OSL-EWR-OSL i Business Class 29.03.2025 til 31.03.2025. Da jeg landet på EWR kom det med en gang varsel fra appen om at jeg hadde fått doble bonuspoeng. I dag, 4 dager etterpå, har jeg bare mottatt vanlige poeng, ikke dobbelt. Da jeg landet på OSL kom det igjen melding fra appen om at jeg hadde fått doble poeng. Jeg sjekket kontoen da jeg kom hjem et par timer senere, og der sto doble poeng på saldoen, men ikke på reisen til EWR. Ingen doble nivå poeng for noen av strekningene. SAS IT får det virkelig til! Jeg har ikke fått svar fra Diamant mailen!
Samme opplevelse som mange andre her inne. Fløy AES-OSL-SFO tur retur. Fikk doble bonuspoeng ene veien, men ikke andre. Nivåpoeng fikk jeg ikke dobbelt i det hele tatt. Sendte melding i chaten, som igjen videresendte saken til backoffice med beskjed til meg at det burde være i orden innen 1 uke. Så får bare se. OPPDATERING. 1 time etter chaten kom de doble poengene inn. Både bonus og nivåpoeng!
Får nesten balansere tilbakemeldingene her med å si at jeg har fått dobbelt opp med nivåpoeng og bonuspoeng som jeg skal. De kom automatisk inn samtidig som jeg fikk de ordinære poengene, umiddelbart etter landing. Merk at oppføringen i poengoversikten ("Double up with SAS Christmas Calendar") kun viser bonuspoeng og ingen nivåpoeng, men jeg kunne likevel se at jeg hadde fått doble nivåpoeng ved at nivåpoeng-baren på profilen hadde økt tilsvarende en dobling.
SAS elendige IT-avdeling leverer. På min reise BGO-CPH-ATL t/r i mars fikk jeg doble bonuspoeng ved landing, både på tur og retur. Men manglet doble nivåpoeng. Ble fikset manuelt etter 10 dagers masing på gullmailen. Så ny reise (pågående), BGO-CPH-IAD med retur BOS-CPH-BGO. Her er kun utreisen gjennomført i skrivende stund, returen neste uke (på samme reisereferanse). Ved landing på IAD dukket nivåpoeng og bonuspoeng opp, men ingen av de var doblet. Ny runde med kundeservice chat, og det går vel et par uker før det skjer noe her og. Tipper jeg må kjøre enda en runde ette r landing på returreisen. Som nevnt tidligere, SAS IT er et gnagsår og kundeopplevelsen lider.
Utrulig at det skal være sånn forskjell på om og hvor fort det går. Jeg har fortsatt ikke sett snurten av doble poeng, selv om chatten lovte det skulle fikses. Det var i slutten av mars. Nå er jeg bare EBG og gullmailen ignorerer meg glatt. Mase på gullmail eller ringe?
Det er helt hipp som happ hva som registreres. Fløy CPH-LAX 2/4 og LAX-CPH 6/4. Kun vanlige poeng på plass ved landing både tur og retur. Etter tips fra SAS kundeservice som kunne fortelle at de hadde et "eget team" som jobbet med julekalender kaoset sendte jeg e-post til diamantmailen med "Manglende poeng julekalender" i headingen når jeg kom hjem. Dagen etter fikk jeg svar og alle poeng var på plass umiddelbart.
Er det noen som kan hjelpe med e-postadresse, når man verken kan skrive til gull- eller diamantmailen fordi jeg ikke har status? Jeg har prøvd ebretro-mailen, men etter nesten en måned har jeg fortsatt ikke fått svar. Bør jeg prøve å ringe inn? Mangler doble level-poeng for flyvning i starten av mars til SFO på Plus, doble bonuspoeng kom inn helt fint.
Har du prøvd å chatte i appen? Ser ut som det skal være tilgjengelig for dere som ikke er diamant også. På engelsk trykker du på More, Support & Feedback, Customer Support, Chat with SAS Customer Support.
Tipper de har et "team" bestående av 1 deltids-ansatt student, og at Fanny bare ønsker å høres ut som Viktig-Per
Sendte til chat i går med spørsmål om når jeg kan forvente å få manglede doble level points. Fikk svar om at det hadde vært tekniske utfordringer med julekalenderen og at de forventet det skulle være i orden innen utgangen av denne måneden.
Jeg fikk ikke doble poeng på 24-timers turen min til ORD 5.-6. april, ville oppnå gull etter turen. Ny tur i dag til Dublin så har desperat forsøkt å få de til å kreditere de doble poengene så jeg kan få gullfordelene. Sendte e-post til gullmailen og purret et par ganger, har chattet der de la en urgent melding i saken min. Intet svar på én uke. I går 24 timer før avgang ringte jeg og trykket 1 for norsk, en svensk dame svarte og tok referansen min til ORD og satte meg på hold. 10 min senere kom hun tilbake med gode nyheter om at alt er i orden og hun hadde oppdatert til EBG i DUB bookingen min Mye styr, men koser meg i gullstua nå!
Tusen takk for svaret. Jeg har ikke mulighet i appen til å finne chat-funksjonen. Jeg prøvde å skrive på chatten på SAS.no, men de svarte at jeg måtte ringe inn. Jeg prøver å ringe etter påske for å høre.
Ser på kontoen min i dag at det har kommet nye posteringer med doble poeng per flight, og reversering av poeng så det ikke ble doble poeng to ganger. Vil tro det er en automatisk kjøring og så har tidligere manuelle posteringer blitt reversert.
Ikke noe her heller, selv om EBD mailen lovte at den var lagt til behandling. Har ikke noe hastverk da, siden jeg allerede er blitt EBD, og poengsaldoen er høy nok for tiden Men synes det burde vært fikset fortere, spesielt for de som er avhengig av poengene for neste nivå osv
Enda et datapunkt: Ifølge poengoversikten har jeg bare fått dobbelt opp med bonuspoeng, men nivåpoengene økte også dobbelt opp selv om det ikke står i oversikten (akkurat det jeg trengte for å bli EBD).
Etter mye mas, først til diamt chatten (så lenge det varte), så gullmailen I flere runder og på telefon har gullmailen i dag svart at nå er poengene for reisen i slutten av mars doblet. Stemmer bra med det jeg ser i appen. Oppe i 62k+ level nå, så diamant innen nyttår er godt i rekkevidde
Doble nivåpoeng kom inn da jeg landet i Bangkok i går .. det ble bare plusset på uten at det kom i oversikten