Digital Nomade under pandemien, er det mulig?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Kaffen, 28. jan 2021.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Den 8 Januar så booket jeg og en annen kompis en enveisbillett fra Kristiansand til Las Palmas og reiste ned dit, og da slo vi oss ned på dette stedet i San Augustin i 16 dager for å lande litt der nede, og i følge Covid reglene er så bør du være på samme sted i minst 15 dager for å gjøre reisen til de andre øyene mye enklere. Når det gjelder å følge med på smittesituasjonen så kan du gjøre det på denne siden. Her kan dere også se hvilke tiltak som gjelder på hvilken øy du er på, også bør du lese Canariajournalen og Canariaavisen for å følge med på situasjonen der nede og hva som skjer for tiden og det er ett fredelig sted å jobbe nå mens alle dem i Norge isolerer seg i kulda. Her ser dere kontoret jeg hadde i San Agustin :cool:

    Kontoret.jpg


    Videre så handler aktivitetene om å ta på seg skoene å gå noen turer i fjellet der nede, og jeg kan anbefale det nå, nå som 90% av turistene er vekke så er det masse plass, og faren for å bli smittet er minimal på fjelltur, og fint er det også på topplatået, men ellers masse bra turer flere steder på øya, og fine kjøreturer også :)


    Topplatået.jpg


    En kan fint klare seg for 12.000 kr mnd her nede, selv om jeg har mye mer enn det å rutte med for min del, og det har kompisen min også, og vi leide en leilighet med kjøkken og to soverom der nede for 6000 kroner for 16 dager, på booking.com så vi var veldig fornøyde. Vi hadde fult kjøkken og to sparbutikker rett bortenfor der vi bodde, som er deres svar på Kiwi i Norge :) For ellers fortsatte turen til La Gomera hvor vi har leid ett hus for en mnd på Airbnb med tre soverom for 13.000 kroner, og vi har en annen fyr som skal komme ned å jobbe med oss i morgen og nyte utsikten om morgen fra denne terrassen på La Gomera :cool:


    Terassen.jpg

    Så nå jobber jeg med å skrive noen artikler for noen reisemagasiner om La Gomera, holde møter med fylkesmannen, og drifte ett par nettsider herfra, mens han andre kompisen min som er kunstner, jobber med foto, maling, og webdesign. Han som kommer ned i morgen jobber som telefonselger, så han må nok sitte litt på rommet sitt å jobbe for tiden, men det funker jo det også, og dagene går med på å vandre turer i området, var på den høyeste toppen på øya i dag og det var vin utsikt fra der, med øya La Palma stikke over skyene der borte, og på en klar dag som dette kunne jeg se Gran Canaria bak Tenerife, og det er ikke ofte at lufta er så klar her nede på øyene :)

    Tenerife.jpg

    Så i morgen blir det arbeidsmøte med jobben på Zoom, også blir det å lese noen rapporter, og gi innspill og sende dem videre, også har jeg to saker å behandle for fylkesmannen, før jeg skal jobbe med en ny seksjon på ei nettside, så dette er bra. Mye heller være her om vinteren som en digital nomade enn å sitte hjemme i kalde Norge nå, angrer ikke på at jeg reiste ut, og planen er å være på Canariøyene frem til slutten av mars, før jeg hopper over på madeira for en mnd der, før jeg drar hjem, for det er viktig for skattereglene at jeg ikke er mer i Spania enn 90 dager i året når jeg jobber, da det kan få uheldige konsekvenser for meg når det gjelder skatt, så det løses med Madeira, så det er litt om livet som digital Nomade under pandemien, ja det lar seg gjøre på en trygg måte kan en si ja, så får dere høre mer om dette senere, så til da ses :D
     
    Edvard, Upsaker, indahla and 20 others like this.
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,296
    Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Så ikke så verst ut! Det må jo i grunn være helt ypperlig å være "digital nomade" nå. Hadde det ikke vært for kone/barn så .... ;) (må vel kanskje være forsiktig med å si at en anbefaler reising akkurat nå men)

    Hvordan løser du forsikringer o.l.? Både tanke med Covid-19 og at du blir borte forholdvis lenge?
     
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 28. jan 2021
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,375
    Likes mottatt:
    20,965
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt vanskelig å ta høyde for stengte grenser, transportmuligheter som "forsvinner" og slike ting. Du planlegger å reise i god tid i forkant?
     
    Shyneno liker dette
  5. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    230
    Likes mottatt:
    268
    Bonuspoeng:
    63
    He he, la meg spørre: du cruiset gjennom OSL med hawaiiskjorte og feriehumør, spurte høylytt etter lounge'en, handlet solkrem børst og ferro rocher? :)
     
    NoLimit, Xflipper and eventyrer like this.
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,440
    Likes mottatt:
    34,233
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan skal man ellers opptre korrekt på flyplass?
     
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 29. jan 2021
    Xflipper liker dette
  8. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    I dag kom det inn penger på konto som følge av jobb jeg har gjort her nede i sola, og jeg ser at FHI truer med å stenge Norge på lik linje som NK, så jeg bestemte meg for å være her nede frem til April om ikke lenger, kanskje til over 17 mai, så booket ett fly til Malaga den 3 mars, for deretter å reise videre til hippiebyen Essaouira i Marrokko, så får jeg bo som Jimmy Hendrix ei stund og Torbjørn Egners Kardemommeby, så i mens så slapper jeg av med vino de casa her i Heremigua :cool:

    16129770207803244639259288697306.jpg
     
    Last edited: 10. febr 2021
    oddA, chrt, Edvard and 2 others like this.
  9. espenlampe

    espenlampe Aktivt Medlem

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    287
    Bonuspoeng:
    63
    Det ser jo heller deilig ut!
    Drømmer om å komme meg på en slik tur om et års tid...
     
    Kaffen liker dette
  10. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Har blitt kjent med ett par stykker her nede på La Gomera i det siste som lagde denne videoen, og de satser på å tjene penger på å lage reiseprogrammer av forskjellige slag, så håper jeg de lykkes, de har i hværtfall potensialet til å gjøre det :)

     
    Spielhaug liker dette
  11. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Digital nomade var alltid en drøm, men kone og barn stoppet det ganske lett.
    Nå sikter jeg heller inn på Pensjonist nomade/flyktning.

    Ser ut som du har det fint, og lever livet.
     
    Kaffen, holmen and RoadKing like this.
  12. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ikke den enste som har kontortid på La Gomera, her er enda en digital Nomade på jobb :)

    IMG_20210218_154938__01-01.jpeg
     
    Edvard and oddA like this.
  13. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hvor er du nå? Hvordan var Essaouira?
     
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er hjemme i Norge nå. Blir her i Norge frem ca 4 oktober tror jeg, men en kan jo aldri vite med en reisejunkie som meg :confused::cool:
     
    Last edited: 14. juni 2021
    Spielhaug liker dette

Del denne siden