Kom over et errorfare fra Madrid til Riyadh t/r for kun 110 £(!) i går. Kastet meg på og nå sitter jeg med en billett til en av verdens vanskeligste land å få visum til. I den forbindelse har jeg noen spørsmål, som jeg ville satt stor pris på om noen med nok kompetanse kan svare på 1. Har noen her fløyet business, eller hatt andre opplevelser med Saudia? Ville vært kjekt å lese relevante erfaringer. 2. Er det noen som har klart å få et "tradisjonelt" turistvisum til Saudi Arabia? Ser at det er enklere når man reiser i store grupper i forbindelse med myndighetsgodkjente turoperatører, men det er uaktuelt for min del. Hvordan gikk du/dere frem i forbindelse med å finne en lokal sponsor? 3. Er det mulig å skaffe seg et forretningsvisum, selv om man ikke planlegger å gjøre forretninger? 4. Har noen vært i landet og har erfaringer, tips og råd de kan dele?
Jeg tror kanskje det er det beste rådet du kommer til å få i denne saken var hypp selv på denne, men så fant jeg ut det var umulig å få visum
Hehe, tanken har slått meg! Men så fant jeg ut at det bare utstedes til muslimer to måneder i året i forbindelse med noen høytider, og de er ikke i oktober/november... Ja er vel ikke så mange som har prøvd seg. Har heldigvis en mor og bestefar som har noen forretningsforbindelser i landet, så sitter og venter spent på om de klarer å få noen til å trekke i trådene