Billige reiser for å få gullkort (mileage run)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av runarlan, 06. mai 2015.

  1. runarlan

    runarlan Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har per dags dato 31 reiser og 13 250 kvalifiserende poeng, og en kvalifiseringsperiode til 30.juni. Jeg vet at jeg innen 17.mai har reist 6 flere reiser, og dermed tjent noen flere poeng. Det vil si at jeg mangler 8 reiser for å oppnå gullstatus (antall reiser er nok det enkleste å oppnå for min del). Jeg reiser noe gjennom jobb, og tipper nok også at jeg får omtrent 4 flere reiser innen 30.juni. Problemet er også at jeg reiser bort den 8.juni (selvfølgelig ikke med Eurobonus-fly....), og blir borte ut juni. Derfor må jeg evt opptjene nok reiser før 8.juni.

    Spørsmålet mitt blir derfor om det finnes enkle måter å finne billige reiser på (jeg har utgangspunkt fra Trondheim)? Det jeg finner av det billigste er rundt 1000 kr for én t/r-reise (også med ungdomsbillett som jeg kan bestille), og jeg vet ikke om jeg er gira på å bruke 2000 kr for å få gullkortet. Finnes det bedre alternativer som jeg ikke ser? Får man en t/r som går til en destinasjon via Oslo begge veier til under 1000 kr får man jo 4 reiser, og det hadde vært supert.
     
  2. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Trondheim-Oslo-Stockholm-Berlin t/r på ungdomsbillett så har du 6 segmenter for ca. drøye 2000 lappen. Skal godt gjøres å få presset inn 2 segmenter til for totalt under 2000 kr.
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du har tid er vel den Norge rundt billetten til WF aktuell? TRD-KRS-BGO-TRF-SVG-BGO-MOL-BGO-SVG-TRF-BGO-KRS-TRD er jo en god start.
     
  4. runarlan

    runarlan Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    OttoL: Jeg var også innom tanken på den hvis jeg manglet en del reiser. Men problemet med den er at den ikke kan benyttes før 18.juni, og da er jeg borte på ferie.
    Flyer91: Godt tips! Men jeg får 499 kr per strekning, som tilsammen blir drøye 3000 kr. Hvordan får du 2000?
     
  5. Flyer91

    Flyer91 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Dog er returen via TXL-OSL-BGO-TRD men her er totalprisen 1861 kr.
     

    Attached Files:

  6. runarlan

    runarlan Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Aha ja! Den var ikke dum! Skal ha den i bakhodet hvis det står om 6 reiser. Det er nok maksimum reiser før jeg i det hele tatt vurderer å reise på mileage run.
     
  7. runarlan

    runarlan Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det enklere å beholde gullkort når man først har fått det, annet enn at man får 25 % ekstra bonuspoeng?
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, bare som du sier litt enklere å kvalifisere på poeng.
     
  9. Cdahlgr1

    Cdahlgr1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg trenger 9200 poeng for å få gullkortet i havn. Noen bra tips for hvordan det kan ordnes uten å knuse sparegrisen?
     
  10. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor flyr du ifra, når går perioden din ut og hvilke dager kan du fly?
     
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Eventuelt også om du kan fly med ungdomsbillett...
     
  12. ssb1

    ssb1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg må dessverre også gjøre en milage run i år, pga. tam start på året selv om det har tatt seg opp siste halvår. Tilgjengelige dager er fredag 26.06-søndag 28.06 (forhåpentligvis klarer jeg meg med 1-2 av disse dagene). Er på 31 reiser nå, og har 4 til booket, altså totalt 35 og mangler dermed 10. Alternativt 13.000 poeng (før de 4 siste bookede).

    Reiser fra Arlanda, noen tips? Jeg finner ingen funksjon for booking av rundreise på SAS, hva er praktisk fremgangsmåte for å bestille alt samlet?
     
  13. ssb1

    ssb1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! Men burde jeg ikke få booke rundreise på samme dag, på en billett? Altså i stedenfor å booke ARN-CPH-OSL-BGO-OSL-CPH-ARN alle som enkeltbilletter?
     
  14. ssb1

    ssb1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk! Da er siste spørsmålet hvordan du "trigger" mellomlanding når du bestiller den billett, eller kan velge "via" i søket? Jeg får utelukkende opp direktereiser når jeg søker på ARL-OSL, og ikke via CPH.
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    De ligger nederst på listen.
     
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer også KRS-OSL-SVG-IAH-SVG-KRS
    Denne gir ca 23K bonuspoeng til TNOK 10
     
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde tatt en tur til IAH anyday, problemet er bare at jeg, for min del, for det meste har surret fram og tilbake mellom TOS og BOO, i tillegg til shorthaul i Europa, så jeg har bare 14500 grunnpoeng og 30 segmenter. Hadde egentlig ikke tenkt å gå for gull heller, men så kom Eurobonus Challenge ...
    Endte opp med:
    08.06 TOS-OSL-HAM-CPH-OSL-TOS
    09.06 TOS-OSL-HAM-CPH-OSL-TOS
    10.06 TOS-OSL-CPH-AMS - 11.06 AMS-CPH-OSL-TOS
     
    Egil liker dette
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Håpe noe av dette blir i plus?
    Ellers blir det vel magesår på gratis kaffe??
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Drikker ikke kaffe, så ikke noe problem der.;)
    Har OT på HAM-CPH, men det er egentlig kun for loungetilgang.
    Ellers tror jeg ikke det blir et stort problem, da jeg har hatt en ekstrem treff-rate på nødutgang/ledig midtsete det siste året (satser på at det holder seg).
     
  20. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som har noen tips om MR fra Oslo? :)
     

Del denne siden