Bid for upgrade - SQ - Singapore Airlines

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 05. juli 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Da kommer også Singapore Airlines med "Bid for Upgrade", fant ikke noe info om priser, men det kan jo innebære at man kan få en billigere inngangsbillett til de høyere klasser?

    Enn så lenge bare økonomi plus, men hvem vet hva framtiden bringer.

    Singapore Airlines har introdusert mySQUpgrade, en invitasjonsbasert tjeneste som gir økonomi klasse passasjerer anledning til å oppgradere til Premium Economy.

    En epost vil bli sendt til utvalgte reisende syv dager før avreise, med invitasjon til å by på en oppgradering.

    Minimum og maksimum bud som vi kjenner dem fra SAS vil bli vist på en side med et sjansemeter, igjen som vi finner det hos SAS. Sikkert samme firma bak.

    Budvinnere vil få bekreftelsesmail 48 timer før avgang. Innlagt CC vil bli belastet med budet og man vil motta ny reisebeskrivelse som reflekterer endringen.

    Bud kan endres eller kansellers opp til 50 timer før avgang.

    Mer info: https://www.singaporeair.com/en_UK/sg/flying-withus/before-the-flight/mySQupgrade-faq
     
    trulsern and Edvard like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Leste om dete i går jeg også og det er jo positivt at man også SQ kommer med denne muligheten. Så får vi håper det kommer muligheter for å by på Business (og gjerne First) etterhvert, men det er vel tvilsomt om de vil "devaluere" First på denne måten.
    Leste også ett sted at man bare vil få poeng for opprinnelig klasse man har booket og det er jo synd da.
     
    RoadKing liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du rett i, jfr:

    "Any accrual of KrisFlyer miles and Elite miles will be based on the original ticket."

    Da er SQ sitt tilbud definitivt dårligere enn Luftwaffe og SAS.
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly med SQ i økonomi om 3,5 uker, så skal melde i fra om jeg får invitasjon.
     
    RoadKing and Travellingalf like this.
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    But Swiss does:

    https://www.swiss.com/CH/en/book/swiss-choice/upgrade-options/swiss-upgrade-bargain-first

    Tilgjengelig på alle LX long-haul, utenom ex-Japan/India/Brasil.

    Billett må være utstedt 6 dager før avreise.
    Bid gjelder alle PAX på samme PNR.
    Original fare conditions apply. (baggage allowance according to upgraded class).
    Bruker Plusgrade og bookes i A.

    Nobody said this way to upgrade on LX was cheap; eksempel på LH prising.
     
    Last edited: 07. juli 2016
    Travellingalf and RoadKing like this.
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Singapore Airlines har informert oss om at dette er

    • En test mot deres mest trofaste KrisFlyer medlemmer
    • At det kun gjelder inside Asia foreløpig
    • Og at det kun gjelder fra Economy Class til Premium Economy Classl
    Så da er vel begrensningene store foreløpig.
    Vif følger saken her på InsideFlyer!
     
    mathiasfe and RoadKing like this.
  7. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Har fått invitasjon til mySQUpgrade fra economy til premium economy for:
    11 Jan 2018 SQ 308 Singapore (SIN) London (LHR)

    Forstår jeg riktig at om budet blir akseptert endres ikke poengopptjening i Eurobonus? Denne ble opprinnelig booket i V som gir lusne 25 %.

    Vurderer å legge inn rett over minstebud for å teste, men siden vi har med begge småtrollene er jeg usikker på om det er verdt det. Verdt det?
     
  8. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Sjekket tilbudet litt nøyere og minimumsbudet er "NOK 4,655 per passenger (4)", noe jeg ikke kommer til å betale for noen ekstra cm, og litt bedre mat.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det var drøyt ja. Selv om PE hos SQ skal være veldig bra.
     
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    .....for ikke å glemme champagne da :)

    Er du Krisflyer medlem ? Tidligere virker det som om det er de som har fått tilbud- når jeg sjekker en familieflight senere i vinter så står det bare ¨not eligible¨.
     
  11. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg er det, men reiser under Eurobonus denne gangen. Vi er fire som reiser. På FRA-SIN er vi non-eligible. Det kan ha sammenheng med at det er 27.12 og flyet virker å være ganske smekkfullt.
     
  12. snodi

    snodi Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle!
    Vi har booket en ferietur til Thailand med SQ fra CPH, SQ351 den 29. mars. Dessverre så mente reisefølgene at Economy var "godt nok". Da det er en relativ lang 12 timers tur, så har jeg begynt å stikke inn et par argumenter for å by på en upgrade til Premium Eco. Er det noen som har testet dette med SQ? Noen erfaringer på hvilket krone-nivå man bør legge seg på? Er klar over at det er opp til tilgjengelighet, men alltid greit å få noen tips. Er *A Gull, så bør vel vektlegges på samme måte som hos SAS (prioritet ved samme bud).

    Har også sett at SQ har blandet litt på oppdatert kabin og gammel kabin fra CPH i det siste. Må man vente til flyet er på vei fra Singapore til å finne ut hvilken kabin som brukes?

    Andre tips mottas med takk også;)
     
  13. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    28
    Gammel kabin - har de det enda? hvordan ser du det, er det den uten first class?
     
  14. snodi

    snodi Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Er litt usikker, jeg fant en nettside som listet opp de forskjellige callsigns, og der fant jeg et par som ikke var oppgradert. Det sto ingen dato, så det er jo fullt mulig at det ikke en en oppdatert nettside. Når jeg sjekker SQ, så er det mulig å bestille First fra CPH på vår dato. Stemmer det da at det er den nye kabinen?
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke prøvd å by selv med SQ, men slik jeg har forstått det så vil du få en e-post fra SQ med mulighet for å by syv dager før avreise (om det er ledig selvfølgelig) og du kan da by både på premium økonomi og business. Jeg tror ikke *A Gull blir vektlagt på noen måte slik som hos SAS.
    Det er vel stort sett bare (?) 777-300ER som flyr mellom SIN og CPH nå så du skal kunne være rimelig sikker på at det er ny kabin med premium økonomi.

    Glemte link;
    https://www.singaporeair.com/en_UK/us/plan-travel/yourbooking/mysqupgrade/
     
  16. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Litt kjipt at bookingklassen ikkje vert oppgradert, og du framleis tjener opp poeng som om du var i Economy.
     
  17. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ser at Singapore Airlines har en invitasjonspolicy på dette med å by for å få oppgradere. De som selskapet ser på som aktuelle blir invitert via mail.

    Noen som har testet dette? Og er det noen som vet hva som legges til grunn for hvem som blir invitert inn i denne lukkede budrunden?

    -= MrPutter=-
     
  18. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    mySQupgrade er åpent for alle, på de flightene/PNR det tilbys av SQ. At du ikke har mottatt en "invitation to bid" betyr ikke at du er avstengt fra å by på oppgradering. FAQ:

    https://www.singaporeair.com/en_UK/no/plan-travel/yourbooking/mysqupgrade/

    EDIT:
    Du får prøve å søke opp bookingen din på sq.com

    Tror begrensingen med invitasjoner var kun i begynnelsen når SQ hadde få seter i PE tilgjengelig. Nå har SIA snart PE på halvparten av alle fly i flåten.

    Som myOffer hos Lufthansa (også levert av Plusgrade) er det kun utvalgte bookinger/flyvninger som kan by på oppgradering.

    Er du eligible trenger du ikke ha mottatt noen epost. Har selv ikke testet bud hos SQ.
     
    Last edited: 05. sept 2018
    veeegard liker dette

Del denne siden