Kva om SAS hadde sagt at inntil 2 alkoholeiningar var inkludert i billettprisen? Har truleg ein liten kostnadsmessig effekt grunna 25% mva vs 8% mva på drikke, men det er framleis lovleg så vidt eg kan skjønne. Om crew kan servere kjem eller ikkje blir bestemt av beruselsesgraden til passasjerer, ikkje kor mange einingar dei gir bort. Dette er kun meint som ein prinsipiell diskusjon...
Du løser jo hele problemet ved å henvende deg til sidemannen og spør pent om du kan få hans øl, har han ikke drukket på første runde så vil han sikkert ikke ha på andre runde heller Jeg har fått den henvendelsen fra en før, og det var selvsagt ikke noe problem for meg
Har du en referanse som underbygger denne påstanden? Jeg har sett at flere har hevdet det samme i tidligere diskusjoner rundt dette. Jeg kan ikke se at det skal være noe juridisk som begrenser SAS muligheten til å gi ut flere enheter alkohol innenriks. Deres egen lounge er et eksempel på går det fint mulig å inkludere alkohol som en del av en totalpakke.
Forskjellen er at de i loungen ikke samtidig selger alkohol, som de jo gjør i Go på flyet. Dette har vært diskutert i andre tråder før.
Det kan jo ikke stemme.. du har like lite tilgang til plus når du reiser i Go, som du har til loungen når du ikke har gull/plus.. Og de selger jo alkohol rett utenfor loungen.. C
SAS selger ikke noe som helst utenfor loungen, bortsett fra billetter, og det er SAS sin skjenkeløyve det er snakk om.
Hvorfor mener du at dette er relevant? Jeg finner ingenting i lovverket som tilsier at dette er problematisk.
Saken er vel allerede diskutert i det vide og brede før, les dere opp og evt. ta diskusjonen i en av disse: https://insideflyer.no/forums/threads/vin-på-sas-plus-innland.7056/ https://insideflyer.no/forums/threads/grisk-i-plus.5419/ Det er vel dog ingen som har kommet opp med den endelige versjonen av SAS sin sjenkeløyve og lovverksreferanse.
Må kanskje ta på meg "dragebrillene". Har aldri sett eller møtt noen drager i loungen eller omord. Luftwaffe har jeg et forhold til som gammel offiser, men Lufthansa derimot bringer gode minner fra fine reiser i F.
Hvis man ikke opplyser om dette hverken i meny eller før bestilling virker det etter mitt skjønn som del av en kultur for bevisst villedning fra SAS. Og lovreferansen er hvor, sa du? SAS' hvite løgner? Eller på SAS-språket: "forbedring".
Tydeligvis ikke.. Alle unntak har visst blitt fjernet etter redigering av menyen, tidligere stod det med liten skrift nederst på siden.
Hvilken konspirasjonsteori er det du sikter til? At SAS skjærer ned på tilbud uten å gi skikkelig informasjon om det? Etter min bok er det ganske langt unna å være alternativ fakta. Uansett, dersom begrensningen på en alkoholenhet er fastsatt i skjenkebevillingen er det selvfølgelig noe som må aksepteres. Likevel har jeg problemer med å kjøpe dette argumentet. Så vidt jeg kan se i tidligere tråder er dette bare en løs og ubekreftet påstand som er fremsatt og har blitt plukket opp som en faktaopplysning. Om tilfellet skulle være at det ikke er en slik begrensning i skjenkebevillingen, så er det ingenting annet i lovverket som tilsier at SAS ikke skal kunne dele ut så mye alkohol de bare gidder.