Noen som har forsøkt å endre flex flight med UM (barn som reiser alene) ? Får man gjort det på nett eller må man ta strafferunden og gebyret som påløper via telefon?
Det gir seg vel selv ettersom det må kontrolleres at det er ledig ledsager kapasitet også når du kjøper. Da må det nødvendigvis også gjelde ved endring.
Nå kan dette vel gjøre automatisk vil jeg tro.. Var ikke akkurat lange prosessen når jeg booket over telefon for en stund siden. Problemet er jo egentlig at det er skrekkelig dyrt den dagen jeg har lyst til å sende ungene avgårde, så jeg tenker å booke en flexbillett en annen dag og flytte den til den riktige dagen. Da booker jeg nok bare en flex med en voksen og så ringer jeg inn for å splitte PNR/avbooke voksenbilletten og så legge til UM-gebyret for de små på den riktige dato. Lurer litt på hvordan de tar gebyr for å splitte PNR. De tar jo normalt 200kr per vei per person. Skal de plutselig ha betalt for 3 pers 2 veier for å splitte PNR blir det jo en svært kostbar affære.. Men antakeligvis fortsatt billigere enn å booke den "rikige" dagen....
Jeg har gjort dette flere ganger. Bestiller flex til meg og kidza en billig dag, flytter dem til vinterferien, ringer inn og splitter ut meg og betaler 300 pr unge pr vei. Jeg har avogtil vært med den ene veien.