Hei. Jeg skal gå inn i en familypool, for at de riktige poengene skal benyttes må jeg bestille en bonusreise før jeg går inn. Men blir det da et gebyr når jeg avbestiller? Innførte de ikke et gebyr for et par år siden, og er det noen måte å komme rundt dette?
Gebyr for avbestilling og ombooking av SAS Bonusbilletter: Innlands & Europa Kr 250,- per reisende. Asia og Nord-Amerika Kr 750,- per reisende. Hvis det er en Star Alliance-billett, ikke en ren SAS-billett er det ikke gebyr for avbestilling. Men jeg skjønner ikke helt hva du mener med "de riktige" poengene; det er de eldste poengene som benyttes først så hvis du skal inn i en pool er det jo uansett greit å få brukt opp de eldste poengene først?
Uavhengig av gebyret, hvordan ser du for deg å unngå at poengene går iinn i familiepoolen når du avbestiller? Pointsharing er bindende i seks måneder.
Hvis du avbestiller innen 24 timer slipper du gebyret. Om du tenker å gjøre dette for å unngå at poeng som går ut snart benyttes på en større bestilling til familien lengre frem i tid, så blir det nok som @Sykkelthor og @Rscott påpeker ingen forskjell å gjøre dette før eller etter du går inn i pool.