DNB Supertilbud 2022

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 25. jan 2022.

  1. Jomik

    Jomik Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for forsøk, kunne du forhåndsbetale click and collect? Jeg skal bestille til sønnen som bor et annet sted i landet, så jeg håpet å betale ved bestilling, for han har ikke kort fra DNB... :)
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Prøvde ikke, men det tror jeg er mulig ja.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel flere her som har hatt diverse opplevelser med tilgjengelighet og manglende sådan ifm. disse tilbudene..
     
  4. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Ville gått i nærmeste butikk og spurt om å kjøpe der med utlevering annet sted i landet. Burde være mulig å få til.
     
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Får ikke lov å sitere akkurat nå, men du kan gå inn på vare, bestille click and collect i butikk x fra din konto.

    Når du kommer til handlekurven på navn så skriver du inn din sønns navn, og da vil han uten problemer kunne hente ut. Jeg har gjort dette på en stekepanne som var på outlet i Trondheim som jeg fikk en kompis til å hente, samme på Alnabru. De kan forhåndsbetales på denne måten (er lurt å skrive hans navn på ordren, ellers så er det ofte at de ansatte både krever fullmakt og legitimasjon som er styrete. I et tilfelle da jeg skulle hente ut noe for en kompis hadde jeg ID, skriftlig fullmakt i tillegg til at sjefen i butikken fant ut at han skulle ringe kompisen min mens jeg stod der for å trippelsjekke...)
     
    Jomik liker dette
  6. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Til info; David Andersen gir samme rabatt i butikk (står egentlig "tilbudet gjelder i nettbutikken"), så lenge samme vare også finnes på nett. Kjøpte noe der i stad.
     
    holmen and Upsaker like this.
  7. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Har sendt deg PM.
     
  8. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Her ble det en upgrade på hjemmekontoret med en samsung 49" odyssey g9 neo :):)
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var fornøyd med 20% på 4-pakninger Red Bull priser til 49 kr på Power. Gav en pris på 9,80 kr pr burk som er under halv pris av Kiwi (uten å ha tatt hensyn til gårsdagens trippeltrumf). Med 2% power kunde kickback ble det faktisk kun 9,60 kr:cool:

    Ingen grunn til å dra til Sverige! Og ikke bare det men man faktisk 20% på panten også. En form for arbitrasje, eller iallfall ytterligere rabatt på 40 øre som da gav en totalkost per brukerdose på skarve 9,20 kr.
     
    jonss, Gullars, CarlJung and 3 others like this.
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ser mange er opptatt av TV hos Power så slenger inn min anekdote fra idag.

    Gjør som vanlig ikke altfor mye research, men ble tipset om det var OLED som gjaldt og at alt under 65 tommer var pinglete. En bra LG 65 Oled var på kampanje til 9990, og fikk click og collect en som var 100 km unna da det stort sett var utsolgt (2 igjen i Sør-Norge). Ble oppringt av en meget oppegående selger som gav en del opsjons, inkludert tips om de hadde internmemo på at siden LGen var utsolgt kunne de selge en Philips til samme pris, og denne kunne bestilles fra hovedlager fra min lokale Power i Oslo. Men så skulle jo fruen blande seg inn med designmeninger og ville ha Samsung Frame. Dyrere, dårligere, man OK- kulere.
    Kort stopp på Power. 2022 frame av de mest populære størrelsene var jo også utsolgt på alle Power inkl hovedlager, men min nye kompis på telefon fra den første butikken hadde tipset om nok et memo som sa at selgere fikk lov til å bestille 55/65 rett fra Samsung. Og med test i butikken fant vi ut at 55 var klart stort nok (42 i dag) så merkost gikk noe opp i opp. 14990 minus 20%. Skeptisk til 1699 for kalibrering men fikk slått inn kalibreringspris for mindre TV så det ble 1399. Men husk 20% også på alle tilleggstjenester. La på 1000 kr fjordkraft rabatt med 6 mnd binding der. Tok med montering/levering som er nokså greit når det er gipsvegger og skjøre saker. Og selvsagt Power kundeklubb rabatten på 2%.

    Hadde akkurat kjøpt ny laptop før salget, men med en ren papirtransaksjon fikk jeg slått DNB-rabatten også på den, som ble tilbakebetalt i form av et gavekort, som igjen ble brukt som delbetaling på Framen. Ekspeditøren sa at det ikke var noe problem å bruke gavekort på DNB-rabatten når de pønsjet det. Bortsett fra at Power ikke tar amex så hadde det sikkert også gått.
     
    NoLimit, livinspeed and bjornjohansen like this.
  11. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    Kalibrering er rent rip off. De bruker samme settings på alle tv’er, og du kan også finne de kjapt med et googlesøk.

    Stol heller aldri på at en selger har en like bra, om ikke bedre tv til samme pris. Han hadde sikkert veldig bra brutto på den Philipsen.

    Og sist, LG er kongen av tv’er, spesielt på OLED.
     
    Frode789 and milehigh like this.
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg drikker en god del energidrikk. Synes nederlandske Powerking smaker rimelig likt som redbull. Mener du får 2 bokser for 10 på bunnpris denne uken, så ja...
     
    milehigh liker dette
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Her ble du nok litt lurt. Som flere her inne har meldt; du kan fint bestille og betale noe med levering frem i tid (du vil nok se på mandag at den LG tven på magisk vis dukker opp igjen i oversikten). LG OLED hadde vært det rette valget, og den til 9990 er en finfin deal med 20% oppå der igjen. Kalibrering er helt bortkastet, så det var litt penger ut av vinduet. Fjordkraft-"rabatt" i disse tider også dårlig deal da påslaget på den avtalen er særdeles høyt. Har du lavt forbruk kan det dog lønne seg.
     
    milehigh liker dette
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg kunne fått LGen uten problem, og TV-messig helt klart best buy. Men design og fruen vant. Jeg ser jo uansett knapt på TV. Sammenlignet Fjordkraft med Fortum og det virket billigere. Uansett lavt forbruk da vi har varmtvann i gull som oppvarming. Kommer nok til å bytte etter 6 mnd binding. Min klare oppfatning var at kalibrering også er bortkastet, men da jeg endte ned mot tusenlappen på det, og ønsket å optimalisere TV tok jeg det med som en pølse i slaktetida.
     
    Last edited: 13. aug 2022
  15. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Nå vet jeg ikke med andre tilbydere, men alle TVer blir kalibrert helt for seg selv med utstyr fra Calman. Setter du 5 identiske TVer ved siden av hverandre skal du se at alle panelene er ulike fra fabrikk, så det hadde funket utrolig dårlig med en "one size fits all"-løsning.
     
    Frode789, kaijoar and milehigh like this.
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Her er jeg uenig med deg. Terms er som alt annet åpent for tolkning, men viktigst er som vanlig hvordan ting funker i praksis. Dersom jeg er DNB-kunde og viser visakortet for det og med det er berettiget til rabatten, er det opp til butikken som vanlig med tilbud og aksept om de vil godta annen betaling, helt eller delvis. Slik jeg rapporterte over var helt ok ift gavekort.
     
  17. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,368
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om tv'ene kalibreres hver for seg, så blir det likevel en slags "one size fits all"-løsning når jobben foregår i butikkens lokale og ikke hjemme hos kunden, og etter hens preferanse.
    Godt mulig at resultatet blir "korrekt", men idag bruker mange komfortmodus for å skåne øynene (og sikre nattesøvnen!).
    Og hva med alle de andre modusene som sport, nyheter, film, kino, spill osv., blir også de kalibrert?

    Tjenesten prises på linje med trygghetsforsikring, med massivt påslag.
    Tipper fortjenesten er 1000%.
    Til prisen burde kalibrering bli utført hjemme hos kunden og gjerne etter noen 100 timers bruk slik noen anbefaler.
     
    livinspeed and milehigh like this.
  18. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    770
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser absolutt poenget ditt, men det gjøres i så normalt "innelys" som man har anledning til i et næringslokale. Jeg skal ikke skryte på meg inngående kunnskap i prosessen annet enn å ha bivånet når jeg selv betalte for å kalibrere nettopp min LG OLED (det koster med lisenser, utstyr og at noen faktisk skal sitte der og gjøre det). Men jeg måtte nesten arrestere deg litt på at vi bare plotter inn en verdi fra internett, for det er så langt fra sannheten som at en 737 er en A350 fordi moren til kameraten din sa den har to motorer.

    Skal du ha mekanikeren hjem til deg for å bytte bremsene på bilen din vil det koste mer enn å gjøre det på verkstedet, men det tilbys selvfølgelig også dersom du ønsker å kalibrere bildet i din egen stue. Det virker som om mange tror alt innen varehandel har nær nullkost?
     
    Frode789 and freddyen like this.
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Såvidt jeg skjønte får jeg kalibrering hjemme ifm betalt montering, men skal dobbeltsjekke det.
     
    freddyen liker dette
  20. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle du ønske å gjøre kalibrering selv, da det er greit å gjenta prosessen etter noen år - så må du ut med rundt 4,5k for Calman Home og et colorimeter som f.eks. X-Rite i1 Display Pro Plus. Da kan du til gjengjeld kalibrere både tv'er og dataskjermer.
     
    livinspeed, milehigh and freddyen like this.

Del denne siden