Concierge Service - erfaringer

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bjoern In America, 29. mai 2018.

  1. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Concierge Service er noe jeg vet svært lite om. Jeg har aldri benyttet meg av det, hverken via kreditt kort eller på hoteller.

    Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaringer og anbefalinger, eller ikke-anbefalinger av Concierge Service.

    Jeg forstår at Concierge Service er gratis..?? Eller har jeg misforstått?

    Concierge Service utføres vel av forskjellige selskaper? Er det noen som kjenner disse selskapene? og vet hvem som har beste avtaler om alt mulig, rundt omkring?

    Er det penger å spare på concierge service?

    Concierge service på hoteller, til f.eks. utsolgte konserter, sports arrangementer, populære restauranter osv. er noe de fixer?
     
  2. krs1507

    krs1507 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Kun brukt det en gang - Amex Platinum concierge. Fikset et bord til meg på Latitudes på Key West. Var fullbooket hele uken vi var der, men de klarte å få oss inn.

    Kostet ingenting.
     
    Bjoern In America liker dette
  3. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg opplever ikke at man sparer noe, og i vår internettalder kan man gjøre det meste hjemmefra. Men når det gjelder å få tak i billetter eller bord til utsolgte events, kan slike tjenester være eneste veien å gå.
     
    Bjoern In America liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Brukte AmEx concierge til å få restaurant downtown Sydney på nyttårsaften, kostet ingenting. Godt fornøyd med den.
     
    Maraug and Bjoern In America like this.
  5. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Fant billetter til Book of Mormon til oss i Oslo i Mars via DNB Concierge.. Var egentlig utsolgt frem til sommeren så det var supert..
     
    Bjoern In America liker dette
  6. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Prøvd to ganger tidligere, uten hell på noen av de. Spurte om de kunne skaffe billetter til cupfinale for 1-2 år siden, fikk til svar at billettene ikke var klare for salg, å at jeg evt. kunne prøve selv først. Andre gangen jeg ringe skulle jeg ha bord i Trondheim for 2 stk personer, det klarte dem heller ikke. Har SAS Amex plat.
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Fått billetter til litt forskjellig fra Amex, nå sist for Svanesjøen på Operaen kommende fredag.
     
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Er medlem av en internasjonal reiseklubb med egen consierceservice, og de skaffet meg veldig kjapt 2 billetter til Roger Waters i Budapest for et par-tre år siden, beste plasser selv om disse var utsolgt.

    Formel 1 i Budapest ifjor sommer da det plutselig åpnet seg en mulighet til å reise ned den helgen, Super Gold var utsolgt overalt, men de fikset billett til meg iløpet av et par timer, rett opp fra mållinja.

    I tillegg noen bordreservasjoner, og det har funket hver gang.
     
    Bjoern In America liker dette
  9. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kvalitetsmessig stor forskjell på SAS Amex Plat sin conciergeservice og den fra Amex Platinum/Centurion både i Norge og internasjonalt.
     
    Bjoern In America liker dette
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  11. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Greide å f eks. skaffe bordreservasjon på kort varsel på fullbooket, veldig populær restaurant i Paris under Fashion Week. Veldig fornøyd med Amex Concierge service generelt.
     
    Bjoern In America liker dette
  12. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Amex Concierge service - Har både Amex Elite og Amex Platinum.

    Hvordan kontakter man Amex Concierge service ? - Kan ikke finne dette online noe steder. Er det kun et telefonnummer? eller kan man sende dem en mail ?
     
  13. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    SAS branded American Express har ingen form for Concierge.

    Når det gjelder deres Platinum kort vil jeg ikke kalle det for Concierge-tjeneste. De hjelper deg kun med svært begrensede tjenester, dessuten gjør de det kun i utlandet. Skal du bestille f.eks. bord til noe her hjemme må du mao. gjøre det selv.

    Har brukt de en gang for å bestille bort i utlandet fungerte helt ok, men tror ikke de gjorde noe jeg ikke kunne ha gjort selv.

    Den kan nok ikke måles med de tjenster som ble levert når DnB hadde kortene, selv Gull- conciergen (som var dårligere enn Q) når de ikke opp til buksebeina.
     
  14. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jo takk for det, men hvordan kontakter jeg dem? Epost, telefon og i såfall hva er det? - Skal reservere et bord i Japan om 3 dager. Og det må tas på telefon... fra 12.00-17.00 Japansk tid. Tenkte å slippe å stresse med det når jeg er her i Sør Afrika.
     
  15. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Laster du ned Lifestyle nå appen, så kan du sende de e-post. Kan også ringe kundeservice nummeret og velge lifestyle service. Er de ikke åpent i Norge, blir du satt over til deres 24/7 tjeneste i UK. Obs. bare vær klar over at e-post sendt i kontaktskjema behandler de kun i ordinær åpningstid.
     
    Anton80 liker dette
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    [email protected]
     
  17. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Har brukt DNB concierge et par ganger.
    1) Bestille bort på restaurant i paris. Ville bare outsource hele greia og fikk de til å ringe restauranten og booke bord.
    2) Hadde et selskap og manglet plutselig en bartender. De klarte ikke å skaffe en
    3) Ville spise middag på the shard / oblix i London. Var ikke ledig bord. Concierge fikset bord til oss. (Fantastisk utsikt fra den restauranten forøvrig, og god mat. ikke fisefin. Men dyr nok, da man betaler for utsikten)
    4) Skulle kjøre ned til Gøteborg. Vet at hotellet har en parkeringsgarasje med skiftende pinkode. Istedenfor å ringe hotellet og finne noe å skrive på (den husken er litt svak..) så fikk jeg concierge til å ringe hotellet, spørre om pinkoden, og sende den til meg på sms.
    5) Luftrommet over Frankfurt stengt så SAS-flyet hjem ble kansellert. Etter å ha fått en ok fra SAS til å booke overnatting selv lot jeg concierge ta jobben med å ringe rundt til de nærliggende flyplasshotellene og booke rom. Ble litt frem og tilbake, for de fikk ja på ledig rom, ringte meg for å sjekke om prisen var grei, og da de ringte tilbake var rommet borte.. men 2. hotell fikk de ok på.

    Samlet inntrykk:
    Det kan være greit å bruke de for å få bord på steder som er utsolgt, eller hvis du må forholde deg til noen på et annet språk. Eller heller vil slappe av i lounge fremfor å måtte ringe rundt og lete. Men at de fortsatt må spørre meg om identitet hver gang jeg ringer, når jeg ringer fra det samme mobilnummeret som jeg alltid har gjort, er svakt. Helt enkle ting er derfor like greit å løse selv. (som kanskje er intensjonen deres, hva vet vel jeg)
     
    ChrisTW and drsyk like this.
  19. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde gått meg litt forbi at det ikke er consierge service med sas amex elite.
    Noen som har tips til å bestille bord i Tokyo, eller har mulighet til å hjelpe?

    "Samme" problemstilling som @Anton80 hadde med andre ord.
     
  20. mariuso

    mariuso Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Sjekk med hotellet du skal bo på om de har concierge-service, i så fall fikser de sannsynligvis biffen for deg.
     

Del denne siden