British Airways GUIDE

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av Fnate, 27. okt 2013.

  1. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Jeg har sjekket og det finnes hoteller rundt LHR som starter på 450,- NOK per natt, må ta en kort busstur. Jeg planlagger å prøve å oppgradere til F på utreisen og da må jeg få mest mulig tid i Concorde room. Flyene går som regel på ettermiddagen til østkysten.

    Fikk tips om at følgende rute er mulig : OSL-HEL-LHR (overnatting) - ORD-MIA-MCO med sammw retur. Dette gir 680TP på en tur:) Får satse på at BA kommer med et salg i Januar så jeg får denne turen i C for rundt 12.000

    Godt Nytt År ønsker jeg dere alle:D
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke sikkert det er lovlig routing, men sjekk om du kan route til LAX/SFO og så direkte til MIA derfra (om du er på TP-jakt)
     
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får opp ruten på ITA matrix til en pris på rundt 20.000 nok. Håper som sagt å få ned prisen til rundt 12000. LAX er nok litt for mye omvei, tror ikke denne rutingen er innafor. Fikk tips om ruten på et annet forum, men jeg må ringe BA og bestille på telefonen.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke så kjent med Oneworld, men ser ut til at det er MPM-regler som gjelder og ikke forhåndsbestemte routinger.
    Ser ut til at det tillates 5546miles på ruten, så har du opptil 25% ekstra, totalt 6932 miles.
    I tillegg får du "rabatt" på 550 poeng for å fly via ORD+MIA+PHX, så jeg gjetter på at du kan route omtrent som du vil innefor et sted mellom 8 og 9000 miles.
    Du kan f.eks. route
    OSL-HEL-LHR-EWR-PHX-MIA-ORD og fortsatt havne på samme fare, dog blir prisen noe høyere.
    Klarer du å få booket inn EWR-PHX i A og ikke I så er denne over 2000 miles og du får således 210 TP.

    Synes faktisk dette er ganske spennende.
    Ser på BA Tier Points Runs tråden at man skal kunne klare BA Gold for ca 1471£ på en ganske kurant dobbel-routing. Totalt 1940 TP. Og med "bare" 18 rundturer her så er man 80 TP short på Gold4life. De siste skraper man nok inn på posisjonering. Det er godt under 300 000 nok. Bonusfeberen øker igjen nå! Ikke bra.. Med smart planlegging har man da BA Gold og EBG på livstid om godt under 10 år .. Bare man hadde mer penger og fritid..heh...
     
    AndersB, Henrik, Upsaker and 2 others like this.
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei

    Fra Januar 2017 får du ikke 200TP med AA lenger i USA, disse bookes nå ikke i A klasse lenger dessverre, så kun 140 TP

    Hva mener du med dobbel-routing? En slik tur til 1471£ vil vel kun gi rundt 750 TP ca? Så trenger vi jo 2 slike turer til USA for å oppnå 1500TP og BA gull? Så dette blir ca 24 turer til USA for å oppnå BA gull for life. Eller har jeg misforstått noe her?
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer, oppdaget det etter jeg postet. Ikke hyggelig for BA-folket..

    To billetter som sakses sammen, slik at du flyr Europa-Hawaii-Østkysten-Hawaii-Eurpoa.
    Regnet ikke på det, men tok eksemplene på beste routinger som lå i tråden til BA TP runs.
    Det vil jo kreve en uke per tur bare i flytid omtrent, men hva gjør man vel ikke for gull og lounger? :D
     
  7. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Sånn sett så gir vel sølvkort ganske mange fordeler allerede i forhold til gull. Jeg satt med tanken å trikse litt til USA neste gang, for å få litt ekstra TP slik at jeg også har sølvkort i neste periode.

    Men litt begrenset hvor mye jeg gidder kjenner jeg. Utenom noen fordeler med innenriks i Australia (nødutgang-sete, lounger og ekstra bagasje), så tror jeg ikke det er verdt det med mitt reisemønster. Reiser du business så er de fleste fordelene inkludert allerede.

    Men nå flyr jeg ikke så ofte og fremover så blir det vel mest Club World på lange strekk uansett. Kjekt å ha, men kjenner at det ikke føles verdt det å gjøre mye ekstra krumspring for å oppnå det.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok fordi du har noe som kalles "sunn fornuft". En mangelvare her inne :)
     
    miura, Earl, kosvines and 1 other person like this.
  9. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, da er jeg med Men da koster vel ikke en slik billett kun 1471£? Må vel nesten gange med 2?

    En stor fordel med sølv/gull på BA er at vi kan reservere sete gratis ved bestilling av billett. På BA business koster det også penger å reservere sete uten status, rundt 900 kr en vei på UD på 747 tror jeg. I tillegg har BA første klasse som er rimelig greit å bruke Avios til å oppgradere til.
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    1471£ totalt, men da skal du treffe utrolig bra..
    Synd jeg ikke har tid å penger til noe slikt.. skulle gjort sport ut av det. 35000 TP på 24 mnd :D
     
  11. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Er storfornøyd med ba gull og sølv status som jeg har hatt en blanding av de siste år. Syntes spesielt gratis res av seter ved booking er topp. I disse kampanjetider så må det vel kun være one world som gir rimeligste tilgang til status. En rundreise til Asia med eks Qatar med bus bil til ca 10k som de normalt har hatt på salg gir 560 tiers. Da er det bare fire små flighter med ba som må til ekstra for å kunne nyte lounge livet et år fremover. Spesielt topp syntes jeg det er å bruke cathys lounger i Asia, Hong Kong er blant verdens beste. Vi får håpe at kravene ikke blir strengere i fremtiden. Tror ikke det er noen andre program som klarer å matche status rimeligere. Liker også Oslo lounge bedre enn SAS tilbudet.
     
    Last edited: 02. jan 2017
    Petter B-C and RoadKing like this.
  12. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Da kom salget, men ser ikke ut til å være noe til USA. Litt i Afrika og Asia.
     
  13. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det var ikke noe spesielt gode priser til USA dessverre. Rundt 17500 for tur til MCO i mars er ikke så veldig bra. Sitter og venter litt til på om de plutselig skulle komme opp med noen bedre priser. Har jo sett de nede i 12-14k tidligere.
     
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ja dette var begredelige greier :(
     
  15. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    De har hatt lave Y+-priser lenge, ned mot 4700 t/r NYC, billigere blir det neppe (famous last words?)
     
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, BA har veldig gode priser i W, men det er C som er mest interessant for min del:) Ønsker å kvalifisere til sølv på en tur og da må jeg fly C. Får ikke ekstra poeng med å oppgradere til C fra W med Avios heller. Venter spent om det kommer noen bedre priser i C.

    God helg til alle:D
     
  17. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Fra null til sølv på to fine turer:
    1) OSL-DHO-BKK t/r i C med QR
    2) OSL-LHR-NYC i W med BA
    Da får man nok TPs til sølv og fire BA-legs og to fine metropoler på kjøpet:)
     
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det skal holde med en tur retur OSL/BGO/SVG-LHR i eco som andre reise for å nå sølv.
     
  19. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Men da har du kun 2 legs med BA.
     
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det har du rett i man må ta to turer i eco totalt fire leg. Uansett mye billigere en å fly NY, men for all del ikke en du ide å fly en tur til NY, spesielt nå med trippel avios.
     

Del denne siden