Jeg har fundert litt på muligheten for å betale kredittkortfakturaer fra Revolut, for slippe å tære på Payr sin 30.000-grense. Samtidig vil det forenkle 4000-kronersproblematikken knyttet til SAS MC om man benytter dette.
Dette fordrer at kredittkortet har sitt eget 11-sifrede kontonummer, slik at man kan betale uten KID.
Her er hva jeg har funnet så langt:
Trumf Visa:
Kontonummer står på baksiden av kortet, og IBAN/SWIFT genereres her:
https://www.dnb.no/bedrift/kalkulatorer/iban.html
Jeg har i dag 28.04.2019 betalt min faktura for april via Revolut, og regner med beløpet er på plass innen fristen 30.04.2019. Jeg har tidligere kjørt noen tester til egne konti, og stort sett har beløpet vært inne dagen etter.
yA Kredittkort:
Ikke verdens mest spennende kort, men kan enkelte måneder ha rabatter som er verd å ta med seg. Dette er også et greit "nødkort" om man skulle oppleve at butikken ikke tar Visa/MC og man trenger BankAxept. Kontonummer står på baksiden av kortet, men IBAN/SWIFT fremgår ikke av nettbanken slik som for andre typer yA-konti. Antar man kan få dette oppgitt ved henvendelse til banken.
365Privat, Danske Bank:
Sikkert ikke det mest aktuelle kortet for flertallet her, men igjen, sikkert noen rabatter som kan utnyttes for enkelte. Kontonummer fremgår ikke av kortet, men finnes i nettbank og på fakturaen. Regner med IBAN/SWIFT blir opplyst ved henvendelse til banken.
Dette er hva jeg har funnet så langt. Ikke mye, men for egen del er det i hvert fall en god hjelp at det funker på Trumf Visa. Har 3 ulvesultne gutter hjemme, og hadde "Norgesgruppen Pandion" eksistert hadde jeg hatt livstidsmedlemskap forlengst.
Så til spørsmålet:
- Er det noen som kjenner til flere kort som har eget 11-sifret kontonummer?
- Kan det tenkes at enkelte kort har et bakenforliggende 11-sifret kontonummer som ikke er trykket på kortet eller opplyst på nettbank/faktura, men som kan fås ved henvendelse til banken?
Jeg er takknemlig for all hjelp til videre forskning på området.
Vis alt...