Chicago eller NYC??

Tråd i 'Reisemål' startet av elgaaen, 13. okt 2017.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Kona vil til New York igjen.. Vi har vært der før og jeg kunne tenkt meg noe nytt.. Men hun har bursdag så hun bestemmer...

    Jeg kunne tenkt med Chicago, mye fint å se på, god mat etc..

    Noen som har tips hit eller dit som jeg kan bruke i argumenteringen? Eller er NYC bedre en Chicago..

    Reisen finner sted i November så argumentet om strand fungerer ikke..
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg var i Chicago i starten av desember var det så surt og kaldt at jeg ikke ville dratt tilbake på den tiden.
     
  3. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Bikjekaldt før jul ja.. Men folk er hyggeligere, priser generelt er hyggeligere.. Og det er plenty å gjøre i Chicago.. Men så er jeg en tilhenger av "Ny By" strategien...

    C
     
    anders82 liker dette
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Chicago>> NYC. Jeg digger NY og har vært der mange ganger, men Chicago var noe eget.Er kaldt i NY i november og, så det er fort ett fett.
    Tommel opp for vhicago her
     
    Eddie47 liker dette
  5. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Ser du nevner mat. Da skal jeg gi deg den beste grunnen: Alinea (men så har du jo selvsagt Eleven Madison Park i NYC også da).
     
    CrotchRocket and Edvard like this.
  6. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Til info er begge fullbooket på den aktuelle datoen.. :(
     
  7. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Selvsagt. Disse må nok bookes den dagen de legges ut. Har alltid fått tak i bord når jeg har ønsket, men god planlegging er viktig (Les: alarm i kalenderen når reservasjonene åpnes).
     
  8. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Chicago synes jeg var fint. Likte atmosfæren. Hvis mat og restaurantbesøk er viktig så er vel Chicago noe av det hotteste du kan besøke I USA, med stort utvalg av moderne og nyskapende spisesteder. Her er rapport fra min tur I Oktober ifjor....supert vær da hvertfall og jeg brukte shortsen:)
    https://insideflyer.no/forums/threads/ct-til-chicago-men-egentlig-kunne-jeg-reist-hvorsomhelst.6336/
    Det er også flere gode rapporter fra Chicago her inne....jeg leste hvertfall @anders82 sine med godt utbytte I forkant av min tur. God tur hvor enn det blir!
     
  9. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Chicago vs New York....
    Godt spørsmål!

    Jeg har 50+ turer til NYC, aldri vært i Chicago...

    Så for meg har NYC alltid vært en favoritt. Men på en annen side her
    jeg Chicago tilgode. Jeg har mistet litt interessen for NYC de siste 2 årene.
    Delvis pga av byen har endret seg mye de siste 3 år. For 5-10 år siden var byen fantastisk i mine øyne, nå er enda mer gammel sjarm forsvunnet. Grunnet økte leiepriser.

    Jeg følger noen lokale NYC blogger, og når steder som har overlevd det harde 1930 tallet, nå har måtte stenge pga leiepriser som har økt 1000%, så mister byen mye gammel sjarm.

    Chicago vet jeg lite om, så det er mulig det er det samme der, men som sagt jeg har ikke vært der. MEN en ting vet jeg, det er drit-kaldt der på vinteren. Men det er det vel i NYC også.... av og til.... Men jeg hadde valgt SFO eller en annet by med litt mer varme på den tiden av året :)
     
  10. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde tatt sjansen på Chicago. Avstandene i sentrum er mye kortere, og hvis dere slår til med executive floor på Langham hotel, kan dere nyte både fantastisk utsikt og bobler i glasset. Dette samtidig med at shopping og restauranter er maks fem minutter unna.
     
  11. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Vanskelig å si. NYC var første by jeg var utenfor Norge i 1966 ( oppvaskhjelp på MS Oslofjord ) og Chicago nr. 2 i 1967 som utvekslingsstudent :rolleyes:.

    Hvorfor ikke kombi. Kaldt ja, kanskje, men vi nordmenn har hørt om "hjallis" og ull....
     
    watchaddicted liker dette
  12. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer for å prøve chicago. Kan være kaldt men også variere veldig.
    I slutten av nov og begynnelsdn av des har de mye juleparader og slik også.

    De har de beste steakhouses og de beste bluesklubbene.

    Mener det var siste helgen i nov vi var der i fjor ; 21 grader på lørdag. -1 på søndag.

    Ellers kan det en februar dag være både -25 og +15.

    Som de infødte sier ¨ if you dont like the weather in chicago - wait 10 mins¨ :)
     
    elgaaen liker dette
  13. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    For de som skal til ORD i Desember så la Alinea nettopp ut reservasjoner for desember (ref lengre oppe i tråden): https://alinea.tocktix.com/
     
  14. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan er Chicago i mars/april (påske)?
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Surt.
     

Del denne siden