Beste vei til Taipei

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av elgaaen, 12. april 2016.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Skal til Taiwan en tur i Mai og lurer litt på valg av flyselskap, skal fly Biz og ønsker en mest mulig komfortabel reise.

    Har funnet billetter med Turkish, 1 mellomlanding med bra reisetider til 18.000.- t/r. Turkish får mye skryt så dette frister jo!

    Noen som har noen erfaringer? Eller andre tips?
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer jo an på hvilket selskap du vil reise med og hva du vil betale?

    KLM flyr direkte fra Amsterdam, men det skarpeste er vel den nye maskinen til China Airways. Business Classen deres ser virkelig snasen ut.

    Turkish er jo også bra og har bra priser, men dårlig uttelling i EuroBonus dessverre.
     
  3. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Fløy Turkish biz Oslo-Taipei-Oslo i slutten av mars og har egentlig ikke så mye å utsette på på hverken turen eller prisen. Fant tilsvarende pris som du har funnet, dvs. rundt 18K t/r.

    Vi reise med en 3-åring og hadde satt som krav at det skulle være maks 1 mellomlanding, best mulig flytider i forhold til soving/"snu" døgnet, samt en overkommelig pris, og da kom TK best ut totalt sett.

    Skikkelig biz-seter på Oslo-Istanbul-Oslo (med forbehold om riktig flytype) og 777-300ER mellom IST-TPE gir en behagelig reise. Merk at det er 2+3+2 i biz-kabinen på 777-300ER så få reservert sete når du booker (evnt ring TK etter å ha booket) for å unngå å havne som dritten i midten ;)
     
    Wiolenze liker dette
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for det! Risikoen er vel der med gammel kabin hos China air også? Den er ikke så snasen:)
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-IST er hit or miss hva angår seter.. Alt fra en gammel møkkamaskin med 3+3 (ledig midtsete) som er trang som fy og uten noen som helst multimedia, til nyere ganske flotte maskiner med 2+2 og rimelig OK skjermer etc..
     
    elgaaen liker dette
  6. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar! Virker veldig bra, og er man heldig får man de "gode" biz setene Oslo - Istanbul også.. :)
     
  7. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo ikke verdens lengste flytur til Istanbul så det går vel greit. Det er viktig at man får flatbeds på det lange legget og da er det digg å slippe enda en mellomlanding:=)
     
  8. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke KLM ganske dårlig i Biz?
     
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,329
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med TG, bra cabin og grei service. Ulempen er vel at de er klart råest på pris.
     
  10. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    TG er vel den desidert raskeste måten å reise OSL-TPE på, men det koster også adskillig mer. Da jeg sjekket priser for turen i mars så lå vel TK på rundt 18K t/r, mens TG ville ha rundt 30K mener jeg å huske.
     
  11. jcnorway

    jcnorway Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    18
    Et tips ang. Taiwan og mobil/databruk.

    Anbefaler deg å oppsøke en av teleoperatørenes butikker i ankomsthallen i Taipei og kjøpe deg et prepaid sim-kort.

    Da jeg var på tur (10 dager) i mars så kjøpte jeg et forhåndsbetalt SIM-kort i butikken til Chungwha Telecom (gå til venstre når du kommer ut i ankomsthallen og gå helt til enden - butikken ligger langs veggen). 10 dagers ubegrenset 4G data kostet 500 TWD (ca 130 NOK). Inkluderte også 100 TWD i ringetid. Satte denne inn på iPad'en og satte opp iPaden som hotspot for familiens mobiltelefoner. På 10 dager tror jeg man klokket inn drøye 28 GB data, noe som hadde gitt en millionfaktura om man skulle ha roamet med norsk operatør :D

    Butikken tar kun cash og du må vise passet ved kjøp. Ellers hjelper butikken deg med å installere SIM-kort og aktivere denne.

    https://www.twgate.net/prepaidcard/product_en.html
     
    Kjakan and Islending like this.
  12. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for det! Er en jobbtur i 3 dager og det blir mest møter og hotellheng, i tillegg må jeg være på telefonen til enhver tid! Men takk for tips:)
     
  13. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan anbefale EVA Air, så lenge du flyr via London, Amsterdam eller Paris. Da får du ny kabin, flotte stoler, fantastisk service, Rimowa toalettmappe, pysjamas osv. Jeg er dog usikker på prisen.

    Av kjente i Taiwan har jeg blitt frarådet å fly China Airlines, men tror nok de har forbedret sikkerhetsrutinene de siste par årene.
     
    Islending, Helikopter and GinTonic like this.
  14. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Av de overnevnte mener jeg at EVA Air helt klart er det beste businessproduktet generelt sett. I tillegg vil jeg føye til Cathay Pacific (så lenge du får "reverse herringbone"-konfig) som er min favoritt. Ulempen med Cathay er jo da at du må via HKG i tillegg til en europeisk hub.

    Thai er forøvrig en god tredjeplass, men som andre påpeker vet de å prise seg godt.

    Selv unngår jeg konsekvent Turkish da posisjoneringsflighten OSL-IST alene utgjør fire timer hver vei (samtidig er det ingen kontinuitet i hvilken konfigurasjon man får).
     
  15. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    KLM hadde et ganske utdatert businessprodukt inntil nylig. Nå har alle 777 og 747 nye seter i business. Samme som brukes av United (på ex-Continental flyene), Thai på sine Dreamlinere og flere. Servicen til KLM synes jeg er same-same som de fleste andre europeiske.
     
    Last edited: 12. april 2016
  16. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    For direktefly, må man via Paris. Fra LHR eller AMS, må man mellomlande i BKK. Kun CDG er non-stop til TPE så vidt jeg kan huske. Dette pga. at Taiwanesiske selskaper ikke har rettigheter til å overfly kinesisk luftrom tror jeg.

    Men jeg er enig med @GinTonic om at EVA har det beste Business-produktet der ute. Jeg skrev en artikkel om det for et års tid siden.
     
    elgaaen liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Eva flyr også fra Istanbul.
     
  18. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Det ble EVA Air fra Paris i Business.
    Vet du hvor mange EB poeng jeg får?
     
    Islending liker dette
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut til å være 125 % opptjeningi EB i EVA Business (bookingklasser C, D, J) og da skulle vel det tilsvare ca 15 250 poeng tur/retur.
     
  20. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Takk!! Ikke all verden med andre ord..
     

Del denne siden