Buss for fly

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av cidman, 27. mars 2015.

  1. cidman

    cidman Rastløs online globetrotter

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Lurer på om man kjører gardin på denne ruten.
     
    afirm liker dette
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart.
    De som sitter bak gardinet har kaffe-maskin og toalett, mens i Plysj klassen er det trillevogn med noge attåt !
     
    cidman liker dette
  3. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Det går rykter om at det er satt opp busser Tromsø-Oslo ... shitt påmmfritt! Måtte busse Stockholm-Oslo en gang ... ille nok det.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    LN-MOW liker dette
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    At de gidder... Nå har jeg aldri vært i Tromsø, men kan da ikke være så ille at man vil sitte på buss i 20t for å unslippe? ;)
     
    Are liker dette
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, da hadde jeg satt meg på Jernbanestasjonen og ventet på toget, gitt ...
     
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Dæven døtte... Jeg tror jeg dro fra BOO i tide i ettermiddag :p Mye oppgitthet hos passasjerene, noen som hadde ventet i hele går og i hele dag på å komme seg sørover. SAS burde jo flydd opp en 330 og få med seg rubbel og stubbel.
     
    SASDC8 liker dette
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om det dukker opp et tilbud i løpet av kvelden - one way OSL-KKN i SAS Plus til TNOK 6 - løp & kjøp
     
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Syns det er ganske rart at det kun er SAS som ennå har trøbbel etter torsdags snøfall. Jobber de etter for gamle rutiner for ombooking og problemløsning i bolaget, eller er det sånn at konkurenten ikke har like fulle fly? SAS instiller 5 av 6 fly til SVG, mens DY flyr så og si uten problerm sier jo sitt.
     
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, jeg er i alle fall veldig glad i Tromsø og hadde ikke hatt noe imot å bli der noen dager ekstra (i alle fall viss flyselskapet spanderer hotellet). Men, det er vel sikkert en del som MÅ til Oslo og/eller hater Tromsø og da blir det jo verre. Men 20 timer på buss? A. L. D. R. I.
     
    KristianSk and Robert H like this.
  11. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Husker jeg ble busset fra Roma til Oslo under askeproblemet fra vulkanen på Island for noen år siden. Vi var på jobbseminar og noen desperate kolleger fant ut at vi bare måtte komme oss hjem fort som bare rakkern - viktige oppgaver ventet. Etter 40+ timer nærmest i ett-strekk med alterende bussjåfører kom vi hjem, og da startet normal flytrafikk... Men alternativet tatt i betraktning - et par dager ekstra i Roma på forsommeren med god mat og vin - klart det var mye bedre å komme hjem til gråvær og livet som trell o_O
     
    Islending and KristianSk like this.
  12. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Trur nok eg ville kome meg fortast mogleg vekk ifrå Tromsø. Men no er mine erfaringar med Tromsø stort sett beståande i seine helgekveldar med troppen i forsvaret.
    Men 20 timar i buss? Neppe..
     
  13. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    De siste gangene jeg har reist DY nå etter streiken, har det vert lite belegg, men jeg vil jo tro at all pax'en nå i påsken har booket for lenge siden. Så det undrer meg at SAS har så store problemer, videre er det jo dessverre dårlig reklame for dem og den ekstra tilliten de kanskje fikk under DY streiken er nok minkende, dessverre.
     
    SASDC8 liker dette
  14. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det jeg også tenker dessverre. SAS var sykt gode på dette tidligere, men det virker som om de har tapt seg de senere årene.
     
  15. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    De har jo outsourcet stort sett alt.
    Det er vel svakheten?
    Tidligere hadde du hele verdikjeden / kostnaden i eget selskap.
    Nå er det inntekt og produksjon - støtte apparat?
    I dag morges 00:30 landet en flight fra Finnmark, Kapteinen måtte følge UM til ankomst innenriks. Ingen fra Medema dukket opp.
     
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Var den tanken jeg og satt med... Det er fryktelig synd, men sannsynligvis nødvendig rent økonomisk sett.
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Da hadde du nok blitt værende der oppe..
    Toget går ikke nord for Bodø ;)
     
  18. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det tror jeg faktisk MOWern veit og det var nok et lite spark i retning en udugelig kommunikasjonsmedarbeider som ba tromsøværingene om å ta toget sørover under en viss streik for litt siden.

    Nå gikk du forresten i en annen felle. Det går tog til Narvik også, dog via Sverige. Men det er vel for det meste godstransport?
     
    Islending and Brunello like this.
  19. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Du må ikke minne SAS på slike muligheter. Det kan fort bli "Container for fly" på strekningen.
     
  20. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Mange gode poenger, men dette krever litt mer nyansering. Man vil aldri ha nok folk til å klare en dag som torsdag. Det er bare slik det er. I tillegg har automatiseringen på flyplassen ført til generelt mindre personalbehov og lavere totalkompetanse. Har sett av kommentarer hos venner og lukkede grupper at folk har stått på i større grad en man kan forvente, men med den skiftplanen de fleste går, er det vanskelig for mange å ta mye overtid. AML håndheves også mye strengere enn den gjorde på min tid, og det begrenser ytterligere.

    Man har kommet langt med automatisering, og dette er en prosess i fremgang. IATA prøver å drive frem bedre IRR-håndtering, og mange selskaper er langt fremme på dette. Andre dilter etter.
     

Del denne siden