Companion ticket + baby?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av zeala, 26. juli 2015.

  1. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Går det an å fly 2 voksne pluss et spedbarn på companion ticket? Eller må det bookes egen billett for spesbarn?
    Er det avhengig av om flyselskapet vi evt flyr med tar betalt for spedbarn eller ei? Ser at Air Canada tar10% av adult price for spedbarn. Dersom vi flyr business class med dem på CT, må vi da kjøpe egen bysiness billett til spedbarnet? Det går kanskje ikke an å kjøpe vanlig billett kun til spedbarn uten foreldre? Anyone som har erfaring med dette?
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Det burde være muligt at lave på samme booking. Jeg har en rejse til Chicago for 2 voksne + 1 barn i okt/nov, hvor der er brugt Companion voucher (dog en svensk, men det burde jo ikke gøre nogen forskel). Alt på samme booking. Da jeg ringede for at booke, så skulle agenten dog lige spørge en supervisor om det var muligt at gøre på en booking)

    Har en anden til næste år, hvor juniors point skulle tages fra fruens konto og den blev lavet som to forskellige bookinger, men med en note i begge om at vi rejser sammen. Eneste ulempe ved det er at juniors sædevalg pludseligt ikke er gratis længere da mit EBG ikke er i hans booking.
     
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Fullt mulig.
    Fikset tur/retur EWR for voksen m/infant + barn i Business for vakre 75.000 poeng og en tusenlapp i avgifter.
     
    John in The Tower and view like this.
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det er pent @ILS2 , bra value for money den bookingen der. Jeg driver å planlegger litt for neste års pappaperm, men det er litt mer hassle mer 2 unger på slep. Foreløpig ønske scenario: CT på i C for 2 voksne og en infant til EWR, så en seperat booking på 1 barn i C (må vel tas på telefon). Krever dog 3 ledige C seter, noe som ser ut som det bare blir vanskeligere neste år.

    Hvis ikke blir det partner over dammen, men lengre reisetid med barn og fuel surchage trekker ned.
     
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har forsøgt at finde 3 ledige på Business med SAS i de sidste to år - uden at det er lykkedes. Vi er rimeligt fleksible mht afrejsedatoer, men stadig har det ikke været muligt at finde Business både tur/retur i over 2 år - uanset hvilken af SAS' USA destinationer vi har forsøgt til... Så det er blev til economy for vores vedkommende.

    Mangler ualmindeligt meget at det er muligt at booke Plus på longhaul som bonusbilletter - eller i det mindste opgraderede en bonusbillet for point eller cash via OptionTown.
     
  6. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Du har nok rett Flemming, har aldri sett dette selv heller på SAS. En sak jeg har oppdaget hos noen andre Star alliance selskaper er at de kun legger ut 2 business awards, for så å legge ut flere når disse blir booket. Har du hørt noe om det på SAS awards?
     
  7. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke hørt om det eller set det. SAS er - efter mine erfaringer - generelt ganske nærrige med availability på business longhaul, hvorimod vi ofte har fundet noget på economy, hvis vi bestiller i god tid - medmindre det er over sommeren, hvor det lader til der nærmest er blocket for awards.
     
  8. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Men må det bookes et ekstra sete til babyer? De ligger vel i en basin eller sitter på fanget, og trenger ikke et sete? Da trenger en vel kun finne 2 seter, ikke 3 som nevnt tidligere..?
     
  9. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Spedbarn bør gå bare fint, men bra om noen dobbeltsjekker med CT-kontoret.. Ofte kan de bare legge disse på en booking til en voksen (også i ettertid)..
     

Del denne siden