Bruke poeng i "Beste tilgjengelighet"

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av hasenwinkel, 25. mars 2015.

  1. hasenwinkel

    hasenwinkel Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Trenger råd!
    Jeg skal reise til New York 16.-30. august og hadde i utgangspunktet tenkt til å bruke poeng for å betale hele reisen, men de bonusbillettene ble utsolgt for en stund siden. Hva "lønner" seg eller er lurt å gjøre: bruke alle poengene på en billett med "Beste tilgjengelighet" og betale litt i tillegg for så å tjene poeng, eller kjøpe vanlig billett og heller spare poengene til en bonusreise senere? (Vet jo at det selvfølgelig kommer an på om jeg planlegger en reise der jeg kan bruke poeng i nærmeste framtid, men det vet jeg foreløpig ikke)

    I skrivende stund koster en vanlig billett OSL-EWR kr. 4.716,- tur/retur i SAS Go. På EB-kontoen min står det 41.739 poeng, men jeg har en del Trumf-poeng som er verdt ca. 19.000 EB-poeng som evt. kan overføres og brukes. Hvis jeg bruker 41.700 EB-poeng, koster billetten meg kr. 3.371,-. Hvis jeg overfører Trumf-poengene og bruker 60.700 poeng, vil jeg tippe at billetten vil koste meg ca. kr. 2.700,- (hvis jeg har regnet riktig).

    Er det verdt å bruke alle poengene for den billetten? Hva er vanlig å gjøre? Har som sagt ingen store planer med det første om en ny reise der jeg kan kjøpe bonusbillett.
     
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville ikke delbetalt med poeng iallefall....deter dårlig buttikk. Nei kjøp heller turen kæsj, og satse på f.eks oppgradering med poeng til Plus og/eller prøve deg på Optiontown-ruletten :D
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Bruk cash. Poeng bør helst brukes til reiser i Biz. Det er der det faktisk lønner seg.
     
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det kommer helt sikkert en tilbudsrunde med SAS før den tid.
    EWR burde være mulig å få for ca. NOK 3000 siden utreisen er i slutten av skolens sommerferie.
     
  5. hasenwinkel

    hasenwinkel Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk! Da venter jeg litt :)
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis regnestykket ditt er riktig så er 41000 poeng verdt mye mer enn de 1400kr du sparer, her er det bare til å bla opp cash ;-)

    Etter turen så er du jo bare 30.000 små poeng unna en tur i C over dammen ;-)
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Poeng er best brukt på biz IC eller samme dag innenriks etter min oppfatning.
    Alternativt lenger innenriks, spesielt ved tilbud :)
     

Del denne siden