Det hadde jo vært gøy å spise Dim Sum hos noen med Michelinstjerne...

Tråd i 'Reisebrev' startet av Henrik, 13. okt 2016.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Aka. Hong Kong-turen. Aka. Dim Sum-smellen.
    Vet ikke helt hva jeg skal kalle denne. Noe med Dim Sum ihvertfall.

    ***

    Bysykkel og en tynn fleece. 4 grader i luften. Helvete.

    Turen min startet med andre ord ikke optimalt. Jeg er en sta jævel og nektet å ta meg bryet med å drasse med meg en varm jakke hele veien til Hong Kong og tilbake bare for å ha det bittelitt komfortabelt på vei til Oslo S. Så jeg tenkte at dette var en god idé.

    På vei ned Ullevålsveien i gode 30 km/t med trillekoffert balanserende på styret begynte jeg å angre bittert....

    Men null stress. Sånn egentlig, mellom oss to; jeg klarte meg fint, og det var mitt eget valg - jeg kunne tatt bussen også. Men leter litt etter sympati her, det får man aldri nok av. Tror jeg.

    ***
    Jeg tror jeg har funnet formen for denne TR-en. Den blir bare kopiering-liming av litt løpende notater. Minimal redigering i ettertid. Spontane oppdateringer når jeg har Internett og tid. Dette blir sikkert bra.
    ***

    Til tross for alvorlige frostskader, kom jeg meg opp til hovedflyplassen og gjennom en ikke-eksisterende kø i sikkerhetskontrollen. Lite mennesker i gullkantinen denne torsdagen like før 12, men kom et lite rush en halvtimes tid etter. Vet ikke helt hva som kan skrives om dette..

    IMG_0234.JPG

    Verken om kantinen til SAS eller den veldig lite innholdsrike turen til Stockholm. Det er så standard som du får det. Tonnevis med laks i kantinen. Standardflyene til SAS. Eneste "spennende" var at vi ble bittelitt forsinket. Det er liksom alt jeg føler er verdt å fortelle.

    Valgte kongesetet. Selvfølgelig. Marginal forsinkelse. 15 minutter. Stressnivå lik 0.

    IMG_0235.JPG

    Fyren på nabosetet leser halvveis konfidensiell jobbmail. Jobber som advokat. Typen foran, en ung og lovende i dress, leser gjennom notater til møtet han skal på. Han er investeringsrådgiver.

    IMG_0241.JPG

    Så tja. Alt ved det normale. Folk er generelt som de pleier. Ingen fabelaktige karakterer eller noe. Alt er bare ordinært.

    Jeg er kanskje bare farget av å ha lest Wonderboy av Henrik Langeland som ung. Jeg har tatt feil før og kommer til å gjøre det igjen. Garantert. Men jeg tenker at på et så trangt sted som et fly, er det kanskje greit å være obs på hva man tilgjengeliggjør av informasjon for andre - selv om det ikke er strategien for å gjøre en hostile takeover av en konkurrent.

    Mer senere.
     
    FFlyer, Kristian, helged and 21 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Gleder meg til å følge deg videre! God tur @Henrik!
     
    Henrik liker dette
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    God start og god tur!
     
    Henrik liker dette
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker denne anledningen mens jeg venter på jet bridge til å klage litt på den nye telefonen min. Kjøpte en sånn iPhone 7. Plus. Den er stor. På grensen til å være en iPad, egentlig. Kan såvidt bruke den med én hånd, og noen smarte mennesker fant ut at man ikke skulle kunne bruke vanlige hodetelefoner på den uten en adapter.

    IMG_0246.JPG

    Lykke til med å høre på musikk og lade samtidig liksom.

    Men den skal visst ta bra bilder. Den har til og med to kameraer bak, som helt ærlig var 90% av grunnen til at jeg kjøpte den i stedet for den vanlige. Det appellerte sinnsykt til min barnslige side, så da var valget enkelt.

    Ihvertfall. Jeg rabler. Det er et poeng bak dette også. Jeg håper for det første at bildene blir bra, teknisk ihvertfall. Resten er vel opp til meg.
    For det andre, SAS ga beskjed om at Samsung Note 7 ikke var lov å bruke på fly nå, så da begynte jeg å tenke på at telefonen min, selv om den er ubrukelig på mye annet, ihvertfall kan brukes. Og det er jo en fordel.

    ***

    Kjap edit fra flyet. Sitter på 30H. Danseplass foran meg jo.
    Straks på tide å bytte til medbragt pysjamasbukse.

    IMG_0250.JPG

    Mer senere.
     
    Last edited: 13. okt 2016
    Kristian, Edvard, KristianSk and 12 others like this.
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    God tur :)
     
    Henrik liker dette
  6. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Der var tråden på overvåkningslista. God tur :D

    Du bekrefter min tanke om at flyplasser og alt rundt er det ultimate stedet å naske til seg litt overskuddsinformasjon. Utpressing anyone?
     
    Henrik liker dette
  7. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Det fine med sånn svær dritt-iPhone er at den kan zoome. Optisk.

    Jeg har ikke vært på kjøret så lenge, men jeg lader ofte mens jeg hører på musikk mens jeg flyr - og liker å lande med fulladete batterier.

    Og så må jeg jo ha noe å klage på.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Bose QC35
     
    Petter B-C liker dette
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Pysjbukse er på. Har kastet en liten brannfakkel om iPhone, og skal faktisk si noe positivt også. Det er morsomt med optisk zoom. Bare se hvor lett jeg kan få det til å se ut som jeg sitter på Plus!

    IMG_0253.JPG
    IMG_0254.JPG


    Pusher straks. Sovetabletter er innabords. Klar for å sove hele veien til Hong Kong.

    Mer senere.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du får få deg bluetooth headset :). Fruen er veldig fornøyd med sin og kan ikke bry seg mindre ang pluggen.
     
  11. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    god natt og god tur :) ser frem til fortsettelsen
     
  12. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Den telefonen ser ut som om den er like stor som Kindlen min. Ser faktisk veldig ut som Kindle, på tide å selje frukt-aksjar før Amazon saksøkjer?

    God tur, eg har 30H i desember, høyrest veldig bra ut når du snakkar om dansegolv. Håpar du ikkje tok meir enn ein tablett, eg ser nemleg fram til meir turrapport frå dette setet. Mens du søv så sit eg her som ein svamp, klar til å suge til meg meir reisebrev! :)
     
    peterfox and Henrik like this.
  13. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Da jeg hadde Samsung så gjorde jeg det utrolig ofte. Nå endte jeg også opp med iPhone 7 Plus. Jobben betaler og det er ikke tillatt med Android lengre.

    Android var mer praktisk. Jeg kuker mye rundt med denne for selv enkle ting som å kopiere tekst, samt forsøk på diverse snarveier.
     
    Henrik liker dette
  14. Enhanced

    Enhanced Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg og.
    Enig, før man vet ordet av det så går de hen og scorer tabbe-hattrick med å praktisere unødig snakk med sidemannen og stram slipsknute på siste fly hjem, sammen med det å jobbe på flyet.
     
    Henrik liker dette
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,250
    Bonuspoeng:
    113
    Gleder meg til et nytt reisebrev fra deg @Henrik ....god tur!

    Det er vel galaxy S7 som vinner alle tester når det kommer til bilder...men optisk zoom har den ikke.
     
    Henrik liker dette
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Artig med et nytt reisebrev fra deg @Henrik :) Ser frem mot fortsettelsen!
     
    Henrik liker dette
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Feiende flott med rapport on the go. Likte det formater selv
     
    Henrik liker dette
  18. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Fin start Henrik. Ser fram til å følge med på denne turen :)
     
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Fremme i Hong Kong. Står nå i kø til immigrasjon og låner noe WiFi.

    ***

    Vel. Jeg er ombord. Særdeles lite spennende som skjer her.
    Purser har snakket tidenes swenglish til oss og fortalt at det serveres kylling med BBQ-saus og ris. Det var ikke noe valg, som forsåvidt gjør det veldig enkelt. Fortsatt litt overrasket over at SAS har forbedret Go så mye at man ikke engang kan få en cola midt mellom måltidene uten å finne frem lommeboken.

    IMG_0264.JPG

    Men hei. Skal ikke klage. Vet hva jeg går til altså. Og jeg klager egentlig ikke så mye som det høres ut som.
    Har satt på The Beach. Nabosetet er tomt. Jeg begynner å bli småtrøtt. Dette går jo strålende.

    Forresten. Det nye underholdningssystemet er faktisk bra. Skjermen er skarp og den er responsiv på touch. Utvalget er fortsatt dårlig, men du ser i det minste på en skjerm som er hakket bedre enn en potet.
    Min manglet fysisk noe i USB-kontakten, men var plenty å forsyne seg av i nabosetet og på de inaktive Plus-skjermene foran meg.

    IMG_0272.JPG

    To timer på å servere mat, som sikkert er greit. Nok en ting jeg reflekterer lite over.
    Men litt om maten da. Salaten var skuffende. Isbergsalat og en tynn skive gulrot. Kyllingen var melete og ganske generisk, men risen smakte litt. Ost og et lite kakestykke var også med.

    Det er egentlig litt som maten hvor som helst bak i bussen. Den er for det aller meste kjip. Du har noen hederlige unntak, men de er nettopp det. Unntak. Man spiser og tenker ikke så mye over det.

    Bedre mat blir det i Hong Kong.

    Mer senere.
     
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp! Men jeg er en skikkelig sucker og har en Mac og en iPad fra før, så når min gamle iPhone 6 skulle ut var det lett valg. Apple gjør økosystemet for behagelig.


    Til vurdering!


    Har med min gamle iPhone - skal prøve å huske å få tatt et bilde av den nye oppå en Kindle. Det er skremmende lite forskjell.
    30H var flotters flottersen. Skal prøve 30A hjem, så jeg kan sammenligne.
     
    AndersWE, geddi and Stuttfeiten like this.

Del denne siden