Bytter jeg til LH F om mulig?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av KristianR, 25. mars 2019.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei alle sammen!

    Skal snart ut på min første CT-tur, og gleder meg naturligvis som en liten unge på julaften, bursdag, nyttårsaften og den store vaffeldagen - kombinert.

    Dette er reiseruta mi: upload_2019-3-25_20-8-46.png

    Spørsmål her er om jeg skal bytte til Lufthansa First på utreise hvis det dukker opp noe som gir mening? Lufthansa er jo først og fremst fantastisk på bakken i Tyskland, såvidt jeg har har forstått. Samtidig blir det kanskje vanskelig å fly SQ F fremover da de bytter fra 77W til 359 på CPH-ruten. Hva ville dere valgt, og er det andre endringer dere ville vurdert?
     
    dkvt and NoLimit like this.
  2. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville kanskje beholdt SQ siden det blir vanskelig å bestille framover. Du kan jo evt bytte til LH på returen? Bare husk at eventuelle endringer av returen må gjøres før reisen startes.
     
  3. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer ikke til å forandre returen. Fornøyd med OZ ut fra ICN. Måtte ha vært ANA direkte til Europa isåfall :)
     
  4. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Uten å ha prøvd SQ F tror jeg at jeg fortsatt ville valgt LH F pga. bakkeopplevelsen med limo fra (ved bussgate) og til flyet samt suverene lounger. Opplevelsen i luften er også veldig bra, LH leverer konsistent et meget bra produkt, ikke ulikt SQ i så måte. Der LH sliter er på maten. Jeg har hatt en del flighter med dem i F nå og hver eneste gang synes jeg maten bare er sånn passe.
    Ellers kan det jo nevnes at 77W ikke har suiter, men «vanlige» stoler som er veldig like de man finner i C.
    Uansett valg, god tur!! Det blir fantastisk:):cool::D
     
  5. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i mye av det du sier. LH knuser jo selvfølgelig SQ på bakken når det er snakk om FRA/MUC Vs. CPH.

    Når det gjelder produktet i lufta har jeg inntrykk av at SQ er bedre. Både på setet, mat og spesielt på service? Vet at SQ 77W ikke har suiter, men det har ikke akkurat LH heller på noen av flyene deres.

    Takk for svar :)
     
    flying_all liker dette
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg valgte selv å bytte fra SQ F til LH F da vi skulle til Japan i fjor, og angret aldri på det. Fantastisk opplevelse hele veien, og herlig å komme rett frem. Skal sies at vi hadde CA C SIN-PEK-TYO, men ville uansett gått for LH F direkte heller enn «strafferunde» via SIN.

    Flyr SQ F for første gang om halvannen uke, så får se om jeg skifter mening da ;)
     
    haifinn liker dette
  7. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde heller ikke nølt med å bytte med den ruta. Hadde selv OSL-CDG-PEK-TYO opprinnelig med CA F og NH C :p
     
  8. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    kom ikke du akkurat hjem fra tur? o_O:p
     
    Gullars liker dette
  9. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har flydd LH F og det var helt fantastisk. Jeg skal fly SQ F for første gang i mai og gleder meg selvfølgelig stort til det. Men som en over sier så forsvinner F fra København ruta snart, og følgelig vil det bli mer vanskelige med SQ F. Nå er vel tilgjengeligheten OK fra London har jeg forstått, og denne står vel. Og man kan jo håpe på flere ruter blir åpnet.

    Nei denne var vanskelig. Jeg må melde pass, sorry :p
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde beholdt SQ F.

    Byttet ANA F mot LH F i januar, og angrer.
    LH F er stas på bakken, men jeg synes ikke det oppveier for opplevelsen i luften.
     
    drsyk, Modegard, veeegard and 2 others like this.
  11. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde aldri i verden bytta.

    I lufta er SQ bedre, og mer eksklusivt (kun 4 seter). Hvis du er glad i god drikke vinner også SQ. Punktum finale.

    Jeg skjønner forsåvidt spørsmålet om du aldri har vært i FCT, men LH F kan du fly senere, i alle himmelretninger. Det er hakket verre med SQ F.
     
    Last edited: 25. mars 2019
    drsyk, dkvt, magnusant and 3 others like this.
  12. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Ville beholdt denne. Har selv flydd SQ351 F og skal fly SQ305 i F senere i år. SQ F blir mest sannsynlig vanskeligere å få til fremover, og det er mer tungvint med 305 som krever overnatting i London. LH virker å ha jevnt ganske bra tilgjengelighet 14 dager før på utvalgte ruter.
     
  13. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Det veeeeeeeegard sa.

    Har selv prøvd LH, SQ og ANA F, og vært innom OZs F-lounge (to ganger for å fly LH F i retur).
    Med LH er det litt hit and miss om man får digg mat og dyr vin, mens asiaterne vet å legge store penger i vin og bobler.
    Liggekomforten hos SQ synes jeg går LH en høy gang.

    Servicen på LH er bra, men det spørs hvor full kabinen er. i SQ fra CPH er det tross alt maks fire pax.

    LHs FCT og FCL er fab, men du rekker vel en kort tur innom private room som heller ikke er shabby. Du blir skuffet over OZ lounge etter det.

    God tur, det blir stas.
    Også det veeeeegard sa, igjen.
     
    Last edited: 25. mars 2019
    Insomnia4u and veeegard like this.
  14. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Helt eeeeeeeeeenig.
     
  15. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Tyvlåner tråden litt.

    Har som tidligere skrevet ANA F begge veier mellom FRA og HND utpå høsten og har lyst til å prøve å få byttet til LH F på utreisen. Bør jeg egentlig bare droppe det? Det hadde jo vært utrolig gøy med 3 forskjellige selskaper i F på en og samme tur da. Har Thai F fra HND til BKK og tilbake.
     
  16. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Bytt til LH på utreisen hvis du kan.
     
    jvsandem liker dette
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Som jeg skrev over, så synes jeg ANA F er bedre enn LH F. Men, det er selvfølgelig stas å teste LH F, med FCT. Men det holder med ett besøk, spør du meg.

    Siden du har ANA F begge veier, så hadde jeg nok byttet hvis jeg hadde mulighet, så lenge du ikke har kjørt LH F før.
     
    jvsandem liker dette
  18. CB1

    CB1 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    282
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, personlig hadde jeg nok byttet, alternativt hadde jeg sett meg om etter en senere avgang til Tokyo. Inkommende F med videre C på SQ metall skal gi deg tilgang til TPR, men 1t 40m blir litt i minste laget:) Changi er uansett en opplevelse i seg selv, så der "flyr" tiden.

    god tur, artig blir det uansett:):)
     
  19. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
  20. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Som man ser er det mange personlige preferanser ute og går her :) Og godt er det!

    Jeg digget SQ F, og ville ikke ha byttet den bort. Den forsvinner snart, og vinduet for F ut fra London er svært smalt.

    LH F dukker opp hver eneste uke til alle verdens destinasjoner, og du kan oppleve dem seinere.
     
    flying_all liker dette

Del denne siden