OSL-EWR-OSL i Business Class 29.03.2025 til 31.03.2025. Da jeg landet på EWR kom det med en gang varsel fra appen om at jeg hadde fått doble bonuspoeng. I dag, 4 dager etterpå, har jeg bare mottatt vanlige poeng, ikke dobbelt. Da jeg landet på OSL kom det igjen melding fra appen om at jeg hadde fått doble poeng. Jeg sjekket kontoen da jeg kom hjem et par timer senere, og der sto doble poeng på saldoen, men ikke på reisen til EWR. Ingen doble nivå poeng for noen av strekningene. SAS IT får det virkelig til! Jeg har ikke fått svar fra Diamant mailen!
Samme opplevelse som mange andre her inne. Fløy AES-OSL-SFO tur retur. Fikk doble bonuspoeng ene veien, men ikke andre. Nivåpoeng fikk jeg ikke dobbelt i det hele tatt. Sendte melding i chaten, som igjen videresendte saken til backoffice med beskjed til meg at det burde være i orden innen 1 uke. Så får bare se. OPPDATERING. 1 time etter chaten kom de doble poengene inn. Både bonus og nivåpoeng!
Får nesten balansere tilbakemeldingene her med å si at jeg har fått dobbelt opp med nivåpoeng og bonuspoeng som jeg skal. De kom automatisk inn samtidig som jeg fikk de ordinære poengene, umiddelbart etter landing. Merk at oppføringen i poengoversikten ("Double up with SAS Christmas Calendar") kun viser bonuspoeng og ingen nivåpoeng, men jeg kunne likevel se at jeg hadde fått doble nivåpoeng ved at nivåpoeng-baren på profilen hadde økt tilsvarende en dobling.
SAS elendige IT-avdeling leverer. På min reise BGO-CPH-ATL t/r i mars fikk jeg doble bonuspoeng ved landing, både på tur og retur. Men manglet doble nivåpoeng. Ble fikset manuelt etter 10 dagers masing på gullmailen. Så ny reise (pågående), BGO-CPH-IAD med retur BOS-CPH-BGO. Her er kun utreisen gjennomført i skrivende stund, returen neste uke (på samme reisereferanse). Ved landing på IAD dukket nivåpoeng og bonuspoeng opp, men ingen av de var doblet. Ny runde med kundeservice chat, og det går vel et par uker før det skjer noe her og. Tipper jeg må kjøre enda en runde ette r landing på returreisen. Som nevnt tidligere, SAS IT er et gnagsår og kundeopplevelsen lider.