Betale kredittkortfaktura fra Revolut

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Wanderlust, 28. april 2019.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fundert litt på muligheten for å betale kredittkortfakturaer fra Revolut, for slippe å tære på Payr sin 30.000-grense. Samtidig vil det forenkle 4000-kronersproblematikken knyttet til SAS MC om man benytter dette.

Dette fordrer at kredittkortet har sitt eget 11-sifrede kontonummer, slik at man kan betale uten KID.

Her er hva jeg har funnet så langt:

Trumf Visa:
    Kontonummer står på baksiden av kortet, og IBAN/SWIFT genereres her: https://www.dnb.no/bedrift/kalkulatorer/iban.html
    Jeg har i dag 28.04.2019 betalt min faktura for april via Revolut, og regner med beløpet er på plass innen fristen 30.04.2019. Jeg har tidligere kjørt noen tester til egne konti, og stort sett har beløpet vært inne dagen etter.

yA Kredittkort:
    Ikke verdens mest spennende kort, men kan enkelte måneder ha rabatter som er verd å ta med seg. Dette er også et greit "nødkort" om man skulle oppleve at butikken ikke tar Visa/MC og man trenger BankAxept. Kontonummer står på baksiden av kortet, men IBAN/SWIFT fremgår ikke av nettbanken slik som for andre typer yA-konti. Antar man kan få dette oppgitt ved henvendelse til banken.

365Privat, Danske Bank:
    Sikkert ikke det mest aktuelle kortet for flertallet her, men igjen, sikkert noen rabatter som kan utnyttes for enkelte. Kontonummer fremgår ikke av kortet, men finnes i nettbank og på fakturaen. Regner med IBAN/SWIFT blir opplyst ved henvendelse til banken.

Dette er hva jeg har funnet så langt. Ikke mye, men for egen del er det i hvert fall en god hjelp at det funker på Trumf Visa. Har 3 ulvesultne gutter hjemme, og hadde "Norgesgruppen Pandion" eksistert hadde jeg hatt livstidsmedlemskap forlengst.

Så til spørsmålet:

- Er det noen som kjenner til flere kort som har eget 11-sifret kontonummer?

- Kan det tenkes at enkelte kort har et bakenforliggende 11-sifret kontonummer som ikke er trykket på kortet eller opplyst på nettbank/faktura, men som kan fås ved henvendelse til banken?

Jeg er takknemlig for all hjelp til videre forskning på området.

2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113

DNB har et kontonummer som du finner i nettbanken, trykk på tannhjulet, tror det heter ekstra innbetaling eller noe sånt.

3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, Trumf Visa er jo et DNB-kort, og det er rimelig å tro at dette gjelder samtlige kort i DNB-systemet. Jeg har imidlertid ikke fått sjekket de øvrige, siden Trumf Visa er mitt eneste DNB-kort.

Så kan det jo være interessant å se om noen finner tilsvarende for andre enn DNB og de jeg nevnte i første innlegg.

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt ovenfor, så har stort sett alle DnB-utgitte kort dette.

5. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Videre finner jeg denne formuleringen på "Spørsmål og svar"-siden til SAS EuroBonus World Mastercard:

For å kunne foreta en innbetaling fra utlandet må du oppgi vår SWIFT-adresse og IBAN-nummer:

Bankkontonummer: 9750 07 03559
    IBAN: NO3897500703559
    SWIFT/BIC: ESSENOKX

Husk oppgi ditt KID-nummer som referanse.

Her har man altså ikke eget kontonummer, men SEB er åpenbart så velvillige at de aksepterer å gjøre en manuell jobb ved hver innbetaling.

6. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    De har nok noe automatikk med dette. Betalte forøvrig SAS MC en gang med Transferwise og KiD som referanse. Det fungerte fint det.

7. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mener å huske at jeg prøvde dette tidligere med å betale SEB Mastercard fra Revolut og pengene kom kjapt i returen.
    Noen som har lignende erfaring?

8. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Husker du hvorvidt du hadde KID som referanse dengang?

9. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, KID hadde jeg mener jeg å huske jeg brukte det også.
    Bare at det ikke gikk, pengene kom bare i returen

10. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har forsøkt betale AmEx med Revolut? Fant dette på AmEx sine sider:

If you would like to pay from an international bank account, please use the following details:

• IBAN: GB65LOYD30000200888082
    • Swift reference: LOYDGB2LCTY
    • Please use your 15 digit American Express Card number as the reference.

11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Link?

12. Xaantiam

Xaantiam EB n00b

Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
  13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Kort rapport vedrørende Trumf Visa:
    Betalt fra Revolut søndag kveld uten noen referanse, og korrekt bokført på min konto tirsdag morgen.

Har i dag betalt til Komplett Bank og Santander (Flexi Visa), begge med KID-nummer som referanse. For sikkerhets skyld med småbeløp i første omgang, for å sjekke at det hele funker (selv om begge banker har opplyst at fremgangsmåten er kurant). Kommer tilbake med oppdatering.

Monobank (Widerøe-kortet som nå plutselig ble aktuelt for mange) har opplyst at betaling fra utenlandsk konto til dem ikke er mulig.

Har sendt forespørsel til Ikano (Shell MC), men ennå ikke fått svar.

freddyen liker dette
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Betalingen kommer jo uansett fra norsk kontonummer, så dette med IBAN/BIC/SWIFT er vel kun proforma Revolut sin side. Om kundeservice ikke kan opplyse om dette, er det sikkert en smal sak å finne opplysningene i "IBAN-kalkulatoren" til banken?

15. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    IBAN/BIC/SWIFT får man nok uansett oppgitt om man ber om det. Problemet er vel heller at man ikke får benyttet KID, og at regnskapsgjengen hos Monobank da må gjøre en liten manuell øvelse når nummeret i stedet kommer som melding. Maskiner er billig, folk er dyrt, og da er det vel naturlig at man ønsker å automatisere det meste.

Hadde vært gull om Revolut etterhvert ble så "norsk" at det dukket opp et eget felt for KID :)

Jorge and freddyen like this.
  16. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Heisann. Er det noen som har forsøkt å betale kredittkortregninger med Revolut over IBAN? Det hadde vært fint å høre andres erfaringer i forhold til problemer, gebyrer og hvor lang tid det tar før de mottar betalingen prøver meg på det samme.

Jeg har fått IBAN + BIC/SWIFT av DNB og American Express, men mangler Shell MasterCard. For DNB fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte noe referansenummer, med AmEx skulle jeg legge inn kortnummer.

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,688
    Bonuspoeng:
    183
  18. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tok kontakt med AmEx i midten av Juni og etterspurte dette og fikk følgende informasjon tilbake. Jeg har SAS AmEX Classic og er derfor usikker på om det er forskjellig IBAN pr kort.

Swift code: DNBANOKK
    IBAN number: NO7415060321334
    Bank Address: DNB Bank ASA, Postboks 1600, 0021 Oslo, Norge
    KID (OCR) number: Card number

Gullars and trygveat like this.
  19. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har tastet inn kontonummeret fra Shell MastereCard (9497 05 33472) på IBANCalculator.com og får følgende informasjon tilbake:

BIC: HANDNOKK
    IBAN: NO3194970533472
    E-post: [email protected]

Jeg har også sendt en henvendelse til Shell MasteCard hvor jeg har etterspurt den samme informasjonen og vil oppdatere her om/når jeg får svar.

Last edited: 28. juni 2019
    freddyen liker dette
  20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Done.

Del denne siden