Det er Lørdag folkens!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 20. nov 2021.

1. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,521
    Bonuspoeng:
    183
    Dette blir mitt siste innlegg som en pausefisk

b1.png

Nå som reiseaktiviteten har tatt seg opp, er det mer gøy å lese div reisebrev til lørdagsfrokosten enn mine historiske innlegg.
    Vi lever da tross alt i nuet på dette forumet ;)

Her kommer den siste oppramsingen av historiske ting som har skjedd på denne datoen.
    1820: En 80-tonns spermhval angriper hvalfangerskipet Essex. Denne hendelsen inspirerte Herman Melvilles roman Moby Dick fra 1851.

b2.png

1902: Idéen om Tour de France blir unnfanget av to franske journalister ved et lunsjbord i Paris.
    Det ble arrangert for første gang i 1903

1938: Dronning Maud var Norges dronning fra 1905. Hun ble født i London 26. november 1869 og var yngste datter av Edvard av Storbritannia og dronning Alexandra
    Hun døde på denne dag 69 år gammel.

b3.png

1945: Rettsforhandlingene ved Nürnbergprosessen starter. Og resultatet ble tilslutt: Tolv ble dømt til døden ved henging, blant dem Hermann Göring, Joachim von Ribbentrop, Wilhelm Keitel, Alfred Jodl og Martin Bormann. Sju fikk fengselsstraffer, blant dem Hess, Raeder og Dönitz. Tre ble frifunnet.

1947: Elizabeth ll gifter seg med prins Philip.

b4.png

1949: Var det en flyulykke som inntraff da et Douglas C-47 Skytrain med registreringsnummer PH-TFA fra flyselskapet Aero Holland styrtet i skogen på Hurum klokken 16.56 under innflyvning til FBU. 30 av tilsammen 31 passasjerer og hele besetningen på 4, tilsammen 34 personer, omkom.

b5.png

1962: Cubakrisen tar slutt
    1975: Francisco Franco, General, statsoverhode og diktator i Spania dør 83 år gammel

frsn.png

1985: Microsoft Windows blir lansert

1989: FN vedtar Barnekonvensjonen: Den samler alle rettigheter som angår barn på ett sted. Konvensjonen innebærer en anerkjennelse av at barn er en særlig sårbar og utsatt gruppe med behov for et særskilt vern.

1997: Første oppskyting av en forsyningsrakett fra Svalbard
    SvalRak er en utskytningsbase for forskningsraketter i Ny-Ålesund, eies og opereres av Andøya Space

Bursdager:
    Joe Biden fyller 79 år

b6.png

Matias Faldbakken fyller 48 år
    Short cut ( Vegard Olsen) fyller også 48 år

Død:
    1984 Trygve Bratteli 74 år

b7.png

1987 Aage Samuelsen 72 år
    2008 Robert Altman hadde regissert en rekke filmer, men ingen store suksesser.

altmann.png

Men han fikk god medfart da han i 1970 slo gjennom med militærsykehuskomedien Mash.

Halvdan og Helle kan kose seg med en ostekake med sitrongele i anledning navnedagen!

Ha en ypperlig lørdag folkens!

Last edited: 20. nov 2021
    Kaffen, Kristian, MadsVaHa and 19 others like this.
  2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Lørdags morgen Norsk tid, fredag kveld her, og jeg og en kamerat har hatt en avslappet dag med ett par Mexikanske damer på brygga i dag :cool:

IMG_20211119_155851__01-01.jpeg

Kristian, NoLimit, RoadKing and 11 others like this.
  3. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Kveldsmat/frokost før en går inn for landing i LA. Rugbrød med laks, vakkelegg og kaviar var turens høydera på matfronten.

IMG_20211119_230501.jpg

Kaffen, Kristian, Flymunda and 16 others like this.
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,945
    Bonuspoeng:
    293
    God natt lørdag!
    Ble dessverre sittende å se F1 practice fra Qatar med oppsummering++ Da går tiden ..

Ha en flott lørdag!

Kaffen, Kristian, Flymunda and 10 others like this.
  5. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Avslutter dagen med en pils og burrito på en meksikansk sjappe ved venice beach.

IMG_20211119_185706.jpg

Kaffen, Kristian, Flymunda and 15 others like this.
  6. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,037
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra E6 på OSL, hvor jeg nettopp helt tilfeldig møtte på @Stuttfeiten i innsjekkskøen. Straks klart for boarding til Zürich, før turen går videre i sete 8K ombord en Swiss 777. Noe nedtur å se SSSS på dagens andre boardingkort, forhåpentligvis noe jeg blir kvitt før morgendagens innenriksflytur.

Ha en flott lørdag! :)

7. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Eg gjekk ein omveg til sikkerhetskontrollen og tok ein covid-test. Tenkte å stoppe ved E6 og ønskje deg god tur, men kom litt for seint og boarding var i gang. Så: God tur! :)

Eg har eit lite MR, til Berlin med lunchstopp på ARN. Greitt med forlenga status, men det er kjekt å klare ting sjølv. :)

Ha ein fin dag alle sammen, og god helg!

8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,493
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn. Da er jeg i teorien ikke smittefarlig lengre. 5 dager isolert med korona er visst alt som skal til nå.
    Får se om jeg får kreka meg ut i dag. Må teste om øllen gir smak..
    Masse deilig fotball i dag og.
    YNWA

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Andaz The Palm Dubai. Her er det gode 25 grader, men det skal visstnok ende på 29 om et par timer. @milehigh fikset en rå oppgradering så vi blir behandlet som VIPs her nede. Mer om det senere, nå øl:

B72A25E1-5F38-4636-AB6D-6A277C716651.jpeg

Kaffen, Spielhaug, Kristian and 25 others like this.
  10. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,634
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Sunnfjord. Opp 0530 då yngstemann fann ut han ville vakne. Men som det fleire tusen år gamle kinesiske ordtaket seier: «Du skal ikkje klage når du nettopp har fått (Via)trumf».

Kjekt at eg gav meg etter to øl i går kveld. Juleølet smakar ikkje seg sjølv. Litt dramatikk då flaskeopnaren var vekke. Hadde heldigvis boksar. I kveld skal madammen feire bursdagen til ei venninde og eldstemann skal på overnatting til bestemora. Då spørst det om det ikkje vert ein liten flytur på han far. På Flight Simulator vel og merke.

Kaffen, Kristian, Flymunda and 15 others like this.
  11. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vanskeleg å fortsette tråden etter at @Upsaker har gjort den litt dirty...

Men her skal huset vaskes, då det kjem mykje folk i kveld.
    4 dager til avreise til IAD!

Kaffen, Kristian, Flymunda and 14 others like this.
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,945
    Bonuspoeng:
    293
    Du anger aldri på en husvask ;)

ValdresBjarne, Earl, SayWhat and 2 others like this.
  13. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,490
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra Oslo, snart pakking for en svipptur til Trondheim. Ikke ekstremt eksotisk men skal allikevel bli digg å komme seg ut en tur :)

Kaffen, Kristian, Flymunda and 12 others like this.
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    15,995
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gullstua på OSL. Eller i dag er det ingen gullstue, det er kun denne delen som er åpen for alle reisende så det er masse folk her.

Skal avgårde om en times tid med et stappfullt fly til Granka. Hva man ikke gjør for litt sol og varme.

Kaffen, Kristian, Flymunda and 12 others like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Lørdag morgen på solkysten er tung og våt,
    2A8C7350-427B-40C9-95CD-DE9C58872BF0.jpeg

årets pinnekjøtt ble i går testet. Nyrøkt pinnekjøtt fra Evanger Pølsefabrikk var utrolig godt i år også! 93E15680-5A9E-4C4A-968E-5723A3E66521.jpeg Vi testet også årets juleøl fra polet og årets vellagrete akevitt. Litt søtt juleøl kanskje?
    Hva som var best?? Vet ikke helt FD095D33-CDFC-4B00-A62C-54C74D3DB50A.jpeg 432E963E-A7A9-4C14-8741-1E98CA9C4CCB.jpeg 981FB969-4BF1-4764-BB67-AB426A9FBEB5.jpeg

Kaffen, Kristian, anders82 and 13 others like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Et ønske fra strilelandet
    @kjeeli dine lørdagsmeldinger er vel mottatt og oppmodningen er at fortsetter med dem!

RoadKing, Earl, kjeeli and 4 others like this.
  17. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt! @kjeeli, no forventar vi daglege "på denne dag" framover. Veldig bra tiltak!

Kristian, Earl, LaDuden and 5 others like this.
  18. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen, fortsatt fra Sølvbyen. Mange spenstige innlegg her i dag. Da blir en tur oppover dalføret til hytta for å sjekke vindens herjinger relativt traust og kjedelig. I går var det imidlertid ikke kjedelig, skal vi tro rapportene.

Forøvrig telles det på knappene om BER om to uker skal stå eller flyttes på. Kanskje Angela velger å ta ansvar også i avspasseringsperioden, og stenger litt ned? Det vil gjøre valget enklere.

Ha en fin og opplevelsesrik lørdag, alle IFere!

Kristian, RoadKing, Earl and 7 others like this.
  19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,720
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Kaffe på sengen, og lat morgen i dag. Ingen store planer, kanskje en tur i skogen? Også kan man jo alltids bruke litt tid på å planlegge forestående reiser?

Litt misunnelig på alle som er ute og reiser.. :)

SayWhat, Kristian, Flymunda and 9 others like this.
  20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,490
    Bonuspoeng:
    183
    Tilsluttes! :)Alltid en flott start på helgen å starte med å lese disse på sengen!

Calling, Eddie47 and kjeeli like this.

Del denne siden