Billig Lufthansa biz i europa

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 22. nov 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vet ikke om det har vært slik lenge og/eller om det er alment kjent, men iallefall.

    I anledning en stor biker event i Praha neste år så har jeg sett etter billetter fra Oslo til Praha. SAS flyr åpenbart ikke dit, og merkelig nok så finner ikke sas.no noen billetter dit med Lufthansa, LOT, Swiss eller Austrian heller. Så mye for *A og det sagnomsuste samarbeidet.

    Hadde håpet at LOT kanskje skulle komme med noen knalltilbud ifb med oppstarten på OSL, men det var relativt dyrt der.

    Så, stor var overraskelsen over at Lufhansa faktisk tar meg OSL - FRA - PRG, PRG - FRA - OSL for den samlede sum av 3.550,- i Biz.

    Riktignok er det booking klasse P, så det blir ikke mer enn 3000 EB poeng totalt. Men med garantert softblock og skikkelig servering ombord og en marginal prisdifferanse ned til Eco så syns jeg det var et røverkjøp. Faktisk så bra at jeg tenkte jeg måtte informere om det her, i tilfelle slike priser ikke er almen kunnskap.

    Sammenlignet med det jeg vanligvis betaler til TRD (~1200) og EVE (~1500) og får 1500 EB poeng så syns jeg det er en veldig bra deal. Ulempen er selvsagt at det ikke er direkte, men direkte finnes ikke innen *A, så da så...

    Jeg vet ikke om dette er spesielt for turer til Praha eller om man kan få tilsvarende til andre lokasjoner og. Men verdt å sjekke ut.
     
    Janus_999, Stig-Roger, Are and 15 others like this.
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr man til biker event?

    Riktignok svømmer man ikke til badeferie i syden, men man har med egen badebukse som oftest. Er ikke litt av greia å ha med sin egen skute?

    Prisen var det ingenting å si på.
     
    RoadKing, Are, chipcampden and 10 others like this.
  3. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Fly Biz ned, kjøp deg noen "Weekend tatoos"!, og en fake ponytail. ;)
     
    Last edited: 22. nov 2017
    RoadKing liker dette
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    LH har ganske bra priser i Biz Saver. Athen prises for eksempel ofte til rett under 3000kr, det samme med Madrid, Roma og andre destinasjoner rundt Middelhavet. Gjelder til langt ut i ferien neste år.
     
    SVG_flyer liker dette
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg skulle nedover til MegaDo i år bestilte jeg SAS Plus TRD-OSL-VIE med OS codeshare fra OSL til VIE. Dette var type billig plus (bookingklasse D?) til under 1500,- og til min store overraskelse fikk jeg biz på OS-flighten. Austrian skulle ha rundt 6000,- for den samme ruta. Det skal sies at jeg ikke fikk poeng på OSL-VIE, men det var nesten verdt det likevel :)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    He, he, ventet meg den der. Det har sin årsak i at jeg har rett og slett ikke ferie igjen. Skal på en flerukes tur med sykkel i "the rockies" to uker etterpå, og jeg har et par uker allokert i desember. Da blir det sørgelig lite igjen :(.
    Jeg vurderte en die hard tur, slik som i sommer da vi kjørte til Bratislava på 21.5 timer, men det blir uungåelig et par dager iallefall, og det er dager jeg ikke har, dessverre. Man skulle hatt mer ferie :)
     
    TigerTravel and CrotchRocket like this.
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,495
    Bonuspoeng:
    183
    Har gjort denne til OSL-FRA-MAD t/r ett par ganger, mellom 3 og 4k. Sjekket for moro skyld nå, 3000 OSL-MAD i 17mai helga.

    Merkelig nok booking klasse P ned og Z hjem på både C saver og C flex ned , så det vil vel bli samme antal poeng da?
     
    RoadKing liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg så også på å ta en klasse opp mot 1000 krone ekstra. Men der var det fortsatt P og det var bare endringsmuligheter mot samme prisklasse (det stod at det var 1 billett igjen da jeg booket), det så jeg ikke noe poeng i.
     
  9. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du er i nærheten av Boulder, CO skulle jeg gjerne hatt et par flasker Buffalo Gold fra Walnut Brewery:cool:
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Riktignok ikke direkte fra OSL, men SAS flyr til Praha fra CPH. 2600 i Plus Saver og 3200 i Plus på tilfeldige dager neste sommer, begge gir 4500 poeng.

    https://www.sas.dk/rejsemaal/tjekkiet/prag
     
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Lufthansas shorthaul Business (flytid OSL-FRA eller kortere) er ikke noe hurrakonsept lenger. Maten er ikke mye bedre enn det SAS trykker ned i kuben sin og på drikkefronten synes jeg SAS glimter til med bruk av lokale produsenter.

    Fordel Lufthansa: Blokkert midtsete
    Fordel SAS: Flere poeng
    Uavgjort: Mat & drikke
     
    RoadKing and Robert H like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det er med andre ord et tips om godt øl :). Takker og bukker.
    Må nok dessverre si nei til ønsket om å ta med hjem. Når man kjører sykkel, så er bagasjen på et minimum så det er ikke plass til noe ekstra dessverre.
     
    TigerTravel liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Den var ny, fikk ikke opp noenting for noen uker siden.
    Men, hva hjelper det, med et og annet fly i uka. Det kan jeg ikke.
    Som tidligere nevnt, så syns jeg *A flyvninger burde kommet opp.

    Dessuten, skulle jeg valgt dette måtte jeg ha reist fredag (torsdagsavgangen innebærer layover i CPH) ankommet 22:10 og returnert mandag 16:15.
    I tillegg er Plus prisen høyere enn biz hos Lufthansa. Nei det er dårlig deal, dessverre SAS.

    Dette minner om da Norwegian var ung og hadde mange merkelige rutetider for å få brukt flyene i dødtid.

    upload_2017-11-22_14-17-10.png
     
    Scandipendler liker dette
  14. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Har allerede booket 6 helger ( FCO, PMI, ATH, IST, MAD, MLA ) neste år, 4 dager i Business Saver. Får 200% på UA ( jeg er kun Platinum i år, fruen 1K , bare på private tull og tøys privatturer ). Disse 6 gir vel 32.000 poeng for pris 2.900-3.300 , bortsett Malta bite i det sure eplet kr. 4.000.
    Fatter ikke hvorfor folk flyr budget airlines som SK og DY....;)
     
    RoadKing and TravelManBiz like this.
  15. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Synes LH har regelmessig noen gode tilbud på biz saver, f eks. OSL-FRA-DXB for 8-9000 kr:)
     
    RoadKing liker dette
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    DXB er vel generelt alltid gode priser til ettersom Emirates flyr direkte, og LH dermed har mindre premium betalingsvilje å tape på å senke prisene.
     
  17. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Har nylig bestilt OSL-MUC-LIS og samme rute hjem igjen med LH i Biz saver for kr 3.812, det er en god pris i mine øyne.

    Blir noen timer i MUC på returen, har LH en ok lounge der? Er EBG.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    MUC er hub for LH, standard senator lounger. Den på Schengen kan bli litt full. Ingen utsikt dessverre.
     
    chipcampden liker dette
  19. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    LH er generelt gode når det kommer til lounge...
    Gå på Senator, og ikke business lounge..

    C
     
    chipcampden liker dette
  20. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    To lounger for Schengen, en er til venstre når man kommer etter sikkerhetskontrollen og en litt mindre til høyre.

    Den til venstre er en god del større og har bar, så prøv det på den først.
     
    wilco, Chrisbgg and chipcampden like this.

Del denne siden