Får prøve å spe på «insideeurobonusflyer» med litt andre programmer: «Indulge yourself with even more rewards thanks to a 100% bonus applied to your Miles purchase or gift. For every Mile you purchase or gift until 5 February, you will receive 100% more (or 75% more from 6 February until 26 February)!» Jeg får en pris på €275 ved kjøp av 10.000 miles. Da får jeg 10.000 i bonus, og totalt 20.000 miles for €275. Noen som har tanker om hva miles er verdt? Mange mener EB ligger rundt 70 øre pr poeng, men for miles har jeg ingen anelse. Har ca 20.000 miles i banken, og det mangler «litt» på en decent biz-reise...
Var en i Danmark som tok SAS i retten for at få utbetalt sine EB poeng. Fikk gjennomslag for 0,38 dkk pr ebp, hvilket med dagens kurs skal være ca 0,53 nok. Ikke helt 70 øre da....
Verdfastsettelsen er nok rimelig individuell - fra 7-20 øre er spennet de fleste ligger innenfor. Jfr. også omregning fra 1 trumf. Se på en reise du ofte tar og hva du er villig til å betale, se hva poengprisen er og du får en formening om verdien. Utenom CT tar jeg ut mange reiser til TOS, og for meg er verdien en god del over 7 øre...
Ekstremtilfellet mitt var da jeg måtte til Stavanger i forbindelse med jobb på 18 timers varsel. Billigste billett med SAS tur/retur var i overkant av 4.500 kroner i GO, lett å bruke 10.000 poeng istedenfor da.