Chicago - The Windy City

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 24. nov 2013.

  1. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Og for den interesserte har Chicago en av verdens beste gitarbutikker, Chicago Music Exchange. Den ligger oppi Lincoln Ave. De har masse kule greier, både nytt og gammelt, og det beste er at de -kun- har kule greier. Det aller kuleste henger veldig langt opp på veggen, men de ansatte er veldig hyggelig og hjelpsomme, så om sønnen (eller du) vil prøve en '55 Les Paul får han sikkert det.
     
    Last edited: 03. april 2015
  2. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takker for alle innspill sålangt.

    Er OMNI Chicago hotel noe å anbefale? Bodde på OMNI Houston westside for en tid tilbake, og det var helt der oppe :)
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke bodd her i Chicago

    Har bodd på to Omni, San Diego, som var kanon og Newport News som var helt OK. Jeg vil sette dem i samme klasse som Grand Hyatt eller Westin uten lounge
     
  4. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Skal til Chicago 2. mai, med retur 9. mai (lørdag-lørdag). Tar gjerne imot kontaktinfo.
    Hotellet som er booket til meg er Warwick Allerton Hotel. Kjennskap til dette? Pga. Microsoft-konferanse er prisene helt syke den uken. Vi betaler 22.500,- per enkeltrom...
     
    AcroN liker dette
  5. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Bodde der i 2011. For meg som budsjettreisende var det bra, betalte i underkant av 100 dollars pr.natt på hotwirebestilling. De pusset opp deler av hotellet, så det kan hende det har fått seg en oppsving siden da, for det var litt utdatert, men ikke nedslitt på noen måte. Av plusser fikk jeg handicaprom som er stort, ellers ingen perks.

    Beliggenheten er meget bra i min bok. Litt langt til Millenium park, men helt grei gangavstand. Fra kjente i byen hørte jeg om tip-top ballroom, som ligger i toppen av hotellet, men det var altså under oppussing.
     
    Kjakan liker dette
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Sendt på PM
     
    Kjakan liker dette
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos spinnville hotellpriser... Sjekk 28. - 30. mai. Dårlig timing av Noel Gallagher å ha konsert i Chicago på, men må man så må man.

    Resultat: 150.000 CC-poeng fattigere :p
     
    Kjakan and tommy777 like this.
  8. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Hei!

    Skal til Chicago i forbindelse med et bryllup til høsten. Selv bryllupet er den 7. november, så da er spørsmålet: Hvor stor værforskjell er det fra mid-okt kontra mid-nov? Tenker mest på nedbør.

    @tommy777 ?
     
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 13. aug 2018
    Kjakan and Fridtjof like this.
  10. onkelskrue

    onkelskrue Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Da ble det en natt på Park Hyatt booket via hotwire, men prisen hos dem var 250 NOK dyrere enn Hotels.com. Satser på at de leverer over forventning da :)

    Ikke akkurat et kupp med andre ord :( Ikke får man avbestilt heller........ Ja ja, life goes on, hehe........
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Da windy Chi-town, just before Christmas:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 13. okt 2017
  12. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Chicago 4-6 september. Rimelig stive hotellpriser for en som reiser på budsjett (ligger på 4000-6000 for 2 netter). Er det sannsynlig at de dropper jo nærmer vi kommer datoen? Har foreløpig booket meg inn på Hotell Allgreo. De var på tilbud til 3500 for et dobbeltrom med gratis avbestilling. Noen med erfaringer fra det hotellet? Ankommer fredag kveld (17.40) og reiser hjem søndag kveld (22.05), så ønsker å bo sentralt for å oppleve mest mulig på den tiden. ;)

    PS: Hvis noen er i Chicago på den tiden og vil treffes, så bare si ifra. Reiser muligens alene. :eek:
     
  13. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Må abonnere på denne tråden, vi skal bo 4 uker i Rockford til sommeren og jeg skal ha noen dager i Chicago i løpet av den perioden. Må bare booke før vi reiser ned denne gangen.


    Hvordan er det og kjøre bil der foresten?

    Har jo GPS i bilen og er ikke nervøs for kjøring, alternativet er jo og kjøre til ett sted på utsiden parkere og at offentlig transport inn.
     
  14. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Chicago är faktiskt helt kurrant att köra bil i tycker jag, väldigt överskådligt. Tar det any day framför att köra i t.ex Nice :p
     
  15. Stig-Roger

    Stig-Roger Frokost-frik

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Reiser over til Chicago 24 sept og blir i området 14 dager. Har notert ned, en masse god info fra denne trå. Merkelig dette : Leser om restaurant osv, blir kjempe sulten, må nå gå å lage noe godt :)
     
  16. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Hei @tommy777 du har jo god innsikt i hva som skjer i Chicago. Skjer det noe spesielt på lørdag, eller? Hotellbelegget er på 90% og prisene er skyhøye fra lørdag til søndag.
     
    tommy777 liker dette
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183

    Bortsett fra at vaskekjerringa kommer fredag og dinnerparty lørdag, har jeg ikke registrert noe ;)

    Det er laborday denne helgen, stor ferie
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Folkens, Bonusfeber vokser og jeg begynner å få mange PM om min faste sjåfør (som jeg anbefaler) Joe's kontaktinfo.

    Dersom du skal til Chicago og vil benytte en liten, solid limotjeneste med nye sedan, kan jeg anbefale Joe's. Han har en fast pris fra O'Hare til uansett sted downtown, 75 daler all in, tips inkludert

    Send en tekst til +1 773 837 6336 med antall personer, dato, tid, flightnummer og hvor du skal. Hils fra meg og si Avtalepris på 75 dollar all in. Du får en bekreftelse på SMS. Etter du har plukket opp bagasjen og er klar til å bli hentet, sender du en tekst og han plukker deg opp ved terminalen, evt ringe.

    Safe og veldig bra. Uber koster rundt 95 fra O'Hare.
     
    Travellingalf, KatManDu and KainBenwi like this.
  19. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Ser Def Leppard skal ha konsert ute i Tinley park, men ja.. er vel Labour day som er grunnen. Visste ikke at det var denne helgen. Jaja. Sikkert mye folk på byen da. :)
     
  20. Cloudjumper

    Cloudjumper Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    18
    Noen her som har erfaring med W Chicago - Lakeshore? Lokasjon osv? Har ikke vært i Chicago før, men sitter med en følelse av at det ligger litt utenfor "der det skjer"?
     

Del denne siden