Det samme tenker jeg. Husker fremdeles godt at Amex ringe kort tid etter siste "salg" med Ethiopian for å forsikre seg om at det var jeg som hadde handlet billetter. Og ikke lenge etter (noen dager om jeg ikke husker feil) kom det en e-post fra Ethiopian med tilbud om full refusjon eller å reise i økonomi.
Jeg leste om forrige gang Ethiopian hadde en lignende feil på flyertalk. Ser ut som mange av kundene fikk tilbud om en reise i økonomi med 75% rabatt av prisen de hadde betalt for reisen. Blir veldig billig tur da. Selvsagt lite poeng (som kanskje er grunnen til at noen drar) og man er kanskje ikke så utvilt når man kommer fram ( hvis man sover heller enn å nyte godene i business ) .. Hvis jeg hadde fått et lignende tilbud (dvs, 75% rabatt eller kanserling) så hadde jeg kanskje slått til. Startet desverre å google litt om Afrika, safari, strender, etc. nå. Det fristet litt å dra en tur til Afrika
Viss du spoler litt bakover i denne tråden så vil du også kunne lese om det samme her. Bl.a. vår venn @Are benyttet seg av dette. Jeg derimot takket høflig nei.
Auda. Beklager - den fikk jeg ikke med meg. Uansett - la oss håpe vi kan reise i biz - betaler gjerne denne summen for det
Belastet her også. Dog henger beløpet både som reservert og belastet. Kan hende det bare er et slags glitch i systemet.
Jeg har overhodet ingen interesse av å reise til Afrika eller Sør Afrika, så hvis de bare tilbyr meg 30000 basic poeng så trenger jeg verken rabatt, reise eller refusjon... ;p
Jeg bestilte og fikk e-ticket tilsendt 6. januar (2016) og drøye to døgn etter fikk jeg følgende e-post fra de: Dear Mr. ANDRESEN, Greetings from Ethiopian Airlines!!! We have received your on-line reservation for 09Jun from Brussels to Cape Town. This is to kindly inform you that your purchased fare is for economy class. Therefore you can travel using this ticket in economy class for the intended travel date. If however you wish to cancel this ticket, please advise us and we will promptly cancel your reservation and process a full refund to your account. Your new Economy class ticket will be sent to you on separate E-mail, unless you request for refund.
Det vet jeg ikke. Jeg fikk aldri det "tilbudet", men det var muligens siden jeg valgte refusjon i stedet for. @Are kan nok fortelle mer om akkurat den delen.
De skriver at du booket en økonomi-billett og nevner ikke at du booket business. Hva om man hadde konfrontert dem med dette faktum og lagt ved tidligere utsendte bekreftelser på at du faktisk booket business? Og hvis de bare ønsker å informere om at du har booket en øknomi-billett, hvorfor da informere om at det er full refusjon på denne? Jeg får aldri slike "personlige" mailer fra SAS om at jeg har booket en vanlig billett med info om at den er refunderbar. Virker som de var særdeles forsiktige i ordlyden i mailen gitt Hadde vært gøy å "testet" dem litt.
Jepp, og det var det nok flere som prøvde med suksess etter det jeg har lest. Så viss dere får en lignende mail så kan det muligens lønne seg å pushe litt ekstra. Personlig så bestilte jeg litt i affekt og det viste seg uansett at reisen ville ha kræsjet med andre planer så jeg la ikke noe mer i det. Var egentlig fornøyd med å få 100% refusjon etter relativt kort tid uten noe mer mas.
Som flere nevner booket jeg BRU-ADD-CPT i januar i fjor. Dette kostet meg i utgangspunktet ca 600€ per nese i business. Jeg fulgte nøye mex utviklingen på FT-tråden og så at noen hisset seg opp til å kjøre eu-kompensajon. Jeg valgte strategisk å avvente noen dager før jeg svarteliste på jeg epost jeg fikk, for å dra hva slags løsninger som kom fra selskapet. Dette var.min første bookede businessbillett på lynsalg etter å ha fu@ked mine BA-sjanser på noe så trivielt som. Å vente på svar fra folk..... Uansett, de skrev til meg å pekere på at min billett var en økonomibillett, jeg motsatte med ette igjen påpekte at jeg valgte seterad 2 ved bestilling og at dette neppe var økonomi. Merk igjen, hele tiden avventende på hva annet som kom fra andre som hadde booket. Litt frem og tilbake ble vi enige om at jeg motvillig kunne akseptere nedgradering til eco mot 75% refusjon. Det som var svært ugunstig er at i denne perioden byttet jeg epost og flere av mine mail ble ikke sendt. jeg endte opp i bookingklasse uten EB-poeng på utreise og med 25% på retur. Dette synes jeg er plagsomt, men har i etterkant blitt kastet mellom forskjellige system når jeg har klaget på dette. Får vi poeng for C får mine unger hvert sitt gullkort, og som 5-åring er vel det rimelig fett.. Og holder ET januar-salg som dette hvert år har min lille kompis evig-EBG fra 15 år...... bortskjemte heldige jæ........ Og ja, noen fikk fly i C. Jeg ble for grådig og valgte 75% refusjon. Forsøkte å grine meg til oppgradering, men fikk pris på 6-700€ per person per flight.. så dårlig med det. Husker dog at når vi kranglet med innsjekk for å få bagasjen helt til Norge var det to sett med folk som ble oppgradert i skranken ved siden av oss, så det var tydeligvis plenty med C seter..
hehe...det vel helt uaktuelt at ungene flyr Go når de skal besøke bestemor på Toten da? hva slags unger (les; monstere) er det vi lager egentlig....just sayin'
Nå har det blitt trekt hos meg og men er det flere enn meg som hvor dem har lagt til en avgift på kr 121?