Etter et halvt års heftig diskusjon her i heimen har vi satt Rio De Janeiro som mål for årets CT-tur. Aldri vært der før, men ser ut som du får både sol og strand
Været i mai i Rio er ikke noe særlig. Blir fort mørkt og været er relativt dårlig. Sri Lanka i mai - Austrian flyr der. Evt Mauritsius (Turkish) eller Hawaii (United)
Takk for tips var i Miami for 2 år siden. @Are Guam virker spennende har du vært der? Noen som har noen bra ruter til Malaysia?
Har vært innom Guam. I prinsippet kun for å bytte fly på vei Mellom Palau og Mikronesia, så har vel lite å si om stedet. Men det virker å være en relativt moderne og vestlig stillehavsøy. Vil også gjerne anbefale de andre to, men spesielt Mikronesia er ikke spesielt utviklet for turister og har heller ingen strender... Finnes mange bra måter å komme seg til Malaysia. Eksepelvis via ICN / BKK i F og via SIN med A350
Ok, takk for svar. Har nettopp kommet hjem fra tur til tokyo via seoul på vei ned og Bangkok på vei hjem. Gleder meg allerede til neste tur
Hva er den mest optimale routingen til malaysia for å få mest F for pengene? var innom seoul og Tokyo på den siste reisen så da er det jo greit med noe annet på denne turen om det er mulig. Ser vel at Bangkok er det enkleste med Thai fra frankfurt for eksempel. men det enkleste er jo ikke så veldig gøy
For pengene eller poengene? Antar at du mener poengene siden du poster i en tråd om Companion Ticket? Viss ja, så hvorfor ikke prøve via Singapore? Så kan du kanskje få prøve SQ F mellom Singapore og Kuala Lumpur?
Vel, kona og jeg har nettopp bestilt OSL-FRA-BKK-SYD-SYD-BKK-FRA-OSL i desember i år. Alt i 1.kl med untak av LH mellom OSL og FRA der det er business. Flyr A380 FRA-BKK og 747 BKK-SYD med samme oppsett på retur. Har du CT og 190 poeng så bør du kunne gå for Australia. Er riktignok høsten i mai men uansett en bra tur. Koster oss ca kr. 5.000 i avgifter, men booker du vanlige billetter for dette så koster det deg ca. kr. 300.000,-
Synes jo at denne oversikten er fin (26 billigste overwater bungalows i verden). For å slippe å lese: Malaysia har de billigste OBer i verden, og de ser super-nice ut https://www.priceoftravel.com/992/the-11-cheapest-overwater-bungalow-resorts-in-the-world/ Ellers håper jeg at min første F-tur går til Guam, slik som Are beskriver.
Da skal planleggingen til neste CT tur starte og Malaysia ser ut som om blir målet for denne turen. Asia sol og strand blir målet og nå er det bare å finne den routingen som gir mest F klasse for poengene. LH F er et must denne gangen
Sitter og leter litt nå til Malaysia og er litt usikker på hvilken routing jeg skal velge (ønsker å oppleve LH first fra FRA på denne turen så en rute som er enkel å få booket dette 14 dager før er å foretrekke) hvilken routing anbefaler dere? Tar gjerne en stop i en by på vei ned og på vei hjem.