Bonuspoeng for studenter!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av StudentFlyer, 18. nov 2017.

  1. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Jeg har nylig satt meg inn i bonuspoeng/kredittkort og vil gjerne ha tilbakemeldinger fra dere andre på hvordan jeg best mulig kan generere diverse bonuspoeng når man ikke har en stor inntekt. Jeg tenker at selv om det ikke blir store summen, er det bra å begynne tidlig!

    Mitt oppsett består av bank norwegian kredittkort som brukes ved alle betalinger + trumf kort som scannes de gangene jeg betaler i Norgesgruppen butikker (har fra før 2 kontoer knyttet opp mot trumf). Har også signet opp for Kiwi pluss.

    Jeg ser at Fjordkraft har eurobonus deal ut november. Fra før har jeg Fjordkraft Variabel Online som er den desidert billigste avtalen. Dersom jeg bytter må jeg i 3mnd betale en litt dyrere strømpris + 39kr mnd, som gir totalt ca 200kr dyrere strøm før jeg kan bytte tilbake. Jeg tenker at 10.000 eurobonus er verdt ca 200kr ekstra.

    I tillegg har jeg kontaktet Norwegian Bank og fått bekreftet at Vipps transaksjoner generer Cashpoints. Er det noen som har erfaringer med dette? Har kontaktet DNB og fått bekreftet at overføringer som går i sirkel ikke er noe problem, men jeg syntes det blir for enkelt til å være sant.

    Er det noe mer jeg kan gjøre? Har 70-90k i årlig inntekt.
     
    Last edited: 18. nov 2017
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel lære deg reglen om ikke å aktivt informere feks Norwegian om gode deals. Nå er jeg sikker på at noen ansatte hos mange kortselskap har fått med seg at Vipps generer poeng allerede. Men som prinsipp er det jo greit å ha i bakhodet.

    Ellers er du inne på en viktig tanke. 200kr ekstra for strøm i 3mnd gir deg antakelig muligens grei verdi. Men hva koster det deg å kjøpe en bonusbillett innenlands i Norge for de 10.000 poengene kontra å kjøpe en studentbillet med Norwegian i 299kr eller en litt dyrere hos SAS med koffert?

    Spørsmålet blir vel hva du sparer til. Vil du ta ut bonsubilletter for familiebesøk eller europareisen ville jeg heller satset på strømavtaler som gir poeng hos Norwegian og forsøkt å skaffe meg flest mulig poeng hos ett selskap, og brukt poengene fortløpende til å betale for billige studentbilletter.

    Men sparer du for den store C / F reisen med *A så må du altså splitte sånn som du har gjort. Er det dette som er målet må du bare forsette å se etter hvilke kort du kan søke på og få med såpass lav inntekt som en student har. Kanskje du får et ShellMasterCard feks? hvis du etter litt tid kan vise til god kreditthistorikk hos Norwegian? Sånn at du har muligheten til å spare strukturert i Eurobonus systemet?

    Dette er overhode ikke noe fullstendig gjennomgang fra meg, bare litt drodling om strategi og å tenke gjennom hva som er målet med sparingen.
     
    Chrisbgg and NoLimit like this.
  3. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Grunnen til at jeg nevnte det med Norwegian er fordi jeg er veldig usikker på om det er lovlig? I mine øyne vil slike transaksjoner være missbruk av Cashpoints systemet, men slik jeg ser det nå er det kanskje mer en utnyttelse av systemet?

    Jeg har lang sparehorisont og derfor tror jeg det er best å spare både i Eurobonus og i Cashpoints. Per nå har jeg ikke overført penger fra trumfsaldoen, og tror jeg venter med det til jeg skal ut og reise. I mitt tilfelle blir det nesten alltid billigere å reise med Norwegian og frem til jeg kan få et bra kredittkort som genererer Eurobonus tror jeg at jeg har funnet den beste løsningen.
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke for å være spydig, men dette er relativt basic kunnskap som du finner MASSE om bare du søker og leser litt rundt :)
     
  5. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det er sant, jeg ville bare få bekreftet at slik jeg sparer er riktig. Med tanke på at jeg ikke har mulighet til å få andre kredittkort før om 2-3 år, ville det vært kjipt om jeg gikk rundt og sparte på "feil" måte, eller om jeg gjorde åpenbare feilvurderinger.
     
  6. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hva som er riktig avhenger jo helt av hva som er målet.

    Ville satt meg inn i hva du ønsker å bruke poengene på, og tatt en vurdering med bakgrunn i dette for om Norwegian eller Eurobonus er den beste løsningen.

    Norwegian-kortet og/eller shell mastercard kan være en gunstig start.
     
  7. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Thomas123 and kaijoar like this.
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal mye omsetning til for å klare å utnytte to bonusprogram innenfor samme bransje. Jeg ville sterkt vurdert å satse på ett.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Som Veegard litt skarp skriver og som jeg tror du har gjort. Så ligger alle svarene og mange flere svar i forumet allerede.

    Diskusjonen om det er greit eller ikke å sende penger frem og tilbake er pågående her inne. Ser du på reglene så er det vel ganske klart at å sende maks summer mellom to brukere kun for å generere poeng er ulovlig mens det er fullt lovlig å bruke vipps med et kredittkort.

    Ellers er jeg i utganspunktet enig med strategien din, og ville heller jobbet med å utnytte alle muligheter innenfor Norwegian reward for å ta dem ut når det er gode salg/studentpriser hos Norwegian.

    Jeg liker grunnregelen, spar hos dem du flyr mest med, og tenker at den er viktig for deg også.
     
  10. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er selv student, med ca samme inntekt som deg. Det er ikke så stort utvalg av kredittkort da, men jeg har fått Trumf Visa og det har jeg etterhvert fått samlet en del Trumf med.
    De fleste poengene får jeg derimot fra mistake fares og andre supertilbud, og tilhørende hotellopphold betalt via ViaTrumf. Samt andre kjøp på ViaTrumf som feks Stayhard.

    Det har resultert i gullkort og fine turer i både F og C, uten at studentbudsjettet har raknet.

    Anbefaler forøvrig å konsentrere all poengoppsamling til et program, for å få mest mulig poeng.
     
  11. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan gikk du frem for å få tak i Trumf Visa? Jeg leser at en trenger 150.000 i inntekt for å få det, og du skriver at du hadde nesten tilsvarende inntekt som meg?
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Trumf Visa trenger du ikke, skaff deg heller Shell MC.
    Jeg fikk aldri trumfvisa av ukjent grunn.. Selv om jeg tjener nok til å få Amex Platinum :D
     
  13. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Søkte om 10000kr i kreditt, på vanlig vis på nettet. På det tidspunktet jeg søkte var jeg langt unna 150k i inntekt hvertfall.
    Gi det et forsøk :)

    Shell MC fikk jeg derimot ikke innvilget, som var det jeg satset på å få.
     
  14. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det er et godt poeng. Foreløpig har jeg ikke anledning til å få kredittkort som generer Trumf/Eurobonus og da blir Norwegian eneste alternativ. Om ca 1.5 år regner jeg med å ha 400-500 i inntekt og da vil jeg søke om å få kredittkort som generer eurobonus :)
     
  15. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Er det noen grunn til at jeg heller burde velge Shell MC? Etter en kjapp titt ser det ut som den eneste fordelen er drivstoffbonus, og per nå går det bare i kollektivt! :)
     
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Det er gratis.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Om jeg ikke husker feil ble opptjeningen på trumfvisa kuttet til halvparten for et års tid siden og da ble det mye bedre opptjening på shell kortet. Kjenner ikke til noen endring etter dette..
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke bare at det er gratis, men det genererer 1% Trumf i motsetning til Trumf Visa som bare gir 0,5%. Shell MC + blått trumfkort gir bedre opptjening.
     
  19. StudentFlyer

    StudentFlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar. Har kontaktet kundeservice og spurt om jeg har mulighet til å bli kunde, men jeg tror det ser mørkt ut. Får være tolmodig og heller vente på at tilværelsen som student går over! :)
     
  20. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Trumf er tingen, særlig over lang tid - handle alt du uansett trenger, men sørg for å få Trumf i tillegg. Jeg har fått over 100k poeng det siste året - som student og mesteparten gjennom trumf!
     

Del denne siden