Det er stort sett negative nyheter som kommer fra London for tiden, så jeg tenkte å klemme til med en gla'-sak. For noen uker siden fikk jeg mitt nye BAEC Gold i postkassa. Sammen med nytt kort og bagasjetagger lå det også en "Golden Ticket". Det er en billett som man som gull-medlem disponerer og kan gi til en ansatt i selskapet, som man mener har gitt ekstraordinær service. Jeg synes dette er et fantastisk godt tiltak, som har potensial til å heve motivasjonen hos enkelte til å gi det lille ekstra. Etter hva jeg har skjønt, blir disse registrert i mappene til ansatte, slik at det bidrar til å gjøre en vurdering av den ansattes arbeid. Personlig synes jeg de burde fått en liten bonus eller annen påskjønnelse. Da hadde den virkelig fått bra effekt. Er det noen andre selskaper som har noe tilsvarende?
Ga min til CSM på LHR-SVG en dag i mai i år. Nå som BA legger ned fra SVG, blir det dårlig med fornyelse av BAEC gold ser det ut til.