Dyr YRVA - noen billig og bra Business bonusreise til/fra Asia?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av chrt, 08. aug 2015.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte United.com sine sider for å finne bonusreise (en vei) fra Shanghai (PVG) til Oslo of fant en kombinasjon med Air China via CDG til OSL. Fikk da beskjed om en business billett fikk skatter på 2.300 NOK. Da utgjorde YRVA over 1600 kroner. Det var jo ikke helt rimelig tenker da jeg, når SAS sine billetter har noen hundrelapper.

    Så da spør jeg dere med erfaring til/fra Asia: Er det noen selskaper som er billigere enn andre hva gjelder skatter og avgifter på *A bonusbilletter?? Er det noen selskap som dere anbefaler "å oppleve" mellom Asia og Europa?
    - Air China er det bra Business?
    - Ser det er en mulighet fra PVG til ICN og deretter langfly med OZ541 Asiana Airlines til CDG og deretter til OSL. Noen med erfaringer med Asiana Airlines i det siste?

    Jeg leter 4./5./6. september, så jeg er nok litt seint ute for å få de beste tilbudene ;-)
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    YRVA er nytt for meg,
    Kan det være du mener YQ = Fuel Surcharge?

    Det er ledig PVG - FRA via NRT med Lufthansa 05 SEP
    Eller med CA via Milano (MXP)

    SK har plass direkte PVG-CPH (bak i bussen) på 05SEP - SK awards er billige på avgifter kun taxes.
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Husk at SAS tar fueltillegg på alle andre enn egne fighter. Har bare erfaring med Asiana i Først, og det var hvertfall bra. Hørt mye rart/varierende om kinesiske selskaper
     
  4. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Fly med oss liker dette
  5. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    YRVA var koden SAS-kundeservice nevnte for meg, og han visste ikke hva det var. Men jeg antar at det var Fuel Surcharge.

    Jeg leste @Islending sin reisebeskrivelse om Asiana og det så jo ikke dumt ut. Har også hørt at Thai er OK på business. Når jeg først skulle bruke bonuspoeng ønsker jeg ikke å fly i GO hos SAS, og det var ikke business fra PVG. Dog ville det uansett være den gamle flytypen.

    Så jeg endte opp med å fly lokalt til Seoul først, for å ta meg en dag eller to sightseeing. Deretter:
    - Business fra ICN til BKK (5t35min) for så ha 2t50m ventetid før Thai BKK til OSL med ankomst om morgenen. Tror dette blir OK :)

    Takk for tips og innspill!!
     
    Guden, AndersB and Islending like this.

Del denne siden