Businessclass Saudia til Riyadh - Hjelp!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av TDH, 03. sept 2015.

  1. TDH

    TDH -

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Kom over et errorfare fra Madrid til Riyadh t/r for kun 110 £(!) i går. Kastet meg på og nå sitter jeg med en billett til en av verdens vanskeligste land å få visum til. I den forbindelse har jeg noen spørsmål, som jeg ville satt stor pris på om noen med nok kompetanse kan svare på :)

    1. Har noen her fløyet business, eller hatt andre opplevelser med Saudia? Ville vært kjekt å lese relevante erfaringer.

    2. Er det noen som har klart å få et "tradisjonelt" turistvisum til Saudi Arabia? Ser at det er enklere når man reiser i store grupper i forbindelse med myndighetsgodkjente turoperatører, men det er uaktuelt for min del.
    Hvordan gikk du/dere frem i forbindelse med å finne en lokal sponsor?

    3. Er det mulig å skaffe seg et forretningsvisum, selv om man ikke planlegger å gjøre forretninger?

    4. Har noen vært i landet og har erfaringer, tips og råd de kan dele?
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Vurdert å konvertere til islam og si du er på pilgrimsferd til Mekka? ;)
     
    Kjakan, mathiasfe and Shyneno like this.
  3. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror kanskje det er det beste rådet du kommer til å få i denne saken ;) var hypp selv på denne, men så fant jeg ut det var umulig å få visum
     
  4. TDH

    TDH -

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Hehe, tanken har slått meg! :p
    Men så fant jeg ut at det bare utstedes til muslimer to måneder i året i forbindelse med noen høytider, og de er ikke i oktober/november...

    Ja er vel ikke så mange som har prøvd seg. Har heldigvis en mor og bestefar som har noen forretningsforbindelser i landet, så sitter og venter spent på om de klarer å få noen til å trekke i trådene :)
     

Del denne siden