Endelig fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ololsen, 12. juli 2024.

  1. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    1,230
    Bonuspoeng:
    93
    Dagen er kommet og jeg setter kurs mot Tokyo i Lufthansa F. Kom litt skjevt ut da LH865 til Frankfurt er 1 time forsinket. Det har nemlig startet å regne i Frankfurt og tyskerne liker visst ikke å fly i regn. Starter derfor med en cappuccino i gullstua.
    image.jpg
     
    Last edited: 12. juli 2024
    Calling, Ruby, Spielhaug and 21 others like this.
  2. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    13,765
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

    Siste dag på jobb før ferien.

    Avreise Risør i morra. Været får man ikke gjort noe med, men vi skal bo 50 meter unna polet- så noe skal man da finne på.

    Ha en god helg
     
    Calling, Ruby, Sonictravel and 15 others like this.
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    2,026
    Likes mottatt:
    14,121
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Sol og noen varmegrader. Dette blir bra, kanskje ta en hageøkt i dag.

    Vi er i mål med bestilte legs for å sikre et år ekstra som senator. Som vi egentlig ikke tror har så stor reell verdi for oss. Eller som blir beholdt etter den initielle forlengelsen. Men status er jo gøy, og vi er lett å lure. Er vi alene om det? Neppe. :)

    Vi ønsker god tur til alle som skal ut å fly i fine seter, og god fredag til alle oss andre.
     
    Last edited: 12. juli 2024
    Calling, Ruby, Kristian and 17 others like this.
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,422
    Likes mottatt:
    24,587
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hq.

    Solen skinner og dette blir en fin dag.
    T- 4 del to av sommerferien, søta bror.
    Vi bonusnisser sitter vel med samme samling;)
    upload_2024-7-12_8-2-35.png

    Ha en fin fredag!
     
    Last edited: 12. juli 2024
    Calling, Ruby, Kristian and 14 others like this.
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,543
    Likes mottatt:
    5,859
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra grensen mellom Kirgisistan og Kasakhstan. Kun 4-5 timers bussreise igjen før ankomst Almaty.

    IMG_9808.jpeg

    IMG_9822.jpeg
     
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,612
    Likes mottatt:
    31,029
    Bonuspoeng:
    183
    Relativt god morgen fra Ljubljana.

    Ble ferdig med jobbinga i går så har endret hjemreise, LH via FRA og hjemme 15:35 ist LH via MUC å hjemme 18.
     
    Calling, Ruby, Sonictravel and 16 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,289
    Likes mottatt:
    60,592
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen.
    Solen skinner, det er fredag! Men jeg jobber i dag også. Er nok fare for at dagen blir litt kortere enn vanlig, jeg må nemlig også ut og temme jungelen som har tatt over hagen vår.

    Jeg var "fornuftig", og droppet LH F til EZE i dag. Så fikk jeg melding fra @kjeeli om at han hadde booket seg tur.. Da satt det langt inne å ikke booke billetter selv. Men, jeg var "flink", og lot være. Angrer litt, det må jeg si.

    Over en måned til neste flytur.. Men nå skal sommeren tilbringes på hytten. Sommeren er jo tross alt best i Norge! :)

    Ha en fin en!
     
    Calling, Ruby, Sonictravel and 13 others like this.
  8. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,549
    Likes mottatt:
    6,862
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret på Kolbotn

    I dag ser det faktisk ut til at det skal være mulig å nyte en kveld på terrassen med en GT med egenkomponert gin fra The Ginstitute. Får drukne sorgene over at det er enda en uke til ferie og to uker til man skal ut å fly.

    DNB MC'en har tydeligvis gått varm i det siste, for plutselig dumpet det ned nesten 35000 poeng på EB kontoen denne uka og ved neste fakturering kommer nok de siste 10.000 statuspoengene derfra også. Poengmessig er det genialt å flytte.

    Ettersom statuspoengene ramler inn fra DNB og man straks skal ha en revenuetur intercontinentalt i biz ble jeg så inspirert i går at jeg bestilte meg SAS MC på nytt også for å se om det faktisk er realistisk å komme seg opp på Diamant nok en gang. Hmmmm, skal se at jeg blir medlem av klubben med folk som har kredittkortstatus... :rolleyes:

    Ønsker alle en strålende fredag og god helg
     
    Calling, Ruby, Sonictravel and 14 others like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,507
    Likes mottatt:
    22,184
    Bonuspoeng:
    183
    Morn dra godstolen hjemme!

    Første feriedag, ingen planer for dagen, så dette ligger an til å bli en bra dag :)
    På mandag er det reisedag. Blir godt å fly igjen, er tross alt snart en måned siden sist.

    Ha en herlig fredag!
     
    Calling, Ruby, Sonictravel and 11 others like this.
  10. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,452
    Likes mottatt:
    23,680
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå solskinet i Sunnfjord. Til liks med @holmen skal eg ut og ordne i hagen i dag, men eg tek det nok i lunchpausen. Eg og har fryyyyktelig lyst til EZE, men vil helst ha F begge vegar og ein dag i byen. Eg får det neppe nokon gong, men må få komt meg på tur snart. CT som må brukast i løpet av året forpliktar. Ein kan ikkje kaste vekk slikt.

    Velkommen til gards! Her er det godt å vere.
     
    Calling, Ruby, oleredv and 13 others like this.
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,873
    Likes mottatt:
    22,412
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Oslo. Vurderte å booke LH F til ICN i helgen, men siden det først og fremst var for å slikke sol endte jeg med SAS Plus til TIV. Kommer sikkert noen drypp derfra etter hvert.
     
    Last edited: 12. juli 2024
    Calling, Ruby, Spielhaug and 14 others like this.
  12. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,376
    Likes mottatt:
    7,641
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra London.
    Gråvær her i dag, men helt ok det når man skal bruke en del timer av dagen på LHR og på fly. Ba1352 venter til Jersey, men først en gåtur for litt frisk luft før man drar til LHR!

    Nyt fredagen folkens :)
     
    Calling, Ruby, Kristian and 14 others like this.
  13. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,452
    Likes mottatt:
    23,680
    Bonuspoeng:
    183
    God tur og del masse! Huslyden skal innom i juli og august.
     
    Ruby, EndreD, Arvid1410 and 1 other person like this.
  14. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,077
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden. Siste timene på jobb før turen går til OSL hvor vi skal fly til varmere strøk sammen med 6 andre familier. Eller de fleste andre har reist for en dag eller to siden og de sender irriterende bilder fra strandlivet der. Gleder meg til vi ankommer dit i kveld og vi kan kaste langbuksene og bare gå i shorts både dag og kveld. Livet er tross alt bedre i shorts.

    Nå er det bare intensiv jobbing først så jeg blir ferdig med så mye som mulig før ferien. Siste teamsmøte er når amerikanerne våkner opp - en time før takeoff, forhåpentligvis blir det lite teamsmøter i neste uke.

    Riktig god fredag, ferie og helg eller hva du måtte finne på der du er i verden.
     
    Last edited: 12. juli 2024
    Calling, Ruby, kjeeli and 12 others like this.
  15. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,549
    Likes mottatt:
    6,862
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe bare litt uvant. Gullstatusen sikres nok på "vanlig" vis uansett, men første gang jeg havner over gullkrav på kun kredittkortpoeng. Så da er det bare hakket opp som ev. kommer i tillegg, men for oss "oldtimers" så er ikke ryggmargsrefleksen at dette føles bra :p
     
    Ruby and Ololsen like this.
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,452
    Likes mottatt:
    23,680
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ser den. Eg har begynt på eit LTG-løp, og satsar nok på å gå heile vegen, sjølv om eg ikkje har hatt veldig stor nytte av statusen sidan eg stort sett reiser elevert.
     
    Eddie47, Ololsen and Arvid1410 like this.
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,549
    Likes mottatt:
    6,862
    Bonuspoeng:
    183
    Her er det knapt måneder igjen til LTG er i boks, trolig fikset like før alliansebyttet... Enig i at nytten er begrenset på privaten, men for oss som er ute og flakser en del i jobben så er statusen utrolig verdifull.

    Min drøm er at sjefen en dag skal si til meg "use company money as your own" så jeg kan begynne å fly biz og oppgradere hotellrom på jobbreiser også :D
     
  18. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    1,230
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig på plass i first class terminal etter 2,5 time forsinkelse. Får nå beskjed om at det blir svært begrenset med mat på flyet og de anbefaler å spise i restauranten. For en vits…. Får hive i meg et kjøttstykke før boarding.
    image.jpg
     
    Calling, Spielhaug, EndreD and 8 others like this.
  19. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,612
    Likes mottatt:
    31,029
    Bonuspoeng:
    183
    Rakk en liten tur innom FCL i dag også, ikke nok tid for å rusle over til FCT for å hilse på andre reisende
    IMG_0548.jpeg
     
  20. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,204
    Likes mottatt:
    8,325
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra Stoos.
    Startet dagen med frokost ved åpning og begynte å gå tur like over kl. 08:00. Snaue 13 km, rundt 900 m høydeøkning og turen starter/slutter på 1235m, går opp til 1935m, langs åskammen og bort til 1922m, før det er ned til start igjen. Kan også jukse og ta noen stolheiser.

    Tilbake på hotellet i kristelig tid og før det ble skyet på toppen.

    IMG_0923.jpeg

    Ha en solid en!
     
    Calling, Ruby, EndreD and 12 others like this.

Del denne siden