Vi skal booke tur for 3 (+ infant som ikke har termin før på slutten av året) til neste påske. Jeg finner 3 seter i biz med Star Alliance i påsken neste år(CT + vanlig bonusbillett i en booking), men jeg får dessverre ikke lagt til infant når den blir født på SA billetter (kun SAS tillater dette). Jeg må altså kansellerer billettene og rebooke dem med infant for å få dette til å gå. Ifølge personen på CT kontoret så var det ikke automatikk at award billettene blir gjort tilgjengelig igjen etter at jeg kansellerer dem. Hun kunne heller ikke si noe om hvilke spesifikke selskaper hvor de pleide å bli tilgjengelige igjen. Noen som har erfaring her? Noen som har kansellert award billetter og sett at de har blitt tilgjengelig igjen etterpå? Si gjerne hvilket flyselskap og rute det er snakk om....
Det spørs på statusen for solgte og bookede billetter på den enkelte flighten. Expertflyer kan gi en indikasjon. Men jeg tror ikke noen kan si helt sikkert hva som vil skje.
Hadde en lignende opplevelse. Hadde booket award-flight til New York, men returen var kun i plus. Da jeg en helg (CT-kontoret ikke var åpent) fant jeg passende retur billetter i biz. Jeg booket dissa da som enveis billetter. Ringte da CT-kontoret åpnet igjen (under 24 timer siden jeg hadde lagt inn bestillingen) - de avbestilte billettene jeg hadde nyligst booket - og tada, da dukket de up for grabs for slik at jeg kunne booke de og bruke de på min opprinnelige CT. Så ja... Det kan gå, men etter hva jeg hører så er det ingen selvfølgelighet. I mitt tilfelle var det snakk om SAS til NYC. Lykke til!
Kanskje du kan booke reisen med infant allerede nå og så endre fødselsdato senere? Bruk navn Baby Etternavn.
Anbefaler dette. De fleste flyselskap lar deg endre fødselsdato her e mitt inntrykk, så bare oppgi en dato.
Helt innenfor på Biz siden far jobbet da barna ble født og ikke har anelse om datoer. Slikt har man koner til å holde rede på og da kan det bli litt feil når far bestiller flybillettene. Mulighet til å endre senere er av vital viktighet
Ville satset på å booke nå og endre fødselsdato senere ja. Liten sjanse at billettene blir lagt ut på nytt
Min erfaring er noe annerledes. Prøvde meg nylig hos SQ, SK, LH og SN. Alle fortalte at barnet måtte bli født først slik at riktig navn og fødselsdato kunne legges inn. Dog usikker på om det var navnet eller datoen som var viktigst. Har også hørt om folk som har visst hva navnet skulle være og derfor fått lov. Både SK og SQ fortalte at pass vil være nødvendig ved booking av infant-billetten, grunnet reiseruten. Min erfaring gjaldt kjøpte billetter, ikke bonus, i økonomi og premium økonomi.