Destinasjon Kuala Lumpur

Tråd i 'Reisemål' startet av Woodswing, 17. mars 2021.

  1. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har omsider fått troa på at det går an å fly igjen så har booket en tur til Kuala Lumpur med Turkish i februar. Som en ren bonus fikk jeg til en mellomlanding i Frankfurt på vei til Istanbul. Flott med ekstra loungebesøk og flytur, men usikker på om fruen er like begeistret som meg...

    Jeg ser på internettet at det er rikelig med luksushoteller i KUL. Og fra før er jeg veldig svak for Shangri-La. Her kan det dog påpekes at etter å ha bodd på Shangri-La i SIN tre ganger de siste fire årene var det først i helga det gikk opp for meg at Valley Wing har en egen lounge med fri flyt av champagne hele dagen. Bummer

    Er det noen som har habile hotelltips i KUL?
    For meg er et must en skikkelig lounge der godsakene velvillig bys frem.

    Andre ting jeg gjerne skulle visst mer om er blant annet:
    - Anbefalte steder for champagnebrunsj på søndagen.
    - Natteliv.
    - Restauranter.
    - Sights.

    Jeg har jo heldigvis 11 måneder igjen å glede meg til tur på så jeg skal nok få brukt internettet flittig, men hyggelig om noen som har vært der har noen tips å dele.

    Med det kan jeg slå fast at jeg for min egen del så smått begynner å se en vei ut av jævelskapen som har vart det siste året.
     
  2. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Var i Singapore og KL rundt påsketider 2019, bodde på Shangri-La i Singapore, det var bra. Flyttet over til Shangri-La i KL, det var ikke fullt så bra opplevelse, ikke dårlig, men Singapore var bedre på alle måter. Var så i et bryllup utenfor KL by, og kom tilbake, da hadde jeg booket Mandarin, for å få testet det.

    Konklusjonen min var klar, Mandarin var vesentlig bedre i KL, service hos de ansatte, lounge, rom og i det hele tatt. Uansett, er ingen av dem dårlige og begge gode valg.
     
    SayWhat and Woodswing like this.
  3. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Og ja, last ned Grab først som sist.
     
  4. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Shangri-La i KL er et av de eldre 5* i byen. Det finnes mange som er bygget de siste 5 årene som er mer up to date.

    Natteliv finner i Jalan Changkat Bukit Bintang, men det har dessverre blitt litt rølpete og bråkete for min del de siste årene. Finnes mange gode cocktail-steder som er bedre å dra til, feks på Four Seasons. Utsikt finner du på Helipad. Chinatown er ganske happening hvis du liker litt mer hipster vibe. Skal du ut av sentrum så sjekk Bangsar, upmarket lokal/expat del.

    Drit i alt av restauranter på hoteller i byen. Du skal spise som de lokale. Wong Ah Wah på Jalan Alor er et godt valg men er jo uendelig mange andre muligheter også. Men KL er en megastor by så kan være langt å dra til andre gode steder. Hvis du absolutt må ha litt finere så er det beste stedet Dewakan. Sjekk også ut Troika Sky Dining, her har jeg kun vært på Fuego som er litt mer casual men veldig bra utsikt.

    Alle 5* har champagne brunch. Sjekk St Regis eller W hvis du vil ha mer liv. Tror 4S også er bra. Var litt kjedelig på Ritz C synes jeg, men var kun på afternoon tea der.


    Sjekk flere tips her: https://insideflyer.no/forums/threads/kuala-lumpur.30/#post-343117
     
    Flymunda and Woodswing like this.
  5. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,381
    Bonuspoeng:
    93
    Takk takk til både du og @rimitone

    Shangri-la har en kampanje nå med suiter for en tusing om natta. Så det er vanskelig å stå over
    Men jeg kan jo ta en natt på Mandarin Oriental også. Det ser jo smashing ut.

    Skal fordype meg i alle tips om mat, uteliv og brunsj.
    Bare 11 måneder igjen...
     
  6. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Mandarin er også litt eldre, men fint der også tipper jeg. Har dog ikke vært i poolen, ser jo ganske bra ut på bildet. Da har du også KLCC park utenfor døren hvis du vil ta en joggetur (umulig i resten av sentrum). Fordelen med Mandarin er nok at de muligens har bedre folk, det er ofte veldig dårlig service på disse 5* i KL siden rommene er så billige og service i Malaysia generelt holder lavt nivå i forhold til feks Thailand. Jeg var ofte innom St Regis baren for 2f1 etter jobben og selv om det er hyggelige folk der så var det jo noe rot med service hver gang. Samme gjelder Banyan Tree som har fantastisk utsikt men dårligere drinker og service.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan finne noen tips fra KL i reisebrevet mitt fra 2019.

    Grab er et must, men så vidt jeg husker får du ikke lagt inn kredittkort før du er i Malaysia.
     
    Woodswing liker dette
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    15 besøk av 2-3 dager på Grand Hyatt gjennom 2018-2019. Veldig sentralt ved Petronas og egen pannekakekokk til Frokost :)
     
    kongenamundsen, SayWhat and Woodswing like this.
  9. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,002
    Likes mottatt:
    1,385
    Bonuspoeng:
    113
    Har en mellomlanding på 18t i Kuala Lumpur i Februar. Har en ettermiddag og natt der. Er det fremdeles Mandarin og Grand Hyatt som gjelder? Kunne tenke meg svømmebasseng og sentral beliggenhet i sentrum.
     
  10. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Mandarin Oriental anbefales og er vel fremdeles noe av det bedre i KL. Flott pool/ bar utendørs restaurant med fin utsikt. Fin park og ta seg en runde i som nærmeste nabo. Bodde der sist 2 netter før covid og var veldig fornøyd med servicen. Er planen å opp i petronas towers book på forhånd / hotellet hadde når jeg besøkte det eksklusiv tilgang til billetter (begrenset med billetter som legges ut). God tur :)
     
    Nuvolari liker dette
  11. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Ville ha vurdert W, Four Seasons, Banyan Tree eller RuMa.
     

Del denne siden