2H, 4H ..../2A, 4A .....