Bestille hotel med top fordeler til best available rate selv

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av stashorizor, 29. des 2022.

  1. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Kan hende dette er kjent fra før, men jeg visste hittil bare om virtuoso delen:

    Det fins hotellinterne fordelsprogramm hos en del luksuskjeder som gir betydelige fordel hvis bestilt via programm-code. Et eksempel er hyatt prive, der man får upgrade innen 24 timer etter booking, gratis frokost, 100 usd credit, early checkin/late checkout etc. Raten er den samme som den vanlige flexi raten (som også brukes for virtuoso/FHR bookinger) og kan bare bookes via en travel agent som har tilgang til programmet (IATA code). Jeg har hittil ikke funnet agent i skandinavia som har tilgang til disse, bare virtuoso selv.

    Det fins dog en new york basert agency som tillater direkte online bookinger via deres nettside, og jeg har brukt siden tidligere for å gjøre prissøk selv innenfor virtuoso før jeg kontaktet min norsk agent ang booking, meeen som jeg fant ut nå har de tilgang til de fleste programmene hos hotellene og, og disse kan go sjekkes/bookes direkte på nett via nettsiden classictravel.com - bare velg hotellprogrammet i drop down menu.

    Jeg skal prøve dette ved neste anledning. Det er ofte også 4for3 og 3for2 offers som ved amex fhr, uten at disse reklameres for. Har tidligere brukt hyatt prive via agent fra usa og var meget fornøyd. Det koster ingenting ekstra.
     

Del denne siden