Og man må trives å ha som reisefølge tungt rusede med nok litt ymse psykiske problemer. Man kan klage på at norsk rusomsorg ikke alltid strekker helt til, men den amerikanske metoden å bruke kollektivtransporten som rusomsorg hvor de passer på hverandre er unektelig en merkelig måte å ta vare på de som faller utenfor.
Lite problematisk, opplevde de ikke som hverken truende eller forstyrrende, men de er der.... Utfordringen er at det er skranglete og bråkete, men det er effektivt og veldig billig $5 fra ORD til sentrum og $2.50 fra sentrum til ORD som er vesentlig letter å svelge enn $65 for Uber X (litt varierende, så siterte høyeste tilbudet jeg fikk)
Sjekket konto nå, for sammenligning kostet det meg 722 kroner inn til byen i en taxi som til tider stod i ro på motorveien…Kunne nok tatt toget til byen og tilbake på tiden taxien brukte
Blue Line : godt med reisende og turister og ansatte på flyplassen. Litt sleng på togene. 5us tur retur for min del, med et døgns pass. Klientellet er som på Østeråsbanen omtrent. har du Apple pay osv kan du scanne i barrieren, og får vel da en enkelt billett.
Bytter fra blå til rød. Det lukter piss som i undergangen på majorstua. Og det er 3 åpenbart rusede personer i tunellsyn mellom stasjonene. Og godt med folk og turister som er på vei ut eller hjem . Alt ettersom.
Rød linje er like full av lokale og det som kan være baseball turister. Noen karakterer men ikke noe ubehagelig.
Inn Fredag kveld 60+ us og 1 time : ut lørdag formiddag : 35+ us og 45 min. Lørdag formiddag er det saktegående trafikk innover. Pga den langvarige oppgraderingen av vei. Rød linje er full av Cubus? Fans på vei til stadion. Men det er endel løse fugler ombord : Blå linje kun reisende og lokale som jeg ser. Ja det er litt mer sliten folk på t bane nettet en i Norge , men ikke fler en på Jernbanetorget.
Sjekk ut område rundt her Lett å komme seg til med Airtrain og en kort gå tur til hoteller som ikke er av den dyreste sorten. De fleste har også gratis shuttel buss.
Hilton på ORD har dyr og dårlig mat og slitne rom, men er uslåelig på lokasjon med innendørs gangtunnel til T1, T2 og T3. Airtrain til T5 er et par minutter.
I forbindelse med at jeg har fiksa påsketur til Guadalajara i Mexico for påsken 2025 så har jeg en mellomlanding på vei hjem ved ORD. Lander med Aeromexico AM652 kl. 12:35 og flyr videre med SAS SK944 kl. 19:15 som gir meg 6t 40min. Er det noe å se eller gjøre i Chicago da? og er det verdt det? Status hos SAS
Sentrum av Chicago har du sett mange ganger på tv. Gøy å se i virkeligheten også. Men du må beregne en god time i reisevei hver vei også må du være noen timer før avgang på flyplassen. Så jeg tror jeg hadde hoppet over sentrum.
Noe spennende å se på utsiden av flyplassen da? Hehe. Tenkte ihvertfall å gå ut for å kunne stadfeste at jeg faktisk har vært i State of Illinois
Punkt 1 på denne listen er vel noe man kan gjøre? https://stasher.com/blog/things-to-do-near-chicago-ohare-airport/