Nå er jeg på langt nær så lynrask som det Fnate er. Og jeg er ett hav dårligere til å skrive. Men jeg har ett kamera, en datamaskin og en 3 ukerstur booket til Afrika.
Ja, du hørte riktig. 3 uker. Jeg har ikke vært på en så lang ferie siden jeg tasset rundt i kortbokser oppi nordnorge, back in the day da Oluf var tingen og hockesveis var populært.
Det startet som det ofte gjør med en mistake rate. Fruen har hatt kjempelyst til å besøke Afrika og satt og surfet rundt på nettet mens vi var i DC 4. juli helgen. "wow" hørte jeg fra andre delen av suiten vår på Park Hyatt. "what?", "this must be a mistake, Fairmont Masai Mara wants only 150 dollar per night, including game drives, full board and everything".
Og voila, 30 minutter senere hadde man trykket på bestillknappen og booket tur 7-8 måneder senere.
Reisen til og fra har Fnate og undertegnede rapportert mange ganger før. WT+ eller BAs Premium Economy ble booket og vi oppgraderte til Club 3 av 4 flightene. Og det var langt. vanvittig langt til Afrika.
Etter en 1715 avgang fra Chicago og 11 timer på Heathrow (Hilton disket opp med rom der) og 10 1/2 time med BA, landet vi i Johannesburg. For fruen som sprinter maraton, gikk det som en drøm. Jeg var heeeeeelt kokt.
Og vi starter der. I Johannesburg. Dette er en lang rapport, så vi starter etter at en stk. kokt nordlenning svimlet seg igjennom tolla og ut i Afrika
Transit fra flyplassen gikk med en Mercedes C klasse av eldre type etter litt akkodering og krangling på pris. Men det virket som at begge parter var fornøyd. Tok 45 minutter og kosta vel 25 daler.
Hyatt Johannesburg var ett enkelt valg som laveste kategori. 8K poeng per natt
Resepsjonen
Heldigvis ingen som rørte pianoet denne morgenen
Det bar rett opp til Regency Club for innsjekking
Suiten vår var ikke klar denne morgenen, og jeg var ikke særlig klar for å vente veldig lenge. Frokosten var helt kurrant og pågikk fortsatt
Siden vi kun skulle bo ett kjapt døgn, satte jeg foten ned og sa nei til suiten så jeg fikk snorka litt. De beklaget noe voldsomt og ga oss ett Clubrom istedetfor
Hotellet var helt OK, men ikke noe spektakulært. Servicen var helt fantastisk
Det gjorde godt med 13 timers søvn. Vi bestilte romservice til frokost og koset oss ved bassenget i spaet noen timer. På tide å ta turen ut mot bushen
Ut til Tambo International igjen med en E klasse denne gangen, forrige generasjonen. Det kostet en 5 dollar ekstra. Vi droppet også en del av tingene på Hyatt siden vi skulle innom der en tur til så vi slapp å drasse så mye med oss.
Tambo int. er stedet der BA sender flyene sine for å dø eller 737 gamlehjemmet om du vil. BA sto ikke på programmet i dag, men her en av pensjonistene
En av South Africans underselskaper sto på programmet. Vi fikk sjekket inn og ble sendt til Baobab loungen deres i innenriksdelen av flyplassen
De hadde ett par brødblingser, kake (!!) internet og alkohol fra nederste hylle
Richards Bay var destinasjonen, vi ble timen sen, noe som er en del av gamet når man flyr i Afrika. Ække så nøye
Stå på krava og heng på!
Ombord i en Q400
Vekt og balanse gjorde at vi var på rad 1 som var rad 6. Times flight, god snacks og godt øl
Og ja, du fikk to.
Litt blandede filipinere. ikke heldig med den, gitt lol
Last edited: 02. mai 2014