Hei! Jeg har planer om å bruke litt poeng nå i sommer. Har: 310 000 eurobonus poeng 1 stk Companion Ticket Høyeste Premium Fly nivå Jeg og en kompis kunne tenkt oss en USA tur, rundtur også aktuelt. SAS har kampanje på USA ut i morgen, og Premium Fly utgår 18. Feb. Noen som har noen gode tips og triks til meg, evt alternativer til hvordan jeg kan løse dette?
Fly Premium utgår vel hver måned? Så at den gjelder til 18/2 tror jeg er feil. Ellers bør du nok se etter noe med *A. Bør være greit å finne noe for to pax.
Det billigaste er å fly med SAS, men då er du avhengig av at det finst to business class billettar kvar veg dei dagane du vil reise. Det er sjeldan kost. To stk t/r i business kostar 120k poeng. Evt 100k + CT, men det er veldig dårlig utnytting av CTen. For 130k poeng + CT kan de fly med eit anna Star Alliance selskap i business til USA. Fordelane med dette er at det er fleire destinasjonar å velge i, samt langt fleire avreisedatoar. Bakdelen er at det kostar fleire poeng, i tillegg til at dei fleste av dei som flyr over fjorden har eit noko dårligare produkt enn SAS. I tillegg risikerer de ei ekstra mellomlanding. Om det er ein fordel eller ei ulempe avhenger nok av augo som ser. SAS sin pågåande kampanje er for billettar kjøpt med kronasjar, ikkje poeng. FlyPremium-statusen din varer som @indahla seier ut månaden.
Det er vel omtrent skrapet for biz billetter med SAS til/fra USA i sommer. Jeg er også på jakt etter dette. SAS la ut en del til/fra New York for et par uker siden, men de forsvant raskt. Det er to ledige i biz til Los Angeles den 1.juni, om ikke det er for tidlig på sommeren. Biz til LAX er det ikke enkelt å få tak i