Ditching av pro forma bestillinger

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av The_Dude, 17. mars 2022.

1. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,300
    Bonuspoeng:
    113
    I noen tilfeller kan man jo plutselig kjøpe en proformabillett. F.eks en veldig billig enveis *A flight ut fra en flyplass der du vil ha loungetilgang selv om man flyr noe annet enn *A. Eller en systemfeil der man bruker mindre poeng med å sette opp et legg tilbake til sonen man kom fra.

Men hvordan forholder selskapene seg til dette? Noen som har erfaringer med dette?

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,962
    Bonuspoeng:
    293
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Sikker vinner for å bli kastet ut, ja.

Man kan gjøre mye rart, men bare så lenge man holder seg til reglene. Og slik bør det være.

4. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    TV2 demonstrerte dette på nyhetene en gang. Der de kjøpte en business eller first class billett til utlandet. Kansellerte like før avgang og fikk med seg et lounge besøk like før de kansellerte. Ikke å anbefale. Nesten litt uetisk at de gjorde det på nyhetene.

5. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,300
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tenkte vel egentlig mer f.eks på en enveis eco man bare ikke møter opp på (om det ikke er like greit å kjøpe seg inn på lounge). Eller den klassiske 3-leggsturen der siste legg bare er med for å få en form for fordel (funket før med visse surcharges og høl i sonesystemet på bonus).

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    For å få lave nok priser til at loungebesøket er verdt det må man vel planlegge dette så lenge på forhånd at det blir vanskelig å få til uansett. Og som regel er det sikkert billigere å bare kjøpe seg inn i Lounge der det går.

OyvindN and The_Dude like this.
  7. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    De eneste gangene jeg bruker Pro forma bestilling er hvis jeg reiser til ett land som krever at jeg må vise en billett videre ut av landet for å slippe inn i landet, sånn som Thailand. Deretter kansellerer jeg billetten når jeg har kommet meg til hotellet. Foruten dette så har ikke Pro Forma billett noe for seg.

The_Dude liker dette

Del denne siden