Endre Star Alliance bonusreise innen 24 timer før avreise

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bettan, 17. juni 2024.

  1. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Har lest diverse steder at det i teorien er mulig å endre en hjemreise innenfor 24 timer før utreise. Noen kommentarer har tydet på at det er mulig en kalenderdag før, selv om det er innen 24t før utreise, mens andre steder kan det virke som at det ikke er så viktig. Har jo registrert at selv med veldig små schedule changes på hjemreisen har man fått endret hjemreisen på samme kalenderdag som utreisen, så jeg tenker jo det er teknisk mulig.

    Håpet hadde vært å sikre en F-tur hjem også, men sannsynligvis slippes ikke disse billettene før det er mindre enn 24 timer til avreise (om de i det hele tatt kommer), og sannsynligvis samme kalenderdag.

    Noen som har erfaringer om noe slikt i det hele tatt er mulig? Er det litt agentrulett? Har status overhodet noe å si?
     
  2. Jonkebassen

    Jonkebassen Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    3,994
    Bonuspoeng:
    93
    Om det med SAS kan du gjøre dette(men antar det utgår siden det er snakk om F) - om det er Star Alliance-reise kan du ikke endre hjemreisen etter utreisen er påbegynt.
     
  3. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, dette er altså før utreise, men innenfor de 24 timene før utreise hvor endringer i teorien ikke er tillatt, men hvor det i praksis er rapportert at det har latt seg gjøre.
     
  4. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,179
    Likes mottatt:
    1,082
    Bonuspoeng:
    113
    Kansellerte en reise i dag med mindre enn 24t til avreise.
    Ingen problem.
    Jeg hadde dog en forhistorie men tror egentlig ikke det har noe å si.
    I en annen tråd spurte noen om lignende som deg, og det tolkes to måter;
    24 timer før
    Eller
    Dagen før (jeg avbestilte 1400, en avgang 0620 dagen etter, med argumentet at de ikke var på jobb 24 timer før)
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,836
    Likes mottatt:
    35,348
    Bonuspoeng:
    293
    Ring sas så snart du ser muligheten for ledige seter. Huaka om du får nei. Nedsiden er 3 telefoner. Oppsiden er å fly first.


    Ingen her på forum kan gi deg fasiten på om du får det til uansett.
     
    WingmanWizard and Jorge like this.
  6. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    428
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det var tanken, og skjønner at ingen kan gi fasit. Jeg stilte spørsmålet fordi jeg per nå har hjemreise via MUC, som er et lite hakk mer kurant enn å reise via FRA, både med tanke på reisetid og tidspunkt for ankomst i Oslo.

    Jeg vurderer derfor om jeg skulle booket om til FRA på hjemreisen i biz i første omgang, i tilfelle F dukker opp, slik at endringen er minst mulig (kun bookingklasse), og da kanskje har bedre odds, eller om det er så utenkelig at agentene går med på det uansett, at det er best å beholde returen via MUC.
     
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,092
    Likes mottatt:
    3,316
    Bonuspoeng:
    113
    Agentrulleten er svaret. Ring til du møter en som vil hjelpe deg. Når det gjelder tid, ikke nevn et ord om det. Bare et tips :)
     
    Bettan liker dette

Del denne siden