Deal med med Ethiopian i Business fra OSL (eks. JNB NOK5860 tur retur)

Tråd i 'Testforum' startet av KRS, 17. jan 2017.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,727
    Bonuspoeng:
    183
    Masse deilig mat ex-ADD, injeera og doro wat på fly er fabelaktig. Ville spart plass på vei ned, den etiopiske maten på flyet videre er knallbra.
     
  2. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hallo og greetings fra Hilton på Seychellene.

    Jeg ser at 7800 poeng for Oslo - Addis kom inn på konto 2 dager etter at reisen var gjennomført. Addis - Mahe kom i går og var på 3000.

    Reiser hjem på lørdag og håper at alt går etter planen.
     
    Baldrick and KRS like this.
  3. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Er det slik å forstå at mange som hoppet på dette (og andre error) tilbud har fått motvillig kansellert billettene og de som faktisk reiser har måttet slite for å motta poengene? I såfall høres det ut som en slik bestilling KAN medføre et svare strev.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg vet har ingen fått kansellert turene fra Oslo og jeg tror det er et fåtall som sliter med poengene. Jeg fikk helt automatisk for 3 av 4 legs. Are har vel fått for 7 av 8, men noen i reisefølget har ikke fått så mye. For prisen jeg betalte burde jeg egentlig være fornøyd, men dere vet hvordan det er..
     
    Baldrick and kaijoar like this.
  5. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Har ikke hoppet på en slik deal - foreløpig, så vet ikke hvordan det er… Hva er egentlig ned-/oppsidene?
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    + en billig flytur i business
    + masse bonuspoeng
    + nye flyplasser og streker på kartet

    - den kan bli kansellert
    - du kan bli nedgradert til økonomi
    - du kan slite med å få igjen pengene (ref alitalia)
     
    afirm and Edvard like this.
  7. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Om den blir nedgradert til øko er vel hele vitsen borte hva gjelder poeng/komfort? Følgelig vil vel en øko-billett ha andre betingelser iht. refusjon/endring?
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig, men dette er jo epleslang deluxe. Om du vil være sikret saftige epler med god kvalitet bør du kjøpe fra bonden eller butikken.
     
    Guden and Are like this.
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De har halvlitere med vann.
    Det er også eget Wi-Fi der.
     
  10. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Ved innsjekk på OSL kunne de ikke hjelpe meg med transithotell, men de sa at dette skulle komme etterhvert. Så du kan jo høre. For min del fiksa jeg der i ADD. Etter å ha gått av flyet gikk jeg til transit-desken på samme nivå som du går av flyet på. Der fiksa de et ark som jeg senere viste til immigrasjonsmyndighetene og senere til ansatte som viste meg til de som jobber med dette på flyplassen.
     
    afirm liker dette
  11. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    Vi fikk en koffert ødelagt på hjemreisen med Ethiopian på forrige tur. Låsen hadde blitt brutt opp/ødelagt og noen hadde vært igjennom alt innholdet så det ut til (så vidt vi vet mangler ingenting).

    Vi fikk opprettet skadesak ved ankomst OSL, og sendte inn et krav til Ethiopian om erstatning for ødelagt koffert.

    Har nå fått tilbakemelding om at ET kun dekker USD20 pr. kilo basert på vekt av tom koffert, mao. USD100. Dette virker noe snodig men ser at det delvis refereres til noe liknende i Conditions of Carriage: https://www.ethiopianairlines.com/AA/EN/information/essential/conditions-of-carriage

    Har ET sitt på det tørre her eller er dette vås fra agenten som svarte oss?
    Hva bør vi evt. svare? Hadde vel egentlig forventet at de ville erstatte den ødelagte kofferten eller be oss forsøke å reparere den...

     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Lite hjelp i dette men har sett at det ofte har vært besøk i kofferten ved reiser i Afrika..
    På tur sørover med Ethiopian var eksen til et kamera revet opp istedenfor å bli åpnet normalt..
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Vil ikke reiseforsikring kunne dekke noe av dette?
     
  14. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    Det er godt mulig, men vil ikke la ET slippe unna for lett; synes uansett det virker rart at en tyngre koffert skal gi høyere erstatning all den tid da mange betaler ekstra for å få den lettest mulig :)
     
  15. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fikk dekka av reiseforsikring for ein del år (10?) sidan. Kan vere ein veg å gå om du stangar i ein betongvegg med Ethiopian?

    Moralen her er at Ethiopian sitt regelverk passar best for dei som reiser med Rimowa. Pris/vekt vil vel sei at ein stort sett i slike tilfeller får dekka heile verdien? :)
     
  16. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte forsikringsselskapet, fikk beskjed om at dette hadde de ingenting med, det var opp til flyselskapet.

    Og Ethiopian har svart på nytt:
    Har det noen hensikt å sende dette inn til flyklagenemnda? Ser at de skriver:
     
  17. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Mange reiseforsikringsavtaler er endret de senere år: De dekker nå som regel IKKE innsjekket baggasje, det er transportørs ansvar sies det
    Har en slik sak gående nå...
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan står du her i diskusjonen nå?

    Jeg har ventet i 4 uker siden sas kom med denne: "We are pleased to inform you that we have resend the request for crediting the EuroBonus points to Ethiopian Airlines"

    Den kom bare 5 uker etter at jeg skrev en ganske skarp mail til de. Jeg har også sendt de kopi fra Ethiopian på at jeg faktisk har brukt billettene, men jeg begynner å bli redd for at retro-vinduet på 6 måneder passerer før de får registrert disse poengene. Og hva med de som kvalifiserer til gull med disse poengene?
    De får jo kortet halvveis inn i ny periode.. Så hele inneværende sommer har de vært "vanlige" sølvmedlemmer... stakkars traumatiserte barn..
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Her er det siste jeg hørte for to uker siden:
    Nå har de vedkjent at jeg skal få poengene når ET har godkjent det, så jeg forholder meg til det. Heldigvis er jeg midt i perioden, så jeg har ikke så dårlig tid.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har heller ikke dårlig tid, men de som kanskje ikke re-kvalifiserer til gull vil vel gjerne ha kortet før det er utgått..

    Og interessant nok ser det faktisk ut på min kontoutskrift som jeg har fått poeng for alle flights, men det er ingen andre som har gjort det, og jeg kan ikke engang huske at jeg la merke til at det kom inn 4200 poeng.. Men de står nå på lista..
    Men som sagt kun for meg..
     

Del denne siden