Booke KLM tur/retur og skippe returen

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 09. okt 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Skal til Amsterdam i neste uke og må ned tidlig og hjem sent. KLM's morgen avganger er for tidlig etter 1,5 uker i USA og SAS sin siste avgang hjem er for tidlig den også. KLM har en 20:50 på lørdager.

    Sååååå dilemmaet. KLM skal ha over 500 Euro en vei i economy til Oslo. Om jeg booker tur/retur koster det 127 Euro.

    Det slo meg at dette er glimrings. Jeg er bare "no-show" på returen. Setter igang bookingen, men ser det står advarsel om at det kan tilkomme avgifter om jeg ikke møter opp på hele bookingen. Vil de charge differansen om jeg er no-show på returen? Noen som har prøvd?
     
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med å evt. booke en retur litt fram i tid og ta en ny Amsterdam-tur senere?
     
    Fnate liker dette
  3. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Skremselspropaganda. Har i hvert fall aldri hørt om at noen har fått problemer med det, og det har vært flere diskusjoner om det på Flyertalk og Flyprat. Du kan da ikke noe for at Tellef og Staut fikk influensa, slik at du måtte bli igjen?

    (I teorien kan de selvfølgelig belaste deg, men jeg hadde ikke vært bekymret.)
     
    Fnate liker dette
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da kjører jeg på. Takker for dritrask feedback.
     
  5. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gjort dette før, gjennom et reisebyrå, og det gikk helt fint. Det var dama i reisebyrået som anbefalte å kjøpe tur/retur uten å bruke returen!
     
    Fnate liker dette
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjort det i tidligere tider når det var mye mer av slik. Ofte booket jeg returen langt frem i tilfelle jeg kunne bruke den privat.
     
    Fnate liker dette
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    No problem. Dropp evt å legge inn FFN. Amerikanske selskaper har gått etter serial offenders. Men i dette tilfelle har du intet å frykte. De nye EU reglene som kommer skal også gi deg rett til å droppe utreise og fly hjem.
     
    Fnate liker dette
  8. Petter

    Petter Powder hound

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Me too :) Har en i mars nå, så får vi se om jeg tar den eller ei - bestemmer meg i januar o_O
     
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg gjør dette av og til (kanskje 20 ganger i året) og har aldri hatt noe problem. KLM og Lufthansa selskaper er kroniske og nekter å ta steget inn i fremtiden med prisingen sin.

    En annen måte å få lavere priser er enveis throw away der du bruker kun deler av billetten

    I går skulle AA ha 450 dollar DEN-ORD, mens for samme flighten DEN-ORD med flight videre til MSP skulle de ha 160 dollar. Kjøpte seff den sistnevnte og hoppet av i Chicago. Man må selvsagt ikke ha innsjekket bagasje for at det skal funke.

    Vanligvis sier jeg ifra at jeg ikke tar siste flighten og de offloader meg. Det glemte jeg i går og i morges hadde jeg ett ubesvart anrop jeg ikke kjente fra kl 2200. Jeg ringte tilbake og den som svarte telefonen sa "gate H17" ;). AA har åpenbart funnet mobilen min og forsøkt å få tak i meg før de closet gaten ;)
     
    Avixlo, Fnate and milehigh like this.

Del denne siden