Celebrity Cruises, erfaringer, tips og triks

Tråd i 'Reisemål' startet av ValdresBjarne, 06. nov 2019.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon godt folk.

Eg må fyrst seie at eg i utganspunktet hater Cruise, uten at eg har testa det. Eg har sterke fordommer eller kanskje forventinger om det, men det må no testast ein gong, og når eg fann eit tilbod på celebrity sine norske sider som var for godt til å vera sant, 2 vaksne 2 born, og drikkepakke + gratitude inkl i ein balkonglugar i 4 netter til Bahamas frå Mia til 15600 kr, så måtte me vel teste det.

Men kva skal eg forvente på eit Celebrity Cruise og kva er erfaringer her. Skal cruise med infinity.
    Mine erfaringer kjem etterkvart!

braathens safe and RoadKing like this.
  2. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Fint. Jeg har samme utgangspunkt.
    Jeg får jo innspill i heimen om cruise, men jeg hevder at det er som å bo på et hotell sånn ca. Problemet er at du kan ikke gå ut av hotellet. Altså er det et fint fengsel. Fullt av skurker selvsagt.

Sonictravel and EndreD like this.
  3. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    og kom ikke med at man går i land av og til.
    Det er prøveløslatelse.

Sonictravel liker dette
  4. agrims

agrims Mr. Emirates

Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har vært masse på cruise, å kun i Karibien. Personlig syns jeg dette er helt topp, bortsett fra i fjor da jeg var 1 uke på Oasis of the seas, med ca. 5000 passasjerer, noe jeg syn er alt for mye!

Utover det er det bare å kose seg, spise mat, dra på utflukter ( kan være en fordel å bestille før dere kommer på båten) og nyte solen.
    Er litt nysgjerrig på hva du missliker / fordommer mot cruise? :p

5. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vært på to cruise med Celebrity, og foretrekker dem fremfor Norwegian Cruise Lines og Royal Caribbean. Hakket mer rettet mot voksne kunder (dvs. noe mindre aktiviteter for barn), og litt mer luksuriøst. Ikke så store båter heller. Infinity er en av de eldre båtene, og derfor priset noe lavere.

OBS - Selv om "alt" fremstår å være inkludert, koster feks spesial-restaurant ekstra. Det samme gjør dyrere typer alkohol/drinker, utflukter, internett etc. Så ting kan fort bli dyrere enn man tror.

Cruise er for alle, men må gjøre litt research for å finne gode dealer, unngå lugarer som ligger dårlig til på skipet og lete opp akkurat den selskapet/ruten som passer en selv og de man reiser med. Reiser man med mange barn er det feks nedtur å komme på en båt der det er lite å ta seg til. Og reiser man som par og vil ha litt rolig voksen-tid, er det kjipt å have sammen med hauger av unger.

6. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Kvifor eg hater Cruise:

-er brygger, kokk, matdommer, glad i lokal kultur
    -elsker å handle mat og ekspremitere med lokale råvarer og tradisjoner
    -hater temarestaurant er og all inclusive
    -liker ikkje flokk

Liker båter