Endring av bonusreise mulig?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TOSflyer, 05. mars 2023.

1. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Er for tiden i USA på en bonusreise hvor det nå har åpnet seg ledige bonusbilletter i Business ORD-CPH (Har Plus fra tidligere). Hjemreisen er om 7 dager, en SAS sier det ikke er mulig å endre billettene da reisen allerede har startet. Andre muligheter å fikse dette på, eller må jeg bare håpe på oppgradering ved innsjekking/gate?

PENSIONISTEN liker dette
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel legge inn bud på oppgradering?

3. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten SK LTG * LH Senator

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    33
    Derfor booker jeg altid ONEWAY bonus billetter. Så er man frit stillet.

Spørgsmålet er : hvad sker der hvis du køber helt ny oneway biz-billet og derefter annullerer plus segmentet ? Spørg SAS om det er lovligt.

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,683
    Bonuspoeng:
    183
    Et annet alternativ er å bestille ny hjemreise. Dersom du har Fly Premium nivå 4 vil prisen bli omtrent den samme som oppgradering i gate.

Last edited: 05. mars 2023
  5. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,384
    Bonuspoeng:
    113
    Etter de gamle bonusreglene kan du ikke endre eller kansellere en reise etter at utreise har skjedd. Med de nye reglene kan du dette, mot gebyr (bookinger gjort etter 1.2.2023)

Insomnia4u, milehigh and Lars J like this.
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,683
    Bonuspoeng:
    183
    Er dette bekreftet? Ikke krystallklart om «inntil avreise» også gjelder etter at utreisen har startet:

«Fra og med 1. februar 2023 kan du kansellere eller booke om SAS Bonusbilletten din inntil avreise mot en straffavgift.»

7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,384
    Bonuspoeng:
    113
    Her er reglene, du har rett i at du ikke kan kanselllere etter utreise. Men du kan endre returen etter utreisen iflg linje 3 - men siste delen av linje 4 inneholder cannot be rebooked men det tipper jeg kan henge igjen fra gamle regler??? Skal man ha fleksibiliteten iflt kansellering må en i alle fall booke enveisbilletter - og nå er det jo heldigvis samme prisen som t/r.
    upload_2023-3-5_17-2-39.png

8. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,870
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant avgjørelse fra nemnda
    https://reiselivsforum.no/digiforms/sessionInitializer?xsessiontag=1273884147

Flertallet anbefalte refusjon av ny returbillett (booket med poeng) da hun ikke fikk endret retur på turen booket som t/r med poeng, hvilket jo var umulig med de gamle reglene. Flertallet mente det var forvirrende at SAS annonserte med at bonusreiser kunne endres frem til 24t før avreise, uten at det var tilstrekkelig klart at dette ikke gjaldt retur.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,945
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer bare til forsiden når jeg følger linken din .. ?

10. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,870
    Bonuspoeng:
    183
    Linker direkte til avgjørelsene i pdf funker tydeligvis ikke. Heretter poster jeg kun saksnummer så må saken søkes opp her; https://reiselivsforum.no/web/dommer_og_avgjoerelser/

Sjekk 2022-00249

trygveat, paron and indahla like this.
  11. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,870
    Bonuspoeng:
    183
    Nemnda, riktignok delt, kom til samme resultat i 2021-00691. Man ser altså en utvikling hvor bransjerepresentanten ikke tok dissens i den senere saken fra 2022.

Insomnia4u and Spielhaug like this.
  12. espenlampe

espenlampe Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Har du sett noen saker på dette som gjelder Star Alliance?

13. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,870
    Bonuspoeng:
    183
    Det husker jeg ikke i farten, men for nemnda sin del spiller det ingen rolle.

Del denne siden