Dette handler jo bare om likviditet.. Koster meg ikke mye å booke 2 hotell til samme ferie om det er det som skal til. Ryker disse billettene har jeg behov for CT i juli og vil booke turen allerede, så i alle fall C er sikret hele veien. Turen er konstruert slik at LH Fx2 passer rett på
Tenkte forresten på en sak her jeg sitter i "midlertidig" lykkerus. Man får tur til Dubai i business til rundt 9000 hos etablerte selskap i Norge. Hvorfor kunne ikke da ett selskap som begynner å fly fra OSL kjøre superduper introduksjons-tilbud til 5-6 tusen? (Ok argumentasjon ved en evt. kansellering) De har heller ikke gått ut med info om feilprising ennå.. Vet at det er 0.21% sjanse for at dette er tilfelle, men som ett nyetablert selskap i Norge hvor man helst ikke vil starte businessen med klager, dårlig PR, saker i klagenemnda etc., så tror jeg de nå sitter å vurderer om de må ta dette tapet på sin egen kappe. Som tidligere nevnt så stiller forbruker i viking-landet sterkt i slike saker og det vet de nok (etter noen telefoner til Noreg de siste dagene). BA med flere har jo måtte ta slike "smeller" fra tid til annen fordi det vet at det er mye hassel and horseshit når det er snakk om nordmenns rettigheter. Og er "vi" som fly ofte fornøyd med produktet til Ethiopian etter vår tur, så kommer nok flere av oss til å reise med dem igjen. Mye god PR ved å la dette passere... Bare en tanke fra Grunnlovsbygda
Mye av det samme jeg nevnte par tråder tidligere. Selv om jeg nok tror dette heller litt motsatt. Ikke god pr å la det gå, men veldig dårlig å droppe det...
Litt offtopic, men er det slik at du får CT bare du får kverna gjennom 100k uavhengig av om de refunderes senere?
Ja. Jeg dro 110k i januar i fjor og vips.. Passet dog på å få betalt faktura før avbestillinger. Og bare så det er nevnt, det var et lynsalg som førte antallet opp. Ingenting var spekulativt. Kanskje foruten at jeg avbestille litt senere enn absolutt nødvendig.......... og CT planen min røyk.. den er ikke brukt ennå... :/
Enig med Are her. Hvis jeg hadde kjøpt billetter til korrekt pris (sikkert 3x det som har blitt betalt her) hadde jeg blitt rimelig forbannet om de lot denne gå.
Sett i lys av Qatars siste stunt med billetter til 0 kr + skatter, BRU-tilbudet og BAs ex-OSL priser i 2015, synes jeg det absolutt er mulig å argumentere for at man hverken kunne eller burde forstått at dette var en feilpris. Det blir stadig mer vanlig med "stunt-salg" (ref. SAS' Now or Never) og følgelig svært vanskelig for kunder å skille mellom hva som et reelt tilbud og hva som er en feilpris. Flyselskapene opptrer også kalkulert i slike saker. Kansellerer ofte alt, men lar gjerne "kranglefantene" som har baller til å ta saken videre få reise. Det forutsetter imidlertid at det ikke er åpenbare feil med prisingen (f.eks. Lufthansas First Class feilpris med negative skatter tilsvarende 99% av billettprisen). Så vidt jeg vet er det lite rettspraksis rundt dette i Norge. Kunne vært interessant å ha sett utfallet av en case som denne, som jeg åpenbart mener er en fin kandidat til å være et reelt tilbud.
Jojo, men slik er det overalt. Jeg har kjøpt turer, fjernsyn, vaskemaskin og masse annet til fullpris hvor de kort tid senere har kjørt tilbud på samme vare. Bittert, men sånn er det. Dette er dog neppe ett vanlig tilbud, men du forstår hva jeg mener
Skjønner hva du mener, men er ikke helt enig. Er det et tilbud (ala Qatar til Tokyo) er det jo greit. Men er det error fare føler jeg at det blir noe helt annet. Da skulle de egentlig ikke godtatt billettene, så hvis de på good will lar folk reise er det på bekostning av alle andre som bruker selskapet (og har betalt fullpris).
Tror du misforstod. Jeg mener PR tilsier at de skal la disse passere uten å si en dritt. Det gir ingen cred å gjøre det, men du kan se for deg avisoppslag hos vg "Ethiopian Airlines lurte oss". "Vi trodde at det endelig kom et ærlig selskap til Norge som vi kunne fly med, men der tok vi virkelig feil, sier paret fra Toten. De skulle feire 200 års bryllupet i Sør-Afrika og var kjempefornøyde med Ethiopian Airlines gode tilbud på sin nye rute til Cape Town fra Oslo. En uke etter at de betalte og bestilte hotell for 700 familiemedlemmer har Ethiopian Airlines bestemt seg for at de fikk for billige billetter og bedt hele følge på ca 1500 mennesker booke på nytt til dramatisk mye høyere priser. Vi føler oss rett og slett snytt, vi må finne middag i containeren bak Rema i flere år om vi skal ha råd til å betale blodprisen Ethiopian Airlines krever av oss, vi skal aldri reise til Afrika igjen, der er det bare svindlere! sier Olga (217 år), til VGs reporter som ikke gidder å dobbeltsjekke fakta." PS. Denne historien er oppdiktet, men forundrer men null og nix om den kommer på trykk..
skal bare se at TV3 før eller siden hanker inn en bonustulling som har kommet i økonomisk uføre Kansje han Hallgeir hadde tent på konseptet.....
Elsker overdivelsene Som sakset ut av VG. Gjerne akkompagnert av et stort bilde der hele storfamilien ser triste og lei seg ut.
Kom kanskje ikke helt frem av innlegget mitt, men det jeg mente var at jeg var enig i at det ikke var god pr å la det gå. At det potensielt er dårligere pr å avbestille de er jeg enig i (som din utmerkete historie påpeker ).
Noe her jeg er veldig nysgjerrig på. Det snakkes om at det er knall bra at beløpet blir trukket fra kreditkortet?? Både forrige gang Ethiopian hadde flashsalg ex BRU og nå senest med Alitalia, ble beløp trukket på kreditkort, men begge kansellerte senere So just asking...?
En jeg vet om skulle handle ei tredemølle på nett hos XXL. Løpegreia kostet 7999,- men når han sjekka på nettsiden sto det plutselig 799,- Han betalte og fikk mølla sendt hjem. Om naboen hans hadde kjøpt samme mølle dagen i forveien til 7999,- så tror jeg ikke han hadde fått gehør hos XXL vedrørende utbetaling av over 7 lapper fordi naboen hadde fått samme sak "noe" billigere dagen etter. Han kunne ha hevet kjøpet (14 dagers angrerett), fått penger tilbake og satset på at det skulle dukke opp en feilprising en gang i fremtiden. Men stort mer kunne han nok ikke ha gjort. Ikke for å virke kranglete eller noe, men noen ganger skjer slike ting og det betyr økte kostnader for andre slik at profitten skal ivaretas.
Nå er det vel ekstremt få "normale" mennesker som i tilfelle vil få med seg at de i det hele tatt har solgt C til denne prisen. Så fremt de ikke kansellerer, og Toten paret tar for seg på forsiden av VG. Så det at fullt betalende passasjerer skulle føle seg snytt er vel ikke noe særlig til problemstilling. Tror det spørs mer hvor mange som har handlet. Ett sted går nok smertegrensen til ET også.