Hei! Jeg driver og ser på muligheten for å reise til Belize i desember på billigst mulig måte - gjerne i kombo med en helg i NY på retur, der jeg også kombinerer poeng og cash. Datoene er ikke så viktige, jeg er fleksibel, men la oss si at det er 7-20 des. Til Belize er tanken Oslo > Stavanger > Houston på poeng, deretter Houston > Belize > NY med cash med United, og så hjem igjen med SAS, gjerne en lavpris GO-billett med cash og evt oppgradering med poeng. I hodet mitt høres ikke dette så ekstravagant vanskelig å få til, men etter å ha søkt og styrt litt så virker det mye vanskeligere enn antatt - og det er returen fra NY som er problemet siden Sas åpenbart vil ha deg til å enten bruke bare poeng eller bare cash, komboen som jeg prøver på er kinkig. Virker det som. Det nærmeste jeg kommer er å bruke over 100.000 poeng + 4k i cash for sas-billettene. Flyr jeg t/r Oslo > Houston på bare poeng får jeg hele turen for 100k poeng. (Håper dere hang med og skjønte problemstillingen). Stemmer det at turen jeg skisserer er nær håpløs å få til? Altså én vei kun poeng og retur - fra annen by - kun cash? Takker for alle svar.
Enveisbillett til USA er ofte veldig dyrt. Derfor vil jeg nok fraråde det. Koster ca. 24.000 med SAS i Plus, får ikke booket Go. Men så sjekket jeg på Momondo, og der fikk jeg til 4.473 kr. en vei. Det er jo ikke såå gærent. http://www.momondo.no/flightsearch/...SDP0=20-12-2015&AD=1&TK=ECO&DO=false&NA=false