Fjern EB-kortet ditt og se om det hjelper ... Med EBG-kortet mitt inne har jeg 0 bag. Fjerner jeg det har jeg 3 bag.
Ringte nå til Ethiopian og spurte om den ene bookingen, hvorfor jeg har 0 bags. Han kunne opplyse at jeg har 3 bags i C klasse som kan sjekkes inn. I tillegg sa han at bookingen er full fleksibel, kan både endres og avbestilles kostnadsfritt.
En regel uten unntak? Tenkte kanskje det var muligheter med en "ren" C-klasse billett.. I had a cunning plan...
Jeg forstår ikke hvorfor man skal ringe, selv for å spørre om noe så trivielt som hvor mye bagasje man har inkludert. Hver gang man ringer og menneskelige øyne ser på billetten din, øker sjansen for at noen glimter ned på hva billettprisen var og begynner å lure på om dette stemmer - og da er ballen i gang. Sitter så rolig jeg kan i båten og bare avventer...
Jeg har ingen billetter bestilt - og følgelig ingenting å tape - men velger likevel nok en gang å presisere: DON´T CALL THE AIRLINE! Dere vinner ingenting på å ringe. Ingenting!
Jeg er enig i at Ethiopian sitter med et stort dilemma nå. De er i ferd med å etablere seg i et helt nytt marked med en ny rute. De har nettopp åpnet for booking. Ved å kansellere disse billettene risikerer de førsteinntrykket til passasjerene i et nytt marked er at de er et "useriøst" selskap som kansellerer billetter. Alternativt kan de bite i det sure eplet og la bookingene gå. De skal trå forsiktig nå og går nok en ekstra runde eller to før de bestemmer seg for hva de skal gjøre.
Nettopp, for som nevnt tidligere i tråden så kan folk (som ikke vet bedre) oppfatte dette som ett introduksjonstilbud/flashsale. Tror de har en dårlig sak juridisk sett om de kansellerer disse billettene. En ting hadde vært om billettene ble lagt ut til 250,- og vanlig pris er 50000,- Men business til 5-6000 under "lansering" når du kommer deg til bl.a. Dubai i business til 8-9000 hos etablerte selskap...vel, jeg tror de skal slite om folk går til sak ved en evt. kansellering. Men dette er min mening og har blitt tatt opp flere ganger tidligere i denne tråden
På nettsiden deres står det null bags hos meg også, men på bekreftelsen (pdf) jeg fikk på mail, står det 3 bags. Stresser null med det der og ringer hvertfall ikke selskapet over det. Skulle det bli ett tema på OSL ved avreise, så henviser jeg til deres bagasjeregler på deres hjemmeside ved booking i C....ellers blir det håndbagasje..hehe..
Er for tidlig å tro noe ennå. Det har jo vært helligdag i Ethiopia denne uka også, og siden reisene er tidligst om nesten 10 uker har de ikke dårlig tid som sist