Når jeg ble EBG høsten 2013 skaffet jeg meg et Dinerskort kort tid etter. Om jeg blir oppgrader til Plus / Business tur-retur på min New York reise i mars rekker jeg akkurat å bli kvalifisert til EBG neste periode. (Kommer hjem den 30, og opptjeningsperioden utløper 31. mars!) Dersom jeg i værste fall ikke skulle bli oppgradert ved hjelp av Optiontown, da ringer jeg Diners ASAP for oppsigelse - eller må jeg betale årsavgifta ut året uansett?
Uten at jeg vet sikkert vil jeg gjette at du ikke betaler årsavgift før returen. Du kunne vurdert å kjøpe deg noen grunnpoeng om du ikke blir oppgradert for å redde gullkortet, så er i alle fall det problemet løst
Det går ikke ann å kjøpe grunnpoeng. Det er kun ekstra poeng man kan få kjøpt. Grunnpoeng opptjenes kun ved flyreise med SAS eller andre Star partnere.
Jupp, grunnpoeng kan kjøpes, både med cash og ved å bruke poeng for å kjøpe de eller i en kombinasjon. http://forum.bonusfeber.no/threads/mulig-å-kjøpe-grunnpoeng-hos-sas.191/
I stand corrected! Den var jeg faktisk ikke klar over Ganske genialt da, om man bommer med noen tusen poeng og ikke har mulighet til å fly for å tjene de inn.