Business class julen 2017

Tråd i 'Reisemål' startet av Calling, 27. mai 2017.

  1. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Hei,

    Jeg har vært bortskjemt med å kunne fly business med jobben noen turer til Asia i 2016. Dette har gitt meg EBG og også noen poeng i Skywards. Dette har også gitt meg en smule bonusfeber, og kjennskap til dette forumet. Fremover må jeg derimot fly mere selv for å holde EBG. Tiden rundt jul/nyttår 2017 er et aktuelt tidsrom for meg å reise for et lengre opphold.

    Spørsmålet er ganske enkelt om det pleier å komme kampanjer i business til reisemål i Asia/Oceania - helst i Star Alliance for denne perioden?

    Akkurat nå kan jeg fly SIA til Auckland for ca 21-22k med ukurant utreise (julaften) og hjemreise 10 dager senere. Dette er i mine øyne en bra pris - og veldig bra tidspunkt å reise til New Zealand.
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Kjør på med SIA! :D Vært lite kampanjer i jula de siste 2 årene i hvert fall.. Reisene selger vel seg selv da! ;)
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir vel ikke bedre enn det nyeste salget til Singapore Airlines med 200% opptjening til SAS EB, så her ville jeg bare ha kjørt på!
     
  4. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Takk for svar. Det frister noe voldsomt å booke en tur til New Zealand.
    Forresten, er 6 timer på Frankfurt "innafor" på julaften (har aldri vært der)? Alternativet er 13 timer på Changi. Der har de visstnok svømmebasseng, men 13 timer er likevel lenge. Virker også som det ikke er "lavpris" billetter tilgjengelig hvor Air NZ flyr siste legget. Dere brukte websiden til SIA for å booke?
     
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Om du må tilbringe julaftan på ein flyplass, så er vel ikkje Frankfurt verste plassen i verda når du har *G. Changi er fin, men eg trur eg hadde begynt å få nervøse rykningar etter 13 timar om eg skulle halde meg airside. @vegardg overlevde 16timar på veg heim, så det går. Trur heller eg hadde gått for 6 i FRA + ev 7 i SIN.

    Om det oppstår problem med booking er kundeservice i København glimrande. Eg fekk kjempeservice med dei (Catherine). :)

    Vi måtte også litt opp i pris for å få med alle fire flytypane (A350, A380, B777 og 787 med NZ). For min del var det verdt dei ekstra hundrelappane.
     
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Kan skrive under på at København leverer varene på kundeservice:)
     
    Stuttfeiten liker dette
  7. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    995
    Likes mottatt:
    8,986
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg er sikkert ikke den eneste som har siklet på en tur, men grunnet utsettelser ser at prisene stiger og tilgjengeligheten synker. Vel, jeg hadde sett meg ut turen til NZ på business til ~20k, men i dag var det ingen ledige til den prisen og de som var i nærheten hadde 13 timer layover....

    Hva gjør man? Jo, ringer SIA kundeservice i Danmark. Etter 15 minutter på telefon og noen eposter så sitter jeg igjen med OSL-FRA-SIN-AKL 18. desember og CHC-SIN-ARN-OSL 31. desember. Dette var ruter som jeg ikke var "ledige" på nettsiden. Og muligheten til å fly hjem fra Sør-Øya hadde jeg ikke en gang tenkt på. Dette kom på 20499,-

    Ting som ulike flytyper og valg av sete ble helt glemt i kampens hete - men jeg er uansett veldig fornøyd med dette kjøpet - og ikke minst servicen.

    Fra nå av skal jeg alltid bestille flybilletter på telefon, alltid med SIA og alltid av Catherine!
     
    KRS, Travellingalf, mathiasfe and 6 others like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ho er eit unikum :) Burde ha starta med forelesningsvirksomhet: "Customer Support 101". SIA's pride and joy :)

    Edit: julaftan i Hobbiton? Du får eit heilt arbeid med å gå rundt juletreet der. :)
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden