Club Carlson og poengdryss

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Brunello, 23. juni 2015.

  1. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde nylig et opphold på Radisson i Niagara Falls. Jeg skriver litt om det i en annen tråd, det dreide seg om to rom i to netter, jeg bestilte rimeligste, men med ekstra 10K bonuspoeng pr. natt. Kostnaden for denne pakka var ca. 600 kanadiske dollar, pluss en middag på den samarbeidende restauranten (som jeg egentlig ikke vil anbefale, om man ikke absolutt må ha grisemat.) Vi fant en ypperlig indisk restaurant rett ved.

    Nok om det; totalt brukt; 720 kanadiske dollar, ca. 4.600,- NOK.

    Vi ble som sagt behandler som grever, grevinner og grevlinger, og det drysset oppgraderinger, frokoster og bar-kuponger i rikt monn til alle. Gratis parkering fikk vi også, jeg gjorde et raskt overslag, og fant ut at CC Consierge sparte meg for drøyt 2.000,- kroner på dette oppholdet.

    I tillegg fikk jeg ikke mindre enn 80.000 bonuspoeng. Concierge-tillegg, trippeldeal og de ekstra 10K pr. rom, pr. natt ga uttelling.

    Nå er jo CC-poeng en nokså volatil valuta, men jeg har hatt stor glede av å delbetale rom med de, spesielt i London. Et kjapt overslag viser at disse poengene kan spare meg for ca. 3.000,- om jeg overnatter fire netter på Kenilworth Mercer Street i August, 4.800,- om jeg delbetaler åtte netter i Reykjavik i september. Det ble 3.028,- spart, om jeg valgte Radisson Blu Strand i Stockholm i august.

    Eller jeg kan få 5 netter på Art'otel Berlin, ved Ku'damm, om jeg har lyst på en rimelig Berlin-tur. Muligens noen kroner i avgifter ved siden av, men billig ville det blitt. Om Concierge ville gitt meg frokost og oppgradering ved kjøp av bonusnetter, er jeg sannerlig ikke sikker på. Mulig det kommer litt an på humøret og dagsformen til den som tar en imot.

    Heia CC! Når man først kommer inn i systemet, kan det være ganske lønnsomt.
     
    Robamu, Islending, bern747 and 5 others like this.
  2. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke å forglemme at det dessuten kommer drygt 900 EB-poeng inn på kontoen etter dette oppholdet også. Det er naturligvis betalt med Amex platinum :) Bra combo.
     
    Kjakan, Misterix and Larata like this.

Del denne siden