Deal med med Ethiopian i Business fra OSL (eks. JNB NOK5860 tur retur)

Tråd i 'Testforum' startet av KRS, 17. jan 2017.

  1. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    786
    Likes mottatt:
    4,415
    Bonuspoeng:
    93
    På an igjen...
    Snapchat-326665637.jpg

    Screenshot_20170705-190017.png
     
    DanH, mathiasfe, CrotchRocket and 5 others like this.
  2. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Bra start på ny period.
    Ingen problem med poeng for meg etter helgens tur.
    Dreamliner på alle leg, ny interiør på tre leg. Likte den gamle bedre da skjermen ikke er sentrert ihht vinkel på sete på ny interiør.
    Fikk gul, grønn å rød amity kit.
    Eneste man kan si noe om er at alle leg ble forsinket. Så for meg som hadde ca. 2 timer i ADD begge veier rakk ikke inom loungen.
     

    Attached Files:

  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,107
    Likes mottatt:
    23,165
    Bonuspoeng:
    293
    I dag fikk jeg nok et standardsvar fra ebretro om at de ikke finner navnet mitt på utreisen. Dette begynner å bli ganske irriterende..
     
    Shyneno liker dette
  4. afirm

    afirm Veteran Moderator

    Innlegg:
    1,927
    Likes mottatt:
    5,924
    Bonuspoeng:
    183
    Når eg logga inn på bookingen min so fekk eg melding om schedule change og at eg måtte ringe selskapet for å bekrefta. På FT var det fleire som skreiv om at dei hadde fått det same og at det var ufarleg å ringe selskapet. Eg klarte ikkje sjå nokon schedule change, men prøvde likevel å ringe, kom ikkje igjennom og sendte ein e-post.

    Fekk ny bekreftelse, men får framleis ikkje valgt sete på OSL-ADD og ADD-OSL. Nokon andre som slit med å velje dette? Alt var i orden før denne schedule changen.
     
  5. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Er samme her. Jeg får beskjed om schedule change og får ikke valgt sete OSL-ADD. Kommer en feilmelding på hjemmesiden deres men jeg får tilsendt e-ticket. e-ticket viser at seter er valgt ARN-ADD (samme som jeg hadde valgt opprinnelig). Tenkte jeg bare skulle møte opp på Gardermoen. Flytidene er de samme :)
     
  6. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Samme her også.
    Tror egentlig det ikke er stort poeng i å ringe dem....
    Men, litt redd for å miste setevalgene, reiser med kona.

    Men, Tripcase viser fremdeles de opprinnelige setevalgene. Noen som vet om Tripcase oppdateres ved endringer? Eller viser de bare opprinnelig booking?
    Setene vises forøvrig som opptatt på siden til ET også.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,361
    Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er visst på grunn av at det ble lagt inn samme flight på nytt.
    Har fått samme på min flight i høst, men fikk valgt seter på nytt. Kjenner noen med samme problem som ikke fikk valgt, men visstnok er det riktig ifg Ethiopian.

    Sommerturen min er ikke berørt av dette.
     
  8. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Har man tilgang til fasttrack på gardermoen når man reiser med ethiopian biz? (Har også ebg). Vi tenkte å komme 2.5 time før avgang. Det bør vel holde denne uken?
     
  9. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    3,936
    Bonuspoeng:
    93
    Har du EBG-status og reiser med Star Alliance ut fra OSL, har du tilgang til fast track (og lounge) uansett - noen får skyte inn om jeg tar feil. Happy trails! :)
     
  10. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    786
    Likes mottatt:
    4,415
    Bonuspoeng:
    93
    Fasttrack fungerte ikke for oss på OSL på onsdag, Ethiopian gir ikke dette heller ifølge personalet ved innsjekk.
     
  11. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Reiser med kone og datter. Da blir det vel ikke fasttrack på oss siden kun jeg har EBG. Kanskje greit å beregne litt tid da..

    Lounge er også uavklart? Kanksje vi får bruke gullstua til sas? Lounge må vi ha.. ellers blir det et dyrt opphold på OSL :( :)
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    I følge Avinor:

    Reiser du med ett av disse flyselskapene og har riktig billettype kan du benytte deg av Fasttrack på Oslo lufthavn:

    SAS, Norwegian, British Airways, Turkish Airlines, Solia, Brussel Airlines, TAP, Apollo, Widerøe, Tyrkiareiser, Swiss, Blue1, Qatar, Thai, Lufthansa, Austrian, Finnair, AirFrance, KLM, Icelandair og Detur.

    I følge Star Alliance:

    Fast Track (common use): Tilgang for alle passasjerer på alle flyvninger utenom flyvninger med SAS: Link


    Så i følge info gir ikke Business hos Ethiopian tilgang til Fast Track men man må faktisk ha et Star Alliance Gullkort i tillegg.
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du skal kunne ta dem med begge to i Gull Loungen i følge SAS som EBG:

    Ta med familien din: Hvis du har et EuroBonus Gull- eller Diamant-kort, kan du ta med familien (ektefelle/partner/foreldre og egne barn – maks fire familiemedlemmer) til SAS Lounges hvis familiemedlemmene også reiser med SAS eller Star Alliance.

    I Fast Track kan du støte på problemer.
     
    Last edited: 10. juli 2017
  14. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kom ikke gjennom fast tracken med EBD, når jeg kranglet ferdig med vekter, så åpnet dem ny kø, så det var bare å gli gjennom likevel.
     
  15. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste med ET i biz tidligere i vår. Slapp ikke gjennom fast track (ingen av de) til tross for at jeg også hadde *A på boardingpasset (Turkish gold). Dette var mens *A Gold Track var inaktivt...
     
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan det jo faktisk være fordi Gold Track var inaktiv som du sier. Men hvert fall i følge *A så skal man som *AG ha tilgang til Gold Track på OSL uavhening av *A selskap og klasse.
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan det ha vært den perioden hvor Gold Track var inaktiv som @pineapple_juice sier i posten under din?
     
  18. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, var forrige helg.
     
  19. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan du sende inn klageskjema her: Link

    Fra Star Alliance:

    I was not granted access to the Star Alliance Gold Track priority lane, can you help me?
    We are sorry for the inconvenience. If you are eligible to receive the benefit of Star Alliance Gold Track Priority Security & Immigration and have been travelling through an airport offering this benefit, please click on "No" below and use the contact form to contact us. Please visit http://www.staralliance.com/en/gold-track for the complete list of airports.

    Linken jeg postet er den jeg fikk etter og ha klikket No.
     
    Stuttfeiten liker dette
  20. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    @afirm, ble det tur til Maputo? Eller kansellerte du?
     

Del denne siden