Helt klart. De som sitter bak gardinet har kaffe-maskin og toalett, mens i Plysj klassen er det trillevogn med noge attåt !
Det går rykter om at det er satt opp busser Tromsø-Oslo ... shitt påmmfritt! Måtte busse Stockholm-Oslo en gang ... ille nok det.
Og nå er det også satt opp buss-for-fly mellom Tromsø og Oslo! Jaggu glad jeg ikke er en av de som skal tilbringe de neste 20 timene i den bussen! http://www.nrk.no/troms/sas-kjorer-passasjerer-med-buss-til-oslo-1.12284946
At de gidder... Nå har jeg aldri vært i Tromsø, men kan da ikke være så ille at man vil sitte på buss i 20t for å unslippe?
Dæven døtte... Jeg tror jeg dro fra BOO i tide i ettermiddag Mye oppgitthet hos passasjerene, noen som hadde ventet i hele går og i hele dag på å komme seg sørover. SAS burde jo flydd opp en 330 og få med seg rubbel og stubbel.
Lurer på om det dukker opp et tilbud i løpet av kvelden - one way OSL-KKN i SAS Plus til TNOK 6 - løp & kjøp
Syns det er ganske rart at det kun er SAS som ennå har trøbbel etter torsdags snøfall. Jobber de etter for gamle rutiner for ombooking og problemløsning i bolaget, eller er det sånn at konkurenten ikke har like fulle fly? SAS instiller 5 av 6 fly til SVG, mens DY flyr så og si uten problerm sier jo sitt.
he-he, jeg er i alle fall veldig glad i Tromsø og hadde ikke hatt noe imot å bli der noen dager ekstra (i alle fall viss flyselskapet spanderer hotellet). Men, det er vel sikkert en del som MÅ til Oslo og/eller hater Tromsø og da blir det jo verre. Men 20 timer på buss? A. L. D. R. I.
Husker jeg ble busset fra Roma til Oslo under askeproblemet fra vulkanen på Island for noen år siden. Vi var på jobbseminar og noen desperate kolleger fant ut at vi bare måtte komme oss hjem fort som bare rakkern - viktige oppgaver ventet. Etter 40+ timer nærmest i ett-strekk med alterende bussjåfører kom vi hjem, og da startet normal flytrafikk... Men alternativet tatt i betraktning - et par dager ekstra i Roma på forsommeren med god mat og vin - klart det var mye bedre å komme hjem til gråvær og livet som trell
Trur nok eg ville kome meg fortast mogleg vekk ifrå Tromsø. Men no er mine erfaringar med Tromsø stort sett beståande i seine helgekveldar med troppen i forsvaret. Men 20 timar i buss? Neppe..
De siste gangene jeg har reist DY nå etter streiken, har det vert lite belegg, men jeg vil jo tro at all pax'en nå i påsken har booket for lenge siden. Så det undrer meg at SAS har så store problemer, videre er det jo dessverre dårlig reklame for dem og den ekstra tilliten de kanskje fikk under DY streiken er nok minkende, dessverre.
Det er det jeg også tenker dessverre. SAS var sykt gode på dette tidligere, men det virker som om de har tapt seg de senere årene.
De har jo outsourcet stort sett alt. Det er vel svakheten? Tidligere hadde du hele verdikjeden / kostnaden i eget selskap. Nå er det inntekt og produksjon - støtte apparat? I dag morges 00:30 landet en flight fra Finnmark, Kapteinen måtte følge UM til ankomst innenriks. Ingen fra Medema dukket opp.
Var den tanken jeg og satt med... Det er fryktelig synd, men sannsynligvis nødvendig rent økonomisk sett.
Det tror jeg faktisk MOWern veit og det var nok et lite spark i retning en udugelig kommunikasjonsmedarbeider som ba tromsøværingene om å ta toget sørover under en viss streik for litt siden. Nå gikk du forresten i en annen felle. Det går tog til Narvik også, dog via Sverige. Men det er vel for det meste godstransport?
Mange gode poenger, men dette krever litt mer nyansering. Man vil aldri ha nok folk til å klare en dag som torsdag. Det er bare slik det er. I tillegg har automatiseringen på flyplassen ført til generelt mindre personalbehov og lavere totalkompetanse. Har sett av kommentarer hos venner og lukkede grupper at folk har stått på i større grad en man kan forvente, men med den skiftplanen de fleste går, er det vanskelig for mange å ta mye overtid. AML håndheves også mye strengere enn den gjorde på min tid, og det begrenser ytterligere. Man har kommet langt med automatisering, og dette er en prosess i fremgang. IATA prøver å drive frem bedre IRR-håndtering, og mange selskaper er langt fremme på dette. Andre dilter etter.